Ακριβά θα πληρώσουν και φέτος την κατοχή αυτοκινήτου οι ιδιοκτήτες τους και κυρίως όσοι διαθέτουν όχημα μεγάλου κυβισμού λόγω της αύξησης του φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Τα σενάρια για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα ή ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου δεν προχώρησαν τελικώς, με συνέπεια οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. να πληρώσουν και φέτος το φθινόπωρο τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας με τον ισχύον σύστημα.Παράλληλα, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αυξήθηκε κατά 30% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών, ενώ ο φόρος επεκτάθηκε και στα σκάφη αναψυχής άνω των 5 μέτρων (υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης).
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυκλοφορίας.Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως 1.320 ευρώ, ενώ γι’ αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.Με βάση τα κυβικά εκατοστά χρεώνονται και οι μοτοσικλέτες ανεξάρτητα από τον χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.
Τα σενάρια για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα ή ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου δεν προχώρησαν τελικώς, με συνέπεια οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. να πληρώσουν και φέτος το φθινόπωρο τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας με τον ισχύον σύστημα.Παράλληλα, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αυξήθηκε κατά 30% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών, ενώ ο φόρος επεκτάθηκε και στα σκάφη αναψυχής άνω των 5 μέτρων (υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης).
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυκλοφορίας.Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως 1.320 ευρώ, ενώ γι’ αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.Με βάση τα κυβικά εκατοστά χρεώνονται και οι μοτοσικλέτες ανεξάρτητα από τον χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.
Τα σχέδια αλλαγής του συστήματος αναστέλλονται λόγω εκλογών.
Επίσης, όσοι από τους φορολογουμένους κατείχαν κατά τη διάρκεια του 2014 Ι.Χ. αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών, τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Ενωση το 2005, θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης με το εκκαθαριστικό της φορολογικής δήλωσης.
Για όσους κατείχαν Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κ.εκ. ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης κάθε αυτοκινήτου.
Για όσους κατείχαν το 2014 Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.εκ., ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται αυτή τη στιγμή με συντελεστή 10% επί του ισχύοντος κατά περίπτωση τεκμηρίου διαβίωσης.
Αργότερα πολλοί από τους φορολογουμένους αυτούς θα λάβουν και συμπληρωματικά εκκαθαριστικά σημειώματα για να πληρώσουν επιπλέον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, καθώς γι’ αυτούς ο φόρος αυξήθηκε από τις 15 Ιουλίου κατά 30% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 2.500 κ.εκ.
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου