Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

Τ ο Α Λ Φ Α Β Η Τ Α Ρ Ι τ ο υ Κ Α Τ Α Ν Α Λ Ω Τ Η

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ
Ο νόμος 3709/2008 ρυθμίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές. Συγκεκριμένα περιέχει νομοθετικές προβλέψεις για τις περιπτώσεις:
Επιστροφής ναύλου – αποζημιώσεων – έκπτωσης ναύλου ατόμων μειωμένης κινητικότητας
Καθορισμού ορίου βάρους μεταφερόμενων αποσκευών και ευθύνης για τη φθορά ή την απώλειά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
Καθυστέρησης απόπλου και καθυστέρησης λόγω διακοπής ταξιδιού
Απώλειας ανταπόκρισης
Απαγόρευσης απόπλου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών
Ακύρωσης ταξιδιού
Άρνησης επιβίβασης
Καταγγελιών-παραπόνων επιβατών και
Τρόπου επιστροφής εισιτηρίου-ναύλου και καταβολής χρηματικών αποζημιώσεων.

Ειδικότερα:
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία πρέπει να μας παρέχει τις συμφωνηθείσες υπηρεσίες που αναγράφονται στο εισιτήριό μας. Σε αντίθετη περίπτωση, έχουμε τα εξής δι- καιώματα:
να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να μας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου με καταβολή αποζημίωσης ίση με την τιμή του ναύλου.
να ταξιδέψουμε, σε θέση φθηνότερη από την αρχικώς συμφωνηθείσα, λαμβάνοντας αποζημίωση το διπλάσιο της διαφοράς των δύο ναύλων.
να ζητήσουμε να ταξιδέψουμε σε θέση ανώτερη από αυτήν που πληρώσαμε, καταβάλλοντας το μισό της διαφοράς των δύο ναύλων. Εάν όμως ο μεταφορέας μας προσφέρει μόνος του ανώτερη θέση, τότε δεν δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά.
Σε περιπτώσεις ακύρωσης του εισιτηρίου μας, δικαιούμαστε:
Επιστροφή του μισού ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων, καθώς και του Φ.Π.Α., αν η ακύρωση γίνει 12 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

2. Επιστροφή του 75% του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων, καθώς και του Φ.Π.Α., αν η ακύρωση γίνει 7 ημέρες πριν τον προγραμματισμένο από- πλου.
3. Επιστροφή ολόκληρου του ναύλου και όλων των κρατήσεων υπέρ τρίτων, κα- θώς και του Φ.Π.Α., αν η ακύρωση γίνει 14 ημέρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου. Επίσης, δικαιούμαστε τα ίδια, ανεξάρτητα από το χρόνο ακύρωσης, όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή υγείας, οι οποίοι αποδεικνύονται εγγρά- φως.
4. Να αλλάξουμε το εισιτήριό μας, για το ίδιο ή άλλο δρομολόγιο, εφόσον υπάρ- χουν θέσεις, χωρίς όμως να δικαιούμαστε επιστροφή τυχόν διαφοράς ναύλων, εφόσον ζητήσουμε την αλλαγή 24 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.
 Σε περίπτωση καθυστέρησης απόπλου λόγω υπαιτιότητας του μεταφορέα (βλάβη, ζημιά), έχουμε τις εξής επιλογές:
1. να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να μας επιστραφεί όλο το αντίτιμο.
2. να παραμείνουμε στο πλοίο και να ταξιδέψουμε με έξοδα και μέριμνα του μετα- φορέα. Σε αυτή την περίπτωση:
• Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 4 ώρες, ο μεταφορέας πρέπει να μας παράσχει γεύμα.
• Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 6 ώρες και η αναχώρηση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, ο μεταφορέας πρέπει να μας χορηγή- σει κατάλυμα. Κατάλυμα πρέπει να μας χορηγηθεί και σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη από 6 ώρες, και η ώρα του απόπλου ήταν ανάμεσα στις 12:00 το βράδυ και στις 5:00 τα ξημερώματα. Αν ο μεταφορέας αδυνατεί να μας βρει κατάλυμα, πρέπει να μας καταβάλει αποζημίωση διπλά- σια του ναύλου του επιβάτη. Αποζημίωση δικαιούμαστε και στην περίπτωση καθυστερημένης άφιξης στον προορισμό μας, η οποία ποικίλλει ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.
 Σε περίπτωση βλάβης ή ζημιάς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή σε κάποιο εν- διάμεσο λιμάνι, δικαιούμαστε:
1. να διακόψουμε το ταξίδι μας και να μας επιστραφεί η διαφορά του ναύλου για το υπόλοιπο κομμάτι της διαδρομής, ή
2. να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Σε αυτήν την περίπτωση:
• Εάν φτάσουμε στον προορισμό μας με τρίωρη καθυστέρηση, δικαιούμαστε αποζημίωση 25% του ναύλου.
• Εάν φτάσουμε στον προορισμό μας με εξάωρη καθυστέρηση, δικαιούμαστε αποζημίωση 50% του ναύλου.
 • Εάν η βλάβη ή η ζημιά συμβεί σε ενδιάμεσο λιμάνι και εφόσον δεν μετα φερθούμε, με μέριμνα του μεταφορέα, στον τελικό μας προορισμό, δικαι-
ούμαστε (ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης) διατροφή και κατάλυμα με δαπάνη του μεταφορέα. Αν ο μεταφορέας αδυνατεί να μας βρει κατάλυμα, οφείλει να μας αποζημιώσει.
 Σε περίπτωση που χάσουμε την ανταπόκριση που θα μας μετέφερε στον τελι- κό προορισμό μας εξαιτίας του μεταφορέα του αρχικού δρομολογίου, πρέπει να ενημερώσουμε τον μεταφορέα, ο οποίος οφείλει να μας μεταφέρει στον τελικό προορισμό μας, με δικές του δαπάνες. Δικαιούμαστε επίσης γεύματα και παροχή καταλύματος (υπό προϋποθέσεις).
 Σε περίπτωση απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών, δικαιούμα- στε:
1. Ή να μείνουμε στο πλοίο, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.
2. Ή να ακυρώσουμε το ταξίδι μας και να μας επιστραφεί ο ανάλογος ναύλος.
 Σε περίπτωση ακύρωσης ταξιδιού με υπαιτιότητα του μεταφορέα, δικαιούμα- στε αποζημίωση, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με τη ζημιά που μας προκάλεσε η ακύρωση.
Δεν δικαιούμαστε αποζημίωση, εάν ο μεταφορέας μάς ενημερώσει για την ακύρωση 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και φροντίσει για τη μεταφορά μας στον προορισμό μας με άλλο μέσο, το οποίο θα αναχωρεί το πολύ 12 ώρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση.
 Σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου δι- καιούμαστε ή να ακυρώσουμε το ταξίδι μας και να πάρουμε πίσω το αντίτιμο του εισιτηρίου μας ή να συμφωνήσουμε τη μεταφορά μας στον προορισμό μας με δα- πάνες του μεταφορέα εντός 24 ωρών. Οι υποχρεώσεις του μεταφορέα για παροχή τροφής και καταλύματος είναι ίδιες με εκείνες της περίπτωσης καθυστέρησης του απόπλου. Στην περίπτωση που ο μεταφορέας δεν μπορεί να εξασφαλίσει την προ- ώθησή μας στον τελικό μας προορισμό εντός 24 ωρών, δικαιούμαστε αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου του επιβάτη.
 Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, δικαιούμαστε ή να αποζημιωθούμε με το τριπλάσιο του ναύλου του επιβάτη, ή να μεταφερθούμε στον τελικό μας προορισμό με φροντίδα και έξοδα του μεταφορέα.
Πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου τα εξής:
Τα άτομα με αναπηρία άνω του 80% δικαιούνται έκπτωση 50% επί του ναύλου. Η ίδια έκπτωση χορηγείται στον συνοδό του ανάπηρου καθώς και στο αναπηρικό όχημα.
Μπορούμε να μεταφέρουμε χωρίς επιβάρυνση χειραποσκευές μέχρι 50 κιλά. Για επιπλέον βάρος χρεωνόμαστε. Ευθύνη του μεταφορέα για τυχόν φθορά ή απώ- λεια των αποσκευών μας προκύπτει μόνο εάν τις έχουμε παραδώσει για φύλαξη και έχουμε λάβει τη σχετική απόδειξη
 Καταγγελίες και παράπονα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού απευθύνονται στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου, ενώ καταγγελίες και παράπονα για μη τήρηση  υποχρεώσεων του μεταφορέα ή του εκδότη του εισιτηρίου απευθύνονται στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, στον εκδότη του εισιτηρίου μας, ή στον ναυτικό πράκτορα, που ορίζεται από την πλοιοκτήτρια εταιρεία

Δεν υπάρχουν σχόλια: