ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ
Στις αεροπορικές μετακινήσεις μας:
Πρέπει να έχουμε εγκαίρως ενημερωθεί για την ταυτότητα του αερομεταφορέα που θα χρησιμοποιήσουμε. Αερομεταφορείς που κρίνονται μη ασφαλείς τίθενται υπό απαγόρευση ή περιορισμό εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατάλογος αερομεταφορέων που κρίθηκαν μη ασφαλείς βρίσκεται αναρτημένος στη διεύθυνσηhttp://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/ air-ban/index_en.htm.
Σύμφωνα με τον κανονισμό 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Φεβρουαρίου 2004 ισχύουν τα εξής:
Σύμφωνα με τον κανονισμό 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Φεβρουαρίου 2004 ισχύουν τα εξής:
ΑΡΝΗΣΗ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ:
Στην περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή μας στο αεροσκάφος λόγω υπεράριθμων επιβατών ή για λόγους ασφαλείας (υπό την προϋπόθεση ότι έχουμε κάνει εγκαίρως έλεγχο του εισιτηρίου, η αεροπορική εταιρεία ανήκει σε χώρα της Ε.Ε. και η πτήση πραγματοποιείται από ή προς χώρα της Ε.Ε.), η εταιρεία μας οφείλει αποζημίωση η οποία κυμαίνεται από 250€ έως 600 €. Παράλληλα πρέπει να μας παρέχει δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά και να μας εξασφαλίζει διανυκτέρευση (όταν είναι αναγκαίο) και μεταφορά στον τόπο διαμονής μας.
ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΠΤΗΣΗΣ:
Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης μας, δικαιούμαστε την ίδια αποζημίωση που ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο, εκτός
- εάν έχουμε ενημερωθεί τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν την ημερομηνία αναχώρησής μας, ή
- εάν μία ή δύο εβδομάδες νωρίτερα η εταιρεία μας έχει προσφέρει μια εναλλακτική πτήση η οποία δεν θα αναχωρεί πάνω από δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής μας και θα φτάνει στον προορισμό μας σε λιγότερο από τέσσερις ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξής μας, ή
- εάν ενημερωθούμε για τη ματαίωση μία εβδομάδα νωρίτερα και η εταιρεία μας προτείνει εναλλακτική πτήση, η οποία αναχωρεί το πολύ μία ώρα αργότερα από την αρχικά προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και φτάνει το πολύ δύο ώρες αργότερα από την αρχικά προγραμματισμένη ώρα άφιξης. Επίσης η εται- ρεία οφείλει να μας εξηγήσει τους λόγους ματαίωσης της πτήσης, και αν αυτή έχει προκληθεί από έκτακτες συνθήκες ανωτέρας βίας (απεργία εργαζομένων, δυσμενείς καιρικές συνθήκες), τότε η εταιρεία έχει το δικαίωμα να μην προβεί στην αποζημίωσή μας.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΠΤΗΣΗΣ
Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις καθυστέρησης πτήσης: α) άνω των δύο ωρών για όλες τις πτήσεις έως 1.500 χλμ., β) τριών και άνω ωρών για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χλμ. και γ) τεσσάρων και άνω ωρών που δεν εμπίπτουν στις δύο προηγούμενες πτήσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις η αεροπορική εταιρεία οφείλει να προβεί σε κάλυψη της διατροφής μας ανάλογα με το χρόνο αναμονής μας και σε περίπτωση που η αναμονή διαρκέσει πάνω από ένα 24ωρο, η εταιρεία οφείλει να καλύψει τη διανυκτέρευσή μας σε ξενοδοχείο αλλά και τη μεταφορά μας από τον αερολιμένα προς το κατάλυμα. Επίσης, η αεροπορική εταιρεία δεσμεύεται να μας δώσει μια γραπτή δήλωση με τα δικαιώματά μας ως επιβάτη.
Όταν η καθυστέρηση φτάνει ή ξεπερνά τις πέντε ώρες, δικαιούμαστε να ζητήσουμε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μόνο στην περίπτωση όμως που αποφασίσουμε ότι δεν θέλουμε να πετάξουμε έστω και καθυστερημένα. Χρηματική αποζημίωση για τυχόν καθυστέρηση δεν προβλέπεται.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να καταβάλλει αποζημίωση λόγω φθοράς, απώλειας καταστροφής αποσκευών ή καθυστέρησης στην άφιξή τους στον τόπο προορισμού, καθώς και στις περιπτώσεις τραυματισμού ή θανάτου. Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη των αποσκευών, δικαιούμαστε να υποβάλουμε καταγγελία εντός 21 ημερών.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙβΑΤΩΝ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Οι επιβάτες με αναπηρία ή οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα έχουν τώρα το δικαίωμα να λαμβάνουν δωρεάν βοήθεια επί του αεροσκάφους αλλά και στα αεροδρόμια, ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν το ίδιο εύκολα με όλους τους άλλους. Ο Κοινοτικός Κανονισμός 1107/2006, που αφορά στα «δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορι- κώς» (PRM’s Regulation), δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 5 Ιου- λίου 2006. Στις περιπτώσεις επιβατών με μειωμένη κινητικότητα, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να ενημερώνεται σχετικά με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες αυτών τουλάχιστον 48 ώρες πριν.
Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εκδόθηκε την 4η Ιουλίου 2012, δημιουργήθηκε νέα εφαρμογή για «έξυπνες» τηλεφωνικές συ- σκευές που βοηθάει στην αντιμετώπιση προβλημάτων κατά τις μετακινήσεις των επιβατών (βλ. http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/ 738&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου