Η υπόθεση ξεκινά το 2011, με τον εντοπισμό, στην Ελληνική αγορά πολυτελών αυτοκινήτων με αριθμό πλαισίου που δεν συμφωνούσε με τα έγγραφά τους. Μάλιστα, μία από τις ιδιοκτήτριες πολυτελούς BMW, που κόπηκε στο ΚΤΕΟ για τον λόγο αυτό, κατέφυγε στη Δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα να διαταχθεί έρευνα από τον εισαγγελέα κατά της διαφθοράς Θεσσαλονίκης.
Η έρευνα που έγινε από τις αρχές οδήγησε σε ένα φορτίο με 1029 πολυτελή αυτοκίνητα που έφτασε στο λιμάνι του Βόλου και από τα οποία εκτελωνίστηκαν μόνο τα 829.
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, το ΣΔΟΕ είχε παραδώσει στην αρμόδια εφορία πόρισμα για φοροδιαφυγή 200 εκατομμυρίων, τα οποία, μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις, φτάνουν, συνολικά, τα 600 εκατομμύρια και αφορά υποθέσεις υποτιμολογήσεων πολυτελών αυτοκινήτων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, την περίοδο 2011-2014.
Εκτός από την υπόθεση πιθανής λαθρεμπορίας από την BMW, με την “εξαφάνιση” 200 οχημάτων, που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους, έγγραφο που παρουσιάστηκε σε δικαστήριο της Κολούμπια, στις ΗΠΑ, έφερε στο φως υπόθεση δωροδοκίας από τη θυγατρική εταιρεία της Mercedes, τη Daimler Benz, με λήπτες αξιωματούχους σε 22 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Στην απόφαση του δικαστηρίου γινόταν αναφορά ότι την περίοδο 1998-2008 δωροδοκήθηκαν αξιωματούχοι στην Ελλάδα και σε ακόμη 21 χώρες, ώστε να εξασφαλιστούν συμβόλαια με κυβερνητικούς πελάτες, για την αγορά οχημάτων της Daimler, ύψους εκατομμυρίων ευρώ.
Στην παρουσίαση του θέματος από το Κόκκινο, ο Δημήτρης Γελαλής, υπεύθυνος, τότε, της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα φορολογικής Πολιτικής είχε παρουσιάσει το συνολικότερο θέμα της φοροδιαφυγής γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που εκτός από τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνει τη Χόχτιφ, αλλά και τις Media Markt – Saturn και την ΜΑΝ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, αν και είχε γίνει παρέμβαση για το θέμα στην Άνγκελα Μέρκελ από τον Σύνδεσμο Γερμανών Βιομηχάνων, δεν είχε γίνει τίποτα γνωστό για το περιεχόμενο της συνάντησης Σαμαρά-Σόιμπλε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, στο Βερολίνο, που είχε γίνει τον Νοέμβριο του 2012.
Μετά τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε καταθέσει και ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης, με την οποία ζητούσε από την Κομισιόν να ενημερώσει σε ποιο στάδιο βρίσκονταν οι σχετικές έρευνες των Ευρωπαϊκών Υπηρεσιών καταπολέμησης της Απάτης και τις πρωτοβουλίες που θα έκανε για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
Σήμερα, έναν χρόνο μετά τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, δεν έχει γίνει τίποτα γνωστό για την εξέλιξη της υπόθεσης, για το αν έχει εισπραχθεί μέρος του προστίμου των 600 εκατομμυρίων ευρώ και αν έχει γίνει κάτι με την υπόθεση δωροδοκίας της Daimler Benz.
www.stokokkino.gr
Η έρευνα που έγινε από τις αρχές οδήγησε σε ένα φορτίο με 1029 πολυτελή αυτοκίνητα που έφτασε στο λιμάνι του Βόλου και από τα οποία εκτελωνίστηκαν μόνο τα 829.
Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, το ΣΔΟΕ είχε παραδώσει στην αρμόδια εφορία πόρισμα για φοροδιαφυγή 200 εκατομμυρίων, τα οποία, μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις, φτάνουν, συνολικά, τα 600 εκατομμύρια και αφορά υποθέσεις υποτιμολογήσεων πολυτελών αυτοκινήτων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, την περίοδο 2011-2014.
Εκτός από την υπόθεση πιθανής λαθρεμπορίας από την BMW, με την “εξαφάνιση” 200 οχημάτων, που κυκλοφορούν στους Ελληνικούς δρόμους, έγγραφο που παρουσιάστηκε σε δικαστήριο της Κολούμπια, στις ΗΠΑ, έφερε στο φως υπόθεση δωροδοκίας από τη θυγατρική εταιρεία της Mercedes, τη Daimler Benz, με λήπτες αξιωματούχους σε 22 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Στην απόφαση του δικαστηρίου γινόταν αναφορά ότι την περίοδο 1998-2008 δωροδοκήθηκαν αξιωματούχοι στην Ελλάδα και σε ακόμη 21 χώρες, ώστε να εξασφαλιστούν συμβόλαια με κυβερνητικούς πελάτες, για την αγορά οχημάτων της Daimler, ύψους εκατομμυρίων ευρώ.
Στην παρουσίαση του θέματος από το Κόκκινο, ο Δημήτρης Γελαλής, υπεύθυνος, τότε, της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα φορολογικής Πολιτικής είχε παρουσιάσει το συνολικότερο θέμα της φοροδιαφυγής γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που εκτός από τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνει τη Χόχτιφ, αλλά και τις Media Markt – Saturn και την ΜΑΝ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, αν και είχε γίνει παρέμβαση για το θέμα στην Άνγκελα Μέρκελ από τον Σύνδεσμο Γερμανών Βιομηχάνων, δεν είχε γίνει τίποτα γνωστό για το περιεχόμενο της συνάντησης Σαμαρά-Σόιμπλε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, στο Βερολίνο, που είχε γίνει τον Νοέμβριο του 2012.
Μετά τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε καταθέσει και ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης, με την οποία ζητούσε από την Κομισιόν να ενημερώσει σε ποιο στάδιο βρίσκονταν οι σχετικές έρευνες των Ευρωπαϊκών Υπηρεσιών καταπολέμησης της Απάτης και τις πρωτοβουλίες που θα έκανε για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.
Σήμερα, έναν χρόνο μετά τις αποκαλύψεις του Κόκκινου και της FM VOICE, δεν έχει γίνει τίποτα γνωστό για την εξέλιξη της υπόθεσης, για το αν έχει εισπραχθεί μέρος του προστίμου των 600 εκατομμυρίων ευρώ και αν έχει γίνει κάτι με την υπόθεση δωροδοκίας της Daimler Benz.
www.stokokkino.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου