Η
Μαύρη Παρασκευή, που την λένε με στόμφο «Black Friday», δηλαδή μια αμερικανιά
του χειρίστου ύφους, αποσκοπεί στο να πουληθούν όσο όσο τα εμπορικά σκουπίδια,
για να περάσουμε μετά στις ακριβότερες αγορές καινούργιων προϊόντων, στην
περίοδο των Χριστουγέννων.
Ένας όρος διαφήμισης, που την επέβαλε η
καταποντισμένη αμερικανική αγορά, όταν από τα χαμηλά έσοδα των καταστημάτων (η
λεγόμενη κόκκινη γραμμή επιβίωσης), πέρασε στο
μαύρο κι άρα στο ξεπούλημα της απόγνωσης, για να διασωθούν από την χρεοκοπία.
Και που είναι το κακό θα πει κάποιος αφελής; Όταν αγοράζω φτηνά, τι με νοιάζει η τύχη του έμπορα; Αγοράζοντας αυτά τα προϊόντα, διατηρώ τη θέση του προσωπικού, από μια επερχόμενη απόλυση του. Άρα ο τζίρος βοηθάει την «ανάπτυξη».
Και που είναι το κακό θα πει κάποιος αφελής; Όταν αγοράζω φτηνά, τι με νοιάζει η τύχη του έμπορα; Αγοράζοντας αυτά τα προϊόντα, διατηρώ τη θέση του προσωπικού, από μια επερχόμενη απόλυση του. Άρα ο τζίρος βοηθάει την «ανάπτυξη».
Κι
εκεί ακριβώς έγκειται η παγίδα. Στο ότι στο Black Friday, οι αποθήκες των
φτηνών και διαβαθμισμένων β και γ διαλογής προϊόντων, που δεν έχουν περάσει με
άριστα τον ποιοτικό έλεγχο στις χώρες παραγωγής, βγαίνουν στην πιάτσα των
μεγαλοκαταστημάτων και ξεπλένεται έτσι η εμπορική φύρα. Όλο αυτό φυσικά
στρέφεται εναντίον της ποιότητας, της βιώσιμης ανάπτυξης και του περιβάλλοντος.
Στην Ευρώπη γίνεται μεγάλη ενημερωτική καμπάνια των εναλλακτικών κινημάτων εναντίον του χυδαίου καταναλωτισμού τέτοιου τύπου. Στην Ελλάδα τα κόμματα δεν απασχολούνται με τέτοια ζητήματα, γιατί μέσα στην μανία των τυχάρπαστων αγορών, η εξουσία χαίρεται που ξεμπλέκει με την κοινωνική αφασία. Τα ΜΜΕ με δήθεν ρεπορτάζ από τους βλάκες της αγοράς και τα λεγόμενά τους, κάνουν αντικειμενικά ρεπορτάζ στον μαραθώνιο των ηλιθίων.
Στην Ευρώπη γίνεται μεγάλη ενημερωτική καμπάνια των εναλλακτικών κινημάτων εναντίον του χυδαίου καταναλωτισμού τέτοιου τύπου. Στην Ελλάδα τα κόμματα δεν απασχολούνται με τέτοια ζητήματα, γιατί μέσα στην μανία των τυχάρπαστων αγορών, η εξουσία χαίρεται που ξεμπλέκει με την κοινωνική αφασία. Τα ΜΜΕ με δήθεν ρεπορτάζ από τους βλάκες της αγοράς και τα λεγόμενά τους, κάνουν αντικειμενικά ρεπορτάζ στον μαραθώνιο των ηλιθίων.
Από
τον Σύριζα μέχρι τη ΝΔ και τα λοιπά κόμματα του συρμού, σκίζονται με την
λεγόμενη ανάπτυξη, μέσα από το σκουπιδαριό των ιδεολογιών τους. Η ελληνική κοινωνία
βρίσκεται σε βαθιά κρίση, όχι μόνο για την οικονομική της ένδεια, αλλά γιατί τα
κόμματα που την αντιπροσωπεύουν, για την διαιώνιση της παρουσίας τους, έχουν
βγάλει την ιδεολογία και προπαντός την πρακτική τους, στο νυφοπάζαρο της
ξεφτίλας, ενός παρατεταμένου «Black Friday».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου