Μήπως το σκάνδαλο
παραποιημένων ρύπων και οι αποζημιώσεις δις στις ΗΠΑ να είναι μόνο η κορυφή του
παγόβουνου; Το περιοδικό Der Spiegel κατηγορεί VW, Porsche, Audi, BMW και
Daimler για σύσταση καρτέλ. Στο σκάνδαλο των παραποιημένων ρύπων που έχει
διασύρει διεθνώς την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται να προστεθεί
σήμερα, στο εκτενές κύριο άρθρο του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel,
η κατηγορία για σύσταση καρτέλ από την Volkswagen, την BMW, την Αudi, την Porsche και την Daimler σε βάρος των προμηθευτών τους, αλλά και σε βάρος των καταναλωτών.
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, το οποίο επικαλείται ένα είδος αυτοκαταγγελίας των VW, Audi, Daimler και Porsche σε γερμανικές αρχές ανταγωνισμού, οι πέντε εταιρίες συνεννοούνταν για τεχνολογικά θέματα, κόστη και προμηθευτές. Μέχρι αυτή την ώρα πάντως VW, Daimler και ΒΜW δεν θέλησαν να πάρουν επίσημα θέση. Κλειστά τα χαρτιά της κλειστά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, που θεωρείται η ανώτατη υπηρεσία της ΕΕ για ζητήματα ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Η ρίζα του σκανδάλου παραποίησης ρύπων
Η κατηγορία που δημοσιεύει το Der Spiegel είναι βαριά. Περισσότεροι από 200 συνεργάτες των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποιούσαν μυστικές συναντήσεις ήδη από τη δεκαετία του ΄90 και φρόντιζαν έτσι ώστε να μην υφίσταται πραγματικός ανταγωνισμός.
Στο τραπέζι των συναντήσεων βρίσκονταν οι λεπτομέρειες της εξέλιξης μοντέλων και συγκεκριμένα συμφωνίες ως προς την τεχνολογία αντιμετώπισης των ρύπων από ντιζελοκινητήρες. Σύμφωνα με το άρθρο Daimler, BMW, Audi, Porsche και VW συνεννοούνταν εδώ και πολλά χρόνια για το μέγεθος των ντεπόζιτων για AdBlue, ένα μείγμα, το οποίο διασπά το οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό. Επειδή τα μεγάλα ντεπόζιτα ήταν ακριβά οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σε μικρότερα, τα οποία δεν αρκούσαν όμως αργότερα για να «καθαρίσουν» τους ρύπους. Σύμφωνα πάντα με το Der Spiegel δεν αποκλείεται ακριβώς σε αυτό το σημείο να εντοπίζεται η ρίζα του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους.
dw.com
η κατηγορία για σύσταση καρτέλ από την Volkswagen, την BMW, την Αudi, την Porsche και την Daimler σε βάρος των προμηθευτών τους, αλλά και σε βάρος των καταναλωτών.
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, το οποίο επικαλείται ένα είδος αυτοκαταγγελίας των VW, Audi, Daimler και Porsche σε γερμανικές αρχές ανταγωνισμού, οι πέντε εταιρίες συνεννοούνταν για τεχνολογικά θέματα, κόστη και προμηθευτές. Μέχρι αυτή την ώρα πάντως VW, Daimler και ΒΜW δεν θέλησαν να πάρουν επίσημα θέση. Κλειστά τα χαρτιά της κλειστά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, που θεωρείται η ανώτατη υπηρεσία της ΕΕ για ζητήματα ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Η ρίζα του σκανδάλου παραποίησης ρύπων
Η κατηγορία που δημοσιεύει το Der Spiegel είναι βαριά. Περισσότεροι από 200 συνεργάτες των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποιούσαν μυστικές συναντήσεις ήδη από τη δεκαετία του ΄90 και φρόντιζαν έτσι ώστε να μην υφίσταται πραγματικός ανταγωνισμός.
Στο τραπέζι των συναντήσεων βρίσκονταν οι λεπτομέρειες της εξέλιξης μοντέλων και συγκεκριμένα συμφωνίες ως προς την τεχνολογία αντιμετώπισης των ρύπων από ντιζελοκινητήρες. Σύμφωνα με το άρθρο Daimler, BMW, Audi, Porsche και VW συνεννοούνταν εδώ και πολλά χρόνια για το μέγεθος των ντεπόζιτων για AdBlue, ένα μείγμα, το οποίο διασπά το οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό. Επειδή τα μεγάλα ντεπόζιτα ήταν ακριβά οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σε μικρότερα, τα οποία δεν αρκούσαν όμως αργότερα για να «καθαρίσουν» τους ρύπους. Σύμφωνα πάντα με το Der Spiegel δεν αποκλείεται ακριβώς σε αυτό το σημείο να εντοπίζεται η ρίζα του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους.
dw.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου