Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021

Premium αλλαντικά: Πώς κερδίζουν πωλήσεις από τους μεγάλους της αγοράς

Μερίδιο από το σύνολο των πωλήσεων της αγοράς αλλαντικών "κλέβουν” κατά την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, οι πωλήσεις που πραγματοποιούν τα σούπερ μάρκετ σε premium ή ειδικά αλλαντικά όπως είναι το προσούτο, το ιβηρικό χαμόν καθώς και αρκετά ακόμη αλλαντικά αυτής της κατηγορίας με πρόσθετα συστατικά όπως η τρούφα, πιπέρια και άλλα συστατικά. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά την αγορά των αλλαντικών στη χώρα μας, το μερίδιο πωλήσεων που αποσπούν τα ειδικά αλλαντικά από τους μεγάλους της κατηγορίας όπως ο Υφαντής, ο Νίκας και η Creta Farm ανέρχεται για το διάστημα της εορταστικής περιόδου σε 4%-5%. Η αξία πωλήσεών για τα ειδικά αλλαντικά σε ετήσια βάση ανέρχεται σε περίπου το 22% εκ του συνόλου πωλήσεων αλλαντικών και φτάνουν το 26%-27% κατά τη διάρκεια των εορτών.

 Στην Ελλάδα το σύνολο της αγοράς αλλαντικών που πωλούνται μέσα από τα σούπερ μάρκετ ανέρχεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ σε όρους αξίας, ενώ επιπλέον 25-30 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα μικρότερα καταστήματα λιανικής μεταξύ των οποίων μικρότερου βεληνεκούς αλυσίδες και καταστήματα σούπερ μάρκετ καθώς και παντοπωλεία. Συν τοις άλλοις όμως πωλήσεις που ανέρχονται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ σε όρους αξίας προέρχονται για τον κλάδο των αλλαντικών από την αγορά του HoReCa (εστίαση, ξενοδοχεία, catering). Επομένως η συνολική αγορά των premium αλλαντικών ανέρχεται σε ετήσια βάση σε περίπου 55 εκατ. ευρώ.

Τα premium αλλαντικά προέρχονται συνήθως από απευθείας εισαγωγές που πραγματοποιούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αυτό το χρονικό διάστημα, ενώ και άλλοι παίκτες με εγχώρια παραγωγή - όπως είναι το Ορεινό Αλλαντοποιείο Στρεμμένου που παράγει προσούτο (ακροκώλιον Στρεμμένου) -, οι οποίοι διατηρούν παρουσία στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, ενισχύουν τις πωλήσεις τους στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι σε αρκετές των περιπτώσεων υφίστανται αλυσίδες που προβαίνουν και σε προωθητικές ενέργειες για τα συγκεκριμένα αλλαντικά, που κατά περίπτωση μπορεί να κυμαίνονται από 20% έως και 30%. 

Δεν αποτελεί άλλωστε παράδοξο, το γεγονός ότι η εορταστική αγορά ενισχύεται και από το δώρο Χριστουγέννων που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι αλλά και από την γενικότερη διάθεση για κάτι ξεχωριστό στο τραπέζι πολλών καταναλωτών, ενώ σημαντική είναι ταυτόχρονα και η τάση που εμφανίζουν προϊόντα όπως τα αφρώδη και η σαμπάνια. Eίναι χαρακτηριστικό ότι από τις συνολικές πωλήσεις σαμπάνιας στην Ελλάδα, το 60% πραγματοποιείται στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς σύμφωνα με στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς, ενώ στο κρασί οι καταναλωτές εμφανίζουν προτίμηση και στις ακριβότερες ετικέτες, όπου συνολικά περίπου το 20% εκ των ετήσιων πωλήσεων κρασιού πραγματοποιείται επίσης αυτή την χρονική περίοδο.

Οι κυρίαρχοι της ελληνικής αγοράς αλλαντικών

Να σημειωθεί ότι στην αγορά των αλλαντικών κυριαρχεί η Υφαντής με μερίδιο περίπου 21% σε όγκο πωλήσεων, ακολουθεί η Νίκας με ποσοστό περίπου 20% και η Creta Farms έρχεται τρίτη με μερίδιο περίπου 19%, έχοντας υλοποιήσει το τελευταίο διάστημα ένα ευρύ πλάνο προωθητικών ενεργειών με έκπτωση 30% με αφορμή τα 30 χρόνια παρουσίας της στην αγορά, γεγονός που όπως είναι λογικό έχει προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό, αυξάνοντας την κατανάλωση των προϊόντων της και κατ’ επέκταση το μερίδιό της στην κατηγορία των αλλαντικών. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι εκπτώσεις – προωθητικές κινήσεις που υλοποιούν κατά περίπτωση οι παίκτες της αγοράς αλλαντικών είναι ικανές σε συγκεκριμένους μήνες να ανατρέψουν τα μερίδια αγοράς και τις ισορροπίες στην ευρύτερη κατηγορία στην οποία κινούνται.

www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: