Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης: Τουλάχιστον 1.210 ευρώ για 70.000 ΙΧ!

Περισσότεροι από 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω θα κληθούν να καταβάλουν αυξημένο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σε ποσοστό 30% σύμφωνα με την τελευταία πρόταση που απέστειλε η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς.Το θέμα αύξησης του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που έχει καταθέσει στους δανειστές η ελληνική κυβέρνηση είχε τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς από τις 18 Απριλίου μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων και των στελεχών της Ελλάδας.Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό ο οποίος σύμφωνα με τη νέα πρόταση θα ανέλθει στο 13%.
Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ριψοκίνδυνο σενάριο
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Το αποτέλεσμα ήταν το κράτος να χάσει εκατομμύρια ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τον ΦΠΑ που προκύπτει τόσο από την κτήση όσο και από την χρήση.
100.000 ΙΧ σε «ακινησία»

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στη διάθεσή του αφορούν πάνω από 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εκ των οποίων πάνω από 70.000 έχουν στην κατοχή τους οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω...
Ειδικότερα τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ξεπερνούν τις 280.000 ΙΧ ενώ 62.534 βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής «ακινησίας» δηλαδή οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα κυκλοφορούν πάνω από 55.000 ΙΧ ενώ 23.425 οχήματα βρίσκονται σε «ακινησία».

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. κυκλοφορούν 20.184 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται 10.057 οχήματα.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά σε οχήματα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω φαίνεται πως κυκλοφορούν 7.147 ΙΧ ενώ σε «ακινησία» βρίσκονται πάνω από 4.500 οχήματα.
Η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης οδήγηση στην κατάρρευση των πωλήσεων στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω εξαιτίας του υπέρογκου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα οδήγησαν σε «ακινησία» πάνω από 100.000 ΙΧ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τις εξαγωγές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που υπολογίζονται σε πάνω από 50.000 οχήματα.
Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις από το Liveblog του Enikonomia.gr
Δείτε αναλυτικά τα ποσά που αναλογούν ανά ΙΧ σύμφωνα με τον νέο αυξημένο κατά 3% Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης:
Κυβισμός ΙΧ Αυτοκινήτου
(κ.ε)
Τεκμήριο ΙΧ αυτοκινήτου
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)

2011-2015
2006-2010
2011-2015
2006-2010

2.501 – 2.549
13.300 €
9.310 €
1.729,00 €
1.210,30 €

2.550 – 2.649
14.200 €
9.940 €
1.846,00 €
1.292,20 €

2.650 – 2.749
15.100 €
10.570 €
1.963,00 €
1.374,10 €

2.750 – 2.849
16.000 €
11.200 €
2.080,00 €
1.456,00 €

2.850 – 2.949
16.900 €
11.830 €
2.197,00 €
1.537,90 €

2.950 – 3.049
17.800 €
12.460 €
2.314,00 €
1.619,80 €

3.050 – 3.149
19.000 €
13.300 €
2.470,00 €
1.729,00 €

3.150 – 3.249
20.200 €
14.140 €
2.626,00 €
1.838,20 €

3.250 – 3.349
21.400 €
14.980 €
2.782,00 €
1.947,40 €

3.350 – 3.449
22.600 €
15.820 €
2.938,00 €
2.056,60 €

3.450 – 3.549
23.800 €
16.660 €
3.094,00 €
2.165,80 €

3.550 – 3.649
25.000 €
17.500 €
3.250,00 €
2.275,00 €

3.650 – 3.749
26.200 €
18.340 €
3.406,00 €
2.384,20 €

3.750 – 3.849
27.400 €
19.180 €
3.562,00 €
2.493,40 €

3.850 – 3.949
28.600 €
20.020 €
3.718,00 €
2.602,60 €

3.950 – 4.049
29.800 €
20.860 €
3.847,00 €
2.711,80 €

4.050 – 4.149
31.000 €
21.700 €
4.030,00 €
2.821,00 €

4.150 – 4.249
32.200 €
22.540 €
4.186,00 €
2.930,20 €

4.250 – 4.349
33.400 €
23.380 €
4.342,00 €
3.094,00 €

4.350 – 4.449
34.600 €
24.220 €
4.498,00 €
3.148,60 €

4.450 – 4.549
35.800 €
25.060 €
4.654,00 €
3.257,80 €

4.550 – 4.649
37.000 €
25.900 €
4.810,00 €
3.367,00 €

4.650 – 4.749
38.200 €
26.740 €
4.966,00 €
3.476,20 €

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: