«Ο συρμός
λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές
και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους
οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει
αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε
σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός
εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος του
Σωματείου Εργαζομένων, μιλώντας στην ΕΡΤ, και πρόσθεσε με νόημα πως θα
έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.
«Το ειδικό
μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως
διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να
αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής
κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε
τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να
ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα
μπορούσε να συμβεί …», σημείωσε ο κ. Ρεβύθης.
Στο
μηχάνημα, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, επέβαιναν επτά εργαζόμενοι. «Κάποιοι
πήδηξαν στον σταθμό του Ν. Ηρακλείου προκειμένου να σωθούν.. ..όμως χάσαμε το
συνάδελφο μας, ήταν μαζί με τον οδηγό. «Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας.
Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος»,
ανέφερε ακόμη.
«Η σημερινή
μέρα ξεκίνησε δυστυχώς με το πιο τραγικό νέο. Ένας νέος άνθρωπος έφυγε από τη
ζωή την ώρα που έκανε τη δουλειά του. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην
οικογένειά του», αναφέρει σε ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο
υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Η ΣΤΑΣΥ και
οι Αρχές ερευνούν με υπευθυνότητα τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος», προσθέτει.
Ερωτήματα από
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ΓΣΕΕ
«Είμαστε
συγκλονισμένοι από τον άδικο θάνατο του εργαζόμενου της ΣΤΑΣΥ κατά την ώρα του
καθήκοντος», δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική
Συμμαχία, εκφράζοντας συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συναδέλφους του.
Ο
Νίκος Παππάς ανέφερε ότι «δεν είναι η ώρα για την απόδοση ευθυνών»,
προσθέτοντας, ωστόσο, πως «τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες
χάθηκε ο έλεγχος της μηχανής λείανσης πρέπει να απαντηθούν, καθώς και «αυτά για
τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων
κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους».
Ο αρμόδιος
τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει ευχές για ταχεία ανάρρωση στους δύο ακόμα
τραυματίες εργαζόμενους.
«Πολλά
και αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που
κόστισε τη ζωή ενός εργαζομένου 41 ετών, ενώ δύο ακόμη εργαζόμενοι
τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η
Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).
Η Συνομοσπονδία
επισημαίνει ότι οι υπεύθυνοι της ΣΤΑΣΥ μίλησαν για πρόβλημα στα φρένα του
ειδικού οχήματος λείανσης, στο οποίο επέβαιναν οι τρεις εργαζόμενοι, «αλλά
κανείς δεν έχει απαντήσει, μέχρι αυτήν την ώρα, γιατί παρουσιάστηκε το
πρόβλημα, εάν και πότε είχε συντηρηθεί το όχημα, αν η εργολαβική εταιρεία που
έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας».
«Περιμένουμε
από τις αρμόδιες αρχές τη διερεύνηση του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών,
όπου υπάρχουν. Έχουμε θρηνήσει αρκετούς εργαζόμενους και έχουμε τονίσει κατ'
επανάληψη ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Είναι αδιανόητο να
χάνονται ανθρώπινες ζωές εν ώρα εργασίας. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των
αρμοδίων αρχών να εντατικοποιήσουν και να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους, ώστε η
λίστα με τα εργατικά δυστυχήματα στη χώρα μας επιτέλους να κλείσει», σημειώνει
η ΓΣΕΕ.
►Το
δυστύχημα σημειώθηκε στις 04:05 της Τρίτης στη γραμμή 1 του Μετρό, όταν η
ειδική μηχανή λείανσης παρουσίασε πρόβλημα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται
ανεξέλεγκτα, λόγω και της κατηφορικής κλίσης της γραμμής και να συγκρουστεί με
συρμό στην περιοχή της Αττικής που είχε τοποθετηθεί επί τούτου, για να
σταματήσει την ξέφρενη πορεία του μηχανήματος.
Αποτέλεσμα ο
θανάσιμος τραυματισμός του 41χρονου εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών
Συγκοινωνιών, καθώς και ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός
υπαλλήλου της ΣΤΑ.ΣΥ. και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε
το έργο.
Τα ακριβή
αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑ.ΣΥ. σε συνεργασία με τις Αρχές.
Πως
εκτελούνται τα δρομολόγια
Η κίνηση στη
Γραμμή 1 του Μετρό διεξάγεται στα τμήματα Ομόνοια – Πειραιάς και
Άνω Πατήσια – Κηφισιά.
Οι επιβάτες
μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Άνω Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από
τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ
3,5 και 7.
Η επιβίβαση
στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της
Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται
από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου