Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του
ηλεκτρικού αυτοκινήτου Nissan Leaf στους επισκέπτες της ΔΕΘ. Το
"ταξί του μέλλοντος" όπως το αποκαλούν, έκανε επίδειξη των
δυνατοτήτων του μέσα στον χώρο της 83ης ΔΕΘ και κέρδισε τις εντυπώσεις, αλλά
και το ενδιαφέρον πολλών οδηγών ταξί για να το αποκτήσουν. «Το
τελευταίο χρονικό διάστημα εκπονήσαμε μελέτη
από την οποία διαπιστώσαμε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ηλεκτρικά ταξί.
Ήδη κάναμε τις πρώτες επαφές με την περιφέρεια, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να πάρουμε όλες εκείνες τις διαβεβαιώσεις και τα κίνητρα για να μπορέσουμε να το αποκτήσουμε. Από τον πάροχο της ενέργειας να μας στήσουν την υποδομή για τους ταχυφορτιστές, με τους υπόλοιπους να δοθεί κίνητρο απόκτησης και ίσως και κάποια χρηματοδότηση. Όπως γίνεται στη Ευρώπη, γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βοηθάει στις καθαρές μετακινήσεις και συμβάλλει στο καθαρό περιβάλλον», είπε ο κ. Σταυρίδης.
Ο ίδιος, πάντως, εξήγησε πως η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι αρκετή για να μπορεί κάποιος οδηγός να το οδηγήσει: «Η επίσημη αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες είναι περίπου 270 χιλιόμετρα. Όμως σε αυτό παίζουν πολλοί παράγοντες. Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χιλιόμετρα στην βάρδια του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα. Όμως με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί εφόσον υπάρχει υποδομή, να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας», τόνισε ο κ. Σταυρίδης.
Εξετάζοντας, όμως και το αρνητικό σενάριο, δηλαδή να μην υπάρξει βοήθεια από τους φορείς, ο ίδιος πιστεύει ότι αρχικά και μέσα στο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα. «Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί.
Όπως γίνεται και στην Ολλανδία που σήμερα κυκλοφορούν περίπου 650 ταξί. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις επόμενες εβδομάδες θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία και θα έχουμε συνάντηση με τους επικεφαλής του συνεταιρισμού ταξί της Ολλανδίας για να δούμε και να ακούσουμε και οι ίδιοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του ταξί», υπογράμμισε.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι επισκέπτες του περιπτέρου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της ευφυούς κινητικότητας, ενώ υπήρξε και σύστημα προβολής των τουριστικών σημείων της πόλης μέσα από μία αναδρομή στο παρελθόν και τη λειτουργία των ταξί πριν από αρκετές δεκαετίες.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ Πηγή: www.lifo.gr
από την οποία διαπιστώσαμε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ηλεκτρικά ταξί.
Ήδη κάναμε τις πρώτες επαφές με την περιφέρεια, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να πάρουμε όλες εκείνες τις διαβεβαιώσεις και τα κίνητρα για να μπορέσουμε να το αποκτήσουμε. Από τον πάροχο της ενέργειας να μας στήσουν την υποδομή για τους ταχυφορτιστές, με τους υπόλοιπους να δοθεί κίνητρο απόκτησης και ίσως και κάποια χρηματοδότηση. Όπως γίνεται στη Ευρώπη, γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βοηθάει στις καθαρές μετακινήσεις και συμβάλλει στο καθαρό περιβάλλον», είπε ο κ. Σταυρίδης.
Ο ίδιος, πάντως, εξήγησε πως η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι αρκετή για να μπορεί κάποιος οδηγός να το οδηγήσει: «Η επίσημη αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες είναι περίπου 270 χιλιόμετρα. Όμως σε αυτό παίζουν πολλοί παράγοντες. Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χιλιόμετρα στην βάρδια του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα. Όμως με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί εφόσον υπάρχει υποδομή, να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας», τόνισε ο κ. Σταυρίδης.
Εξετάζοντας, όμως και το αρνητικό σενάριο, δηλαδή να μην υπάρξει βοήθεια από τους φορείς, ο ίδιος πιστεύει ότι αρχικά και μέσα στο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα. «Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί.
Όπως γίνεται και στην Ολλανδία που σήμερα κυκλοφορούν περίπου 650 ταξί. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις επόμενες εβδομάδες θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία και θα έχουμε συνάντηση με τους επικεφαλής του συνεταιρισμού ταξί της Ολλανδίας για να δούμε και να ακούσουμε και οι ίδιοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του ταξί», υπογράμμισε.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι επισκέπτες του περιπτέρου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της ευφυούς κινητικότητας, ενώ υπήρξε και σύστημα προβολής των τουριστικών σημείων της πόλης μέσα από μία αναδρομή στο παρελθόν και τη λειτουργία των ταξί πριν από αρκετές δεκαετίες.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου