Επί αιώνες παραμένει ένα από τα
μεγαλύτερα αινίγματα στον κόσμο. Ο λόγος για την η Πυραμίδα της Γκίζας, το μόνο
από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου που σώζεται έως τις ημέρες μας. Η κατασκευή του μοναδικού
από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου που σώζεται έως σήμερα αποτελούσε για
τους επιστήμονες και τους ερευνητές ένα μεγάλο αίνιγμα. Πώς οι Αιγύπτιοι με τις
ελάχιστες τεχνολογικές γνώσεις και τα ελάχιστα μέσα κατόρθωσαν να δημιουργήσουν
αυτά τα οικοδομήματα;
Τώρα οι αρχαιολόγοι
ισχυρίζονται πως έχουν στα χέρια τους αποδείξεις για το πώς οι αρχαίοι
Αιγύπτιοι μετέφεραν χιλιάδες τόνους πέτρες σε απόσταση 800 χιλιόμετρα, ώστε να
χτίσουν την Πυραμίδα του Χέοπα, γύρω στα 2.600 π.Χ.
Με ύψος σχεδόν 146 μέτρα,
ήταν η μεγαλύτερη από όλες τις Πυραμίδες και μάλιστα μέχρι τον Μεσαίωνα, ήταν
το μεγαλύτερο οικοδόμημα της ανθρωπότητας.
Με την ανακάλυψη ενός
αρχαίου παπύρου, ενός τελετουργικού σκάφους και ενός έξυπνου συστήματος
υδραυλικών έχουν ρίξει φως στην κατασκευή αυτού του οικοδομήματος.
Χιλιάδες εξειδικευμένοι
εργάτες μετέφεραν 170.000 τόνους ασβεστόλιθου κατά μήκος του Νείλου, μέσα σε
ξύλινα σκάφη, που ήταν μεταξύ τους δεμένα με σκοινιά, διαμέσου ενός ειδικά
κατασκευασμένου συστήματος καναλιών, σε ένα επίσης ειδικά κατασκευασμένο
«λιμάνι», ελάχιστα μέτρα μακριά από τις Πυραμίδες.
Ο αρχαίος πάπυρος που ήρθε
στη δημοσιότητα , φωτίζει ακόμα περισσότερες πτυχές της διαδικασίας. Έχει
γραφτεί από τον Μέγερ, που θεωρείται πως ήταν επιστάτης περίπου 40 εργατών
ειδικών ικανοτήτων και είναι το μόνο γραπτό ντοκουμέντο της διαδικασίας
μεταφοράς του ασβεστόλιθου από την Tura στην Γκίζα.
Αρχαιολόγοι που εργάζονται
στην Γκίζα άλλωστε εντόπισαν ίχνη αυτών των αρχαίων καναλιών που ήταν το
«κλειδί» για την μεταφορά των ογκόλιθων, ενώ με τη βοήθεια ειδικών ακτίνων
λέιζερ μπόρεσαν να προσομοιάσουν τα αρχαία σκάφη των Αιγυπτίων και να
διαπιστώσουν πώς ακριβώς έγινε η μεταφορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου