Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν ξεμπρόστιασε μόνο την υποκρισία του γερμανικού κολοσσού αλλά και των μεγάλων κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες όπως φαίνεται νοιάζονται πολύ περισσότερο για τα συμφέροντα των εθνικών τους επιχειρήσεων παρά για το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών τους. Οπως αποκαλύπτει ο χθεσινός «Guardian», Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία, που αμέσως μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου έσπευσαν μετά βαΐων και κλάδων να ζητήσουν «πλήρη διαφάνεια» και έρευνα μέχρι τελικής πτώσεως, είχαν ασκήσει πίσω από τις κουρτίνες άγριο λόμπι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να διατηρηθούν «παραθυράκια» στους ελέγχους των ευρωπαϊκών οχημάτων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Συγκεκριμένα, τέσσερις μόλις μήνες πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο της VW, οι «τρεις μεγάλοι» της Ε.Ε. είχαν πιέσει αφόρητα προκειμένου τα «παραθυράκια» που υπήρχαν στο σχετικό τεστ εκπομπών που είχε επινοηθεί το 1970 -γνωστό και NDEC- να περάσουν στο νέο (WLTP) που πρόκειται να ισχύσει από το 2017.
Τα οχήματα είναι υπεύθυνα για το 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώς το 2021 το ανώτατο όριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να μειωθεί στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ομως τα «παραθυράκια» για τα οποία άσκησαν έντονες πιέσεις οι 3 κυβερνήσεις θα οδηγήσουν σε αύξηση των πραγματικών εκπομπών των νέων αυτοκινήτων στα 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Παράλληλα θα αυξήσουν τους λογαριασμούς των οδηγών κατά 140 ευρώ ετησίως.
«Ευελιξίες»
Προκειμένου να γίνει αυτό το «έγκλημα», η βρετανική κυβέρνηση απαίτησε τον περασμένο Μάιο από την Επιτροπή να διατηρηθούν στο νέο τεστ (WLTP) «ευελιξίες» προς χάριν των κατασκευαστών, όπως η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας πριν από τις δοκιμές.
Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών υποστήριξε ακόμη ότι οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνολογίες θα πρέπει να αποφευχθούν στο νέο τεστ για χάρη των παρωχημένων «τάξεων αδράνειας».
Οι τελευταίες περιλαμβάνουν την διά χειρός προσθήκη βάρους 100 κιλών στο αυτοκίνητο προκειμένου να διαπιστωθεί ποια είναι η επίπτωση στις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα.
Ωστόσο, από έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Συγκοινωνιών διαπιστώθηκε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά χειραγωγούν αυτά τα τεστ βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις τους και κάτω από τα όρια.
Η Γερμανία, από την πλευρά της, έσπασε το κοντέρ του λόμπινγκ συνεπικουρούμενη από τη Γαλλία. Απαίτησε οι δοκιμές των αυτοκινήτων να γίνονται σε… κατηφόρες αλλά και να επιτρέπεται στους κατασκευαστές να δηλώνουν την τελική τιμή του διοξειδίου κατά 4% χαμηλότερη από εκείνην που μετριέται.
Τα απίστευτα αιτήματα των «τριών» θα οδηγήσουν -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών- σε εκπομπές 14% περισσότερου διοξειδίου του άνθρακα από το επιτρεπόμενο όριο στα νέα αυτοκίνητα.
www.efsyn.gr
Συγκεκριμένα, τέσσερις μόλις μήνες πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο της VW, οι «τρεις μεγάλοι» της Ε.Ε. είχαν πιέσει αφόρητα προκειμένου τα «παραθυράκια» που υπήρχαν στο σχετικό τεστ εκπομπών που είχε επινοηθεί το 1970 -γνωστό και NDEC- να περάσουν στο νέο (WLTP) που πρόκειται να ισχύσει από το 2017.
Τα οχήματα είναι υπεύθυνα για το 12% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώς το 2021 το ανώτατο όριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να μειωθεί στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ομως τα «παραθυράκια» για τα οποία άσκησαν έντονες πιέσεις οι 3 κυβερνήσεις θα οδηγήσουν σε αύξηση των πραγματικών εκπομπών των νέων αυτοκινήτων στα 110 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Παράλληλα θα αυξήσουν τους λογαριασμούς των οδηγών κατά 140 ευρώ ετησίως.
«Ευελιξίες»
Προκειμένου να γίνει αυτό το «έγκλημα», η βρετανική κυβέρνηση απαίτησε τον περασμένο Μάιο από την Επιτροπή να διατηρηθούν στο νέο τεστ (WLTP) «ευελιξίες» προς χάριν των κατασκευαστών, όπως η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας πριν από τις δοκιμές.
Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών υποστήριξε ακόμη ότι οι βέλτιστες διαθέσιμες τεχνολογίες θα πρέπει να αποφευχθούν στο νέο τεστ για χάρη των παρωχημένων «τάξεων αδράνειας».
Οι τελευταίες περιλαμβάνουν την διά χειρός προσθήκη βάρους 100 κιλών στο αυτοκίνητο προκειμένου να διαπιστωθεί ποια είναι η επίπτωση στις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα.
Ωστόσο, από έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Συγκοινωνιών διαπιστώθηκε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά χειραγωγούν αυτά τα τεστ βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις τους και κάτω από τα όρια.
Η Γερμανία, από την πλευρά της, έσπασε το κοντέρ του λόμπινγκ συνεπικουρούμενη από τη Γαλλία. Απαίτησε οι δοκιμές των αυτοκινήτων να γίνονται σε… κατηφόρες αλλά και να επιτρέπεται στους κατασκευαστές να δηλώνουν την τελική τιμή του διοξειδίου κατά 4% χαμηλότερη από εκείνην που μετριέται.
Τα απίστευτα αιτήματα των «τριών» θα οδηγήσουν -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών- σε εκπομπές 14% περισσότερου διοξειδίου του άνθρακα από το επιτρεπόμενο όριο στα νέα αυτοκίνητα.
www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου