Τρίτη 11 Αυγούστου 2015

Αυτά τα 2,5 χλμ., ο δήμος πότε θα τα πάρει;

Στάση αναμονής και... μικρό καλάθι κρατούν οι φορείς της Πάτρας αναφορικά με το θέμα της διαχείρισης του θαλάσσιου μετώπου της πόλης, το οποίο ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα.Πριν από μερικές μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας δήλωσε πως έχει στη διάθεσή του το νομικό κείμενο της παραχώρησης και ότι μετά τις 15 Αυγούστου θα αρχίσει η σχετική διαβούλευσή του με τον Δήμο της Πάτρας και με τους εμπλεκόμενους φορείς.Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγο καιρό ο κ. Δρίτσας είχε επισημάνει πως η παραχώρηση θα γίνει τμηματικά και θα ολοκληρωθεί εντός δεκαπέντε μηνών.Ο δήμαρχος της πόλης Κώστας Πελετίδης φαίνεται ότι προς το παρόν τηρεί σιγή ιχθύος, σε αντίθεση με την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Πάτρας, η οποία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση για το θέμα, στη σκιά μάλιστα των τελευταίων εξελίξεων με το ΤΑΙΠΕΔ.
Σ' αυτήν αναφέρουν τα εξής:
«Μας προβληματίζει η χρήση του όρου "διαβούλευση" σε ένα αίτημα απολύτως σαφές, για το οποίο υπάρχει ήδη η απόφαση και η σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης. Εννοούμε με απόλυτη σαφήνεια ότι το αίτημα της πόλης αφορά την απόδοση της παραλιακής ζώνης από τις εκβολές του ποταμού Διακονιάρη μέχρι τις εκβολές του ποταμού Μειλίχου.
»Το όποιο νομικό κείμενο, πρέπει να αφορά την εξαίρεση της έκτασης αυτής από την ιδιοκτησία του ΟΛΠΑ, του ΤΑΙΠΕΔ, ή οποιουδήποτε αντίστοιχου "Ταμείου" και την άμεση, απευθείας απόδοσή της στον Δήμο Πατρέων. Αναφέρουμε συναφή ζητήματα, όπως η όδευση της Σιδηροδρομικής Γραμμής, η οποία στην κρατούσα άποψη Κυβέρνησης και ΟΣΕ δημιουργεί αποκοπή της πόλης από το θαλάσσιο μέτωπο της (Ενα όρυγμα με ηλεκτροφόρα καλώδια, χωρίς ανισόπεδες διαβάσεις, με τοίχους ένθεν και ένθεν, που θα διέρχεται μέσα από το θαλάσσιο μέτωπο.
»Αυτός είναι ο υπάρχων σχεδιασμός). Στην όποια διαβούλευση δικαιούμαστε και απαιτούμε τη συμμετοχή μας, δηλώνοντας ότι η πόλη μας δεν θα συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο από αυτά που δικαιούται και της έχουν υποσχεθεί».

Το ιστορικό

Η Πάτρα αναζητά διέξοδο προς το λιμάνι της εδώ και πολλά χρόνια. Το γεγονός ότι οι παλιές λιμενικές εγκαταστάσεις εκτείνονται ακριβώς μπροστά από το ιστορικό κέντρο της απέκλειε την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσά τους.
Με την κατασκευή του νέου λιμανιού υποτίθεται πως το πρόβλημα θα λυνόταν και μάλιστα υπήρξε πολιτική δέσμευση από τον Γιώργο Παπανδρέου, όταν ήταν πρωθυπουργός, σύμφωνα με την οποία θα δινόταν στον δήμο ολόκληρη η παραλιακή ζώνη, πλην των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου του παλιού λιμανιού.
Με γνώμονα αυτή τη δέσμευση, υπογράφεται τον Οκτώβριο 2010 στο δημαρχείο της πόλης πρωτόκολλο συνεργασίας δήμου-ΟΛΠΑ Α.Ε., με την παρουσία του τότε αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλου, παρουσία όλων των τοπικών αρχών.
Στο πρωτόκολλο αυτό οριοθετείται με χάρτες και λεπτομερή περιγραφή η προς παραχώρηση στον Δήμο Πατρέων παραλιακή ζώνη, η οποία εκτείνεται μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου.
Εξαιρούνταν της παραχώρησης οι δύο βόρειες λιμενολεκάνες του παλιού λιμανιού, οι οποίες θα παρέμεναν στη χρήση του ΟΛΠΑ και θα αποδίδονταν στον δήμο μετά την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης του νέου λιμανιού.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του πρωτοκόλλου ήταν δίμηνο, δηλαδή μέχρι 31 Οκτωβρίου.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Επειτα από πολλές αντεγκλήσεις, δημοτικά συμβούλια, ψηφίσματα κ.λπ. πραγματοποιείται συνάντηση με τον τότε αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Ευάγγ. Βενιζέλο.
Ο ίδιος τελικά υπογράφει τη σύμβαση προσωρινής παραχώρησης. Στη σύμβαση αυτή περιλαμβάνονται αυτούσια όσα προέβλεπε το πρωτόκολλο συνεργασίας.
Από τον Ιανουάριο του 2012 μέχρι σήμερα ο Δήμος Πατρέων είναι ο χρήστης του χώρου. Παρά το γεγονός ότι ο κ. Βενιζέλος είχε δεσμευτεί τότε για οριστική παραχώρηση του μετώπου εντός δύο μηνών, κάτι τέτοιο ουδέποτε έγινε πράξη...
http://www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: