Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Εξάγουν... Ελλάδα στον καιρό της κρίσης

Ρεπορτάζ: Μάνος Χαραλαμπάκης, Εύη Σαλτού


Ελληνικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί κατακτούν τις ξένες αγορές με τα προϊόντα τους και παίρνουν τη μία διάκριση μετά την άλλη σε διεθνείς διαγωνισμούς για την ποιότητα της παραγωγής τους



Στα Οσκαρ το 2007 και το 2009 το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο της εταιρείας δόθηκε ως δώρο στους καλεσμένους. Φέτος, η 63η απονομή των τηλεοπτικών βραβείων Emmy's είχε... ελληνικό άρωμα, με τους διάσημους αστέρες του Χόλιγουντ να φεύγουν από την εκδήλωση με ελιές καλαμών.
Οι διοργανωτές των βραβείων θέλησαν να προσφέρουν ένα καινοτόμο προϊόν υψηλής ποιότητας και γεύσης και επέλεξαν την ελληνική εταιρεία Gaea. Οι ελιές σε συσκευασία snack pack της σειράς Cat Cora's Kitchen by Gaea κέρδισαν τις εντυπώσεις και επιλέχθηκαν να συμπεριληφθούν στο καλάθι δώρου των φετινών βραβείων.


Την ώρα που σε όλον τον κόσμο μεταδίδονται άσχημες ειδήσεις για τη χώρα μας - λόγω της οικονομικής κρίσης -, μια σειρά από ελληνικές επιχειρήσεις και συνεταιρισμούς επιμένουν να «εξάγουν» την καλή Ελλάδα. Τα προϊόντα τους κατέχουν περίοπτη θέση στα ράφια και τις βιτρίνες καταστημάτων του εξωτερικού. Μάλιστα, οι διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς για την ποιότητα της παραγωγής τους διαδέχονται η μία την άλλη.


Έμοιαζε αδυνατο. 

Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Gaea Αρης Κεφαλογιάννης, «η εταιρεία ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια με ένα όραμα που τότε έμοιαζε αδύνατο: να γίνει η κορυφαία διεθνώς ελληνική επωνυμία (brand name), συνώνυμη με ποιοτικά και καινοτόμα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα αλλά και να προωθήσει διεθνώς την ελληνική πολιτισμική - γαστρονομική πρόταση ζωής. Ο δρόμος ασφαλώς δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, ειδικά για μια μία εταιρεία που έπρεπε από τη μια να έρθει αντιμέτωπη με ιταλικούς και ισπανικούς κολοσσούς και από την άλλη να εκπαιδεύσει το καταναλωτικό κοινό και να προβάλει την ποιότητα των ελληνικών προϊόντων σε αγορές στις οποίες το made in Greece δεν σήμαινε απολύτως τίποτα για τον καταναλωτή».

Δεκαεπτά χρόνια μετά, η Gaea έχει καταφέρει να φέρει τον ελληνικό μεζέ στο πιάτο των καταναλωτών διεθνώς. Μάλιστα η εταιρεία είναι κατά 82% εξαγωγική ενώ μόλις το 18% του τζίρου της προέρχεται από την εγχώρια αγορά. Οι κυριότερες χώρες στις οποίες μπορεί να βρει κάποιος προϊόντα της είναι η Αγγλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Φινλανδία ενώ φθάνουν ώς την Αυστραλία και την Κίνα. «Μάλιστα, η Γερμανία, η Αγγλία, η Αμερική, η Ρωσία και η Σκανδιναβία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές μας» τονίζει ο κ. Κεφαλογιάννης. Σύμφωνα άλλωστε με τα στοιχεία Nielsen, η Gaea είναι αυτή τη στιγμή η νούμερο 3 επωνυμία στην κατηγορία ελαιολάδου σε Γερμανία και Ρωσία, κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των ελιών και τη δεύτερη στην κατηγορία του ελαιολάδου στη Νορβηγία.


ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ. «Οι πρώτες ύλες των προϊόντων μας προέρχονται από επιλεγμένες καλλιέργειες ανά την Ελλάδα ενώ πρόσφατα προχωρήσαμε στη δημιουργία κοινοπραξίας με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Κριτσά για την παραγωγή του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου Gaea - Kritsa. Πρόκειται για την πρώτη κοινοπραξία μεταξύ μιας ανώνυμης εταιρείας όπως η Gaea και ενός αγροτικού συνεταιρισμού» λέει ο διευθύνων σύμβουλος και συμπληρώνει ότι όλα τα προϊόντα έχουν λάβει διεθνείς διακρίσεις για την ποιότητα και τη γεύση. Πρόσφατα μάλιστα επιτεύχθηκε συνεργασία και με την διεθνούς φήμης σεφ Cat Cora. «Η αρχική γνωριμία μου με την Cat έγινε προ διετίας, με αφορμή την επίσκεψή της στην Ελλάδα. Ηταν ήδη γνωστή από τον τίτλο της ως Iron Chef και είναι η μόνη γυναίκα που είχε καταφέρει να λάβει αυτή τη διάκριση. Οι ελληνικές ρίζες της και το πάθος της για την υγιεινή ελληνική μεσογειακή διατροφή από τη μια και η ποιότητα και γεύση των προϊόντων μας από την άλλη, μας έφεραν κοντά με σκοπό ο αμερικανός καταναλωτής να εξοικειωθεί με την ποιότητα και τη γεύση των αυθεντικών ελληνικών τροφίμων. Ετσι, τον Ιανουάριο του 2011 τα προϊόντα της Gaea επαναλανσαρίστηκαν κάτω από την επωνυμία Cat Cora's Kitchen by Gaea, για την αγορά της Αμερικής».

Δεν υπάρχουν σχόλια: