Επιβάρυνση στα εισιτήρια των συγκοινωνιών, που μπορεί να φτάσει και στο 10%, προκαλεί η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, που επιβλήθηκε με το τρίτο Μνημόνιο το οποίο δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 80 Α΄). Λεπτομέρειες για τον χρόνο και κυρίως τον τρόπο εφαρμογής θα καθοριστούν με εγκύκλιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών. Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, οι αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το φθινόπωρο και ειδικά στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας εξετάζεται το ενδεχόμενο να συνοδεύεται από ριζικές ανατροπές στην τιμολογιακή πολιτική.
Το σημερινό ενιαίο εισιτήριο των 1,20 ευρώ και η μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ, που εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβριο του 2014, αποδεικνύεται ότι είχε ολέθριες επιπτώσεις στα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και ειδικά στον ΟΣΥ, τον κρατικό φορέα με αρμοδιότητα σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, το 2014 τα έσοδα του ΟΣΥ παρουσίασαν μικρή αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 117,8 εκατ. ευρώ, έναντι 109,1 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Η κρατική επιχορήγηση όμως μειώθηκε από 143,2 εκατ. ευρώ το 2013 στα 100,3 εκατ. πέρσι, με αποτέλεσμα τα έσοδα να πέσουν το 2014 στα 218,1 εκατ. από 252,3 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.
Μικρό νοικοκύρεμα παρουσιάστηκε στα έξοδα, που ήταν 275,6 εκατ. όταν το 2013 ήταν 283,3 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στη συνεχή μείωση του προσωπικού με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις, ενώ οι μισθοί έχουν ψαλιδιστεί έως και 40%. Σε ολόκληρο το δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ στο τέλος του περασμένου χρόνου εργάζονταν 5.575 άτομα, όταν τον Δεκέμβριο του 2013 έφταναν τα 5.887. Να σημειωθεί ότι το 2009 μόνο στα λεωφορεία υπήρχαν 6.500 εργαζόμενοι.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με αρνητικές επιδόσεις ακόμη και για τη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, η οποία έκλεισε τα οικονομικά της περασμένης χρονιάς χωρίς να χρησιμοποιήσει την κρατική ενίσχυση χάρη στις θετικές επιδόσεις του πρώτου εννεαμήνου. Η συνολική μείωση των εσόδων στον ΟΑΣΑ τον Ιανουάριο άγγιξε το 10%, με προοπτική να φτάσει στο 18% στο τέλος του χρόνου. Στον ΟΣΥ ήταν 14,78% και 6,83% στη ΣΤΑΣΥ.
Η χαριστική βολή
Η άνοδος του ΦΠΑ είναι η χαριστική βολή και οι αρμόδιοι στο υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζονται «έξυπνες» λύσεις που θα φέρουν πρόσθετα έσοδα. Μεταξύ άλλων εξετάζεται η επιβολή ενός μικρού φόρου στα πάρκινγκ του κέντρου της Αθήνας που θα διατεθεί για τις συγκοινωνίες, καθώς και η εφαρμογή πολιτικής για τις διαφημίσεις.
Στάση αναμονής τηρεί η Ομοσπονδία Ταξί, ο φορέας των 30.000 αυτοκινητιστών της χώρας, από τους οποίους οι 14.500 κινούνται στην Αττική. «Εχουμε πτώση του τζίρου κατά 70% την τελευταία πενταετία και δεν μπορούμε να απορροφήσουμε τέτοια μεγάλη αύξηση» εξήγησε εκπρόσωπός τους στην «Εφ.Συν». Οι νέες τιμές, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Οκτωβρίου, γιατί οι αλλαγές συνήθως γίνονται ανά τρίμηνο, ενώ χρειάζεται χρόνος και για τις προσαρμογές στα ταξίμετρα.
www.efsyn.gr
Το σημερινό ενιαίο εισιτήριο των 1,20 ευρώ και η μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ, που εφαρμόζεται από τον Σεπτέμβριο του 2014, αποδεικνύεται ότι είχε ολέθριες επιπτώσεις στα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και ειδικά στον ΟΣΥ, τον κρατικό φορέα με αρμοδιότητα σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία, το 2014 τα έσοδα του ΟΣΥ παρουσίασαν μικρή αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 117,8 εκατ. ευρώ, έναντι 109,1 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Η κρατική επιχορήγηση όμως μειώθηκε από 143,2 εκατ. ευρώ το 2013 στα 100,3 εκατ. πέρσι, με αποτέλεσμα τα έσοδα να πέσουν το 2014 στα 218,1 εκατ. από 252,3 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.
Μικρό νοικοκύρεμα παρουσιάστηκε στα έξοδα, που ήταν 275,6 εκατ. όταν το 2013 ήταν 283,3 εκατ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στη συνεχή μείωση του προσωπικού με πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις, ενώ οι μισθοί έχουν ψαλιδιστεί έως και 40%. Σε ολόκληρο το δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ στο τέλος του περασμένου χρόνου εργάζονταν 5.575 άτομα, όταν τον Δεκέμβριο του 2013 έφταναν τα 5.887. Να σημειωθεί ότι το 2009 μόνο στα λεωφορεία υπήρχαν 6.500 εργαζόμενοι.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με αρνητικές επιδόσεις ακόμη και για τη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία που διαχειρίζεται το δίκτυο του μετρό, του Ηλεκτρικού και του τραμ, η οποία έκλεισε τα οικονομικά της περασμένης χρονιάς χωρίς να χρησιμοποιήσει την κρατική ενίσχυση χάρη στις θετικές επιδόσεις του πρώτου εννεαμήνου. Η συνολική μείωση των εσόδων στον ΟΑΣΑ τον Ιανουάριο άγγιξε το 10%, με προοπτική να φτάσει στο 18% στο τέλος του χρόνου. Στον ΟΣΥ ήταν 14,78% και 6,83% στη ΣΤΑΣΥ.
Η χαριστική βολή
Η άνοδος του ΦΠΑ είναι η χαριστική βολή και οι αρμόδιοι στο υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζονται «έξυπνες» λύσεις που θα φέρουν πρόσθετα έσοδα. Μεταξύ άλλων εξετάζεται η επιβολή ενός μικρού φόρου στα πάρκινγκ του κέντρου της Αθήνας που θα διατεθεί για τις συγκοινωνίες, καθώς και η εφαρμογή πολιτικής για τις διαφημίσεις.
Στάση αναμονής τηρεί η Ομοσπονδία Ταξί, ο φορέας των 30.000 αυτοκινητιστών της χώρας, από τους οποίους οι 14.500 κινούνται στην Αττική. «Εχουμε πτώση του τζίρου κατά 70% την τελευταία πενταετία και δεν μπορούμε να απορροφήσουμε τέτοια μεγάλη αύξηση» εξήγησε εκπρόσωπός τους στην «Εφ.Συν». Οι νέες τιμές, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Οκτωβρίου, γιατί οι αλλαγές συνήθως γίνονται ανά τρίμηνο, ενώ χρειάζεται χρόνος και για τις προσαρμογές στα ταξίμετρα.
www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου