Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Η κουλτούρα του εκφοβισμού είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο

Τι ορίζεται ως bullying και σχολικός εκφοβισμός; Είναι ένα μεμονωμένο φαινόμενο ή εντάσσεται σε μια ευρύτερη κοινωνική κουλτούρα; Στα παραπάνω ερωτήματα απαντάει ο υπουργός προστασίας του πολίτη Γιάννης Πανούσης, στην Φυλή των φίλων και τον Κώστα Αρβανίτη, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως ο ρόλος της αστυνομίας πρέπει πρωτίστως να προλαμβάνει και να προστατεύει και δευτερευόντως να καταστέλλει. Με κεντρικό θέμα «Η κόλαση είναι οι άλλοι;», το Κόκκινο 105.5 διοργανώνει τη Δευτέρα 23 Μαρτίου, στις 7.30 το απόγευμα, ανοιχτή εκδήλωση για τον σχολικό εκφοβισμό, στα γραφεία μας στην οδό Σαρρή 19 Αν κάθε εφηβικό παλληκαριλίκι ή μια λεκτική εκτροπή θεωρήσουμε ότι είναι μποούλινγκ, τότε όλη η Ελλάδα κάνει μπούλινγκ. Έχουμε μπερδέψει τα κριτήρια.
ΑΡΒ. Οι μεγάλοι που ανέχονται ή κρύβουν; Ο Ευρωπαϊκός κανονισμός του φαινομένου είναι όταν έχουμε μια σταθερή οργανωμένη ομάδα που με λεφτά κερδοσκοπικό στόχο … κάνουν μια συντονισμένη προσπάθεια. Οργανωμένο. Όλες οι έρευνες έχουν σύγχυση ορολογίας. Κατά βάση ο δράστης είναι εξίσου ευάλωτος γιατί εχουμε εντοπίσει τη σχέση ενδοοικογενειακής βίας με ενδοσχολική βία. Κι έχουμε και τους θεσμούς. Διευθυντής σχολείου, σύλλογος γονέων, δεκαπενταμελές κλπ. Το φαινόμενο είναι ευρύτερο και δεν είναι μόνο οι κακοί που κάποια στιγμή κακοποιούν σωματικά ή ψυχολογικά έναν άνθρωπο. Θέλει προσοχή.
ΤΟ υπουργείο ΠΡΟΠΟ Πώς θα συμβάλει; Αστυνομία μέσα στα σχολεία; Κανένα ρόλο δεν έχει η αστυνομία μέσα στα σχολεία . Ως ενημέρωση όμως έχει πολύ μεγάλο ρόλο. Είτε για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, είτε ενημέρωση για άλλα ζητήματα που μπορεί να συμβούν στο δρόμο. Η αστυνομία έχει κοινωνικό και στο τέλος κατασταλτικό ρόλο. Η Αστυνομία επειδή έχει τεχνογνωσία σε συνεννόηση με σύλλογο γονέων και εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να δώσει ενημερωτικά. Αυτοτελώς η αστυνομία δε μπορεί να κάνει τίποτα. Αν όμως την διευρύνουμε σε άλλες περιπτώσεις όπως του Γιακουμάκη, μπορεί να κάνει. Διότι η έρευνα που έκανε η αστυνομία στα Γιάννενα είχε ενδιαφέρον και δημιούργησε τις πιέσεις της. Μέσα στο σχολείο ενημέρωση και έξω από το σχολείο. ΕΡ. Με την περίπτωση Γιακουμάκη;
ΓΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ. Στην ανάκριση κάποιοι υπό την πίεση μπορεί να μιλήσουν. Αλλά αυτό θα είχε στέρεη βάση αν υπήρχε σημείωμα του αυτόχειρα. ….. Ποιοι τον οδήγησαν. Μη έχοντας αυτό θα επικρατήσει, νομίζω, η ισχυρή κοινωνία. Στην Κρήτη πριν λίγα χρόνια σε μια αθλ. Ομάδα βρέθηκε ότι ένας είχε κακοποιήσει 40 παιδιά και οι γονείς και η κοινωνία το έκρυψαν για να μη χάσει τη φήμη ο σύλλογος. Άρα αυτό είναι όλο το πρόβλημα. Γιατί φτιάχτηκε αυτή η μαγκιά. ΕΡ. Θεωρείτε ότι μπορεί να φτιάξει η κατάσταση με τη νέα κυβέρνηση; ΑΠ. Πολιτικό χρόνο.
Χρειάζεται πολιτικός χρόνος . Η ατμόσφαιρα είναι ότι επηρέασε πάρα πολύ από την δημοσιονομική ιστορία. Δεν αλλάζει τη στόχευση. Την άλλη εβδομάδα σε δύο γειτονιές της Αθήνας θα πάνε 4 αστυνόμοι της γειτονιάς και θα πιάσουν τους κατοίκους να πουν το όνομά τους θα δώσουν το κινητό τους, για να φτιάξουμε μια ατμόσφαιρα ασφάλειας. Αν δεν πάει καλά στο γιούρογκρουπ. Θα πούν καλά είναι αυτά που κάνεις αλλά… ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ. Αυτά που γίνονται στη Νομική είναι πέρα από το κοινωνικό συμβόλαιο. Το χειριζόμαστε με ψυχραιμία γιατί η ίδια η νομική έχει το δικό της συμβολισμό.
www.stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: