Παραμένει το ρωσικό ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον της Ρωσίας για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης παραμένει όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ, υποστήριξε σε δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο κ. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.
«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν», υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντίμιρ Πούτιν.
Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν, επίσης, στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το ενδιαφέρον της Ρωσίας για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ROSCO και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης παραμένει όμως η συμφωνία μπορεί τελικά να εμποδιστεί από την πίεση των ΗΠΑ, υποστήριξε σε δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντίμιρ Γιακούνιν.
«Προς το παρόν εργαζόμαστε σε κανονικούς ρυθμούς, αλλά οι τελικοί όροι του διαγωνισμού δεν έχουν ανακοινωθεί» είπε ο κ. Γιακούνιν, απαντώντας σε ερώτηση για τυχόν επίδραση των δυτικών κυρώσεων στην πρόθεση του ρωσικού μονοπωλίου να συμμετάσχει στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.
«Πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με ρεαλισμό. Η πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ είναι ισχυρότατη, δεν αποκλείω ότι οι (σ.σ. Έλληνες) εταίροι μας μπορεί και να το ξανασκεφτούν», υποστήριξε ο Ρώσος αξιωματούχος, ο οποίος θεωρείται στενός φίλος και συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντίμιρ Πούτιν.
Όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο, οκτώ εταιρείες και κοινοπραξίες διεκδικούν το 67% του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι από κοινού με την ελληνική Gek Terna, η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners, η ιαπωνική Mitsui & Co, η ολλανδική APM Terminals B.V., η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services, η εδρεύουσα στο Λουξεμβούργο la Duferco Participation Holding, η λονδρέζικη P&O Steam Navigation Company (DP World) και η τουρκική Yilport Holding. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες σε αυτόν θα πρέπει να παρουσιάσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν, επίσης, στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου