ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Αθήνα, ……-02-2011
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ Αρ. Πρωτ.: 7448/11
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ,
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ &ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
& ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ταχ. Δ/νση : Πολυτεχνείου 4 ΠΡΟΣ:
Ταχ. Κώδικας : 104 33, Αθήνα ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Τηλέφωνο : 213-2101 106 ΑΤΤΙΚΗΣ
Fax : 210-6914 602
Έχοντας υπόψη:
1. Του Ν.1650/1986 (ΦΕΚ 160/τ.Α/16.10.1986) για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από το Ν.3010 (ΦΕΚ Α΄ 91/25.04.2002).
2. Την ΚΥΑ 69269/5387/25-10-90 (ΦΕΚ 678/Β) «Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, περιεχόμενο ΜΠΕ και λοιπές συναφείς διατάξεις», σύμφωνα με το Ν.1650/86.
3. Την ΚΥΑ 15393/2332/2002 (ΦΕΚ 1022Β/05-08-2002) «Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σύμφωνα με το Ν.1650/1986».
4. Την ΚΥΑ 11014/703/Φ104 (ΦΕΚ 332/Β/20-03-2003) «Διαδικασία Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης και Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων».
5. Της ΚΥΑ 37111/2021/26.9.03 (ΦΕΚ 1391/Β/29.9.03) «περί καθορισμού τρόπου ενημέρωσης και συμμετοχής του κοινού κατά την Ε.Π.Ο.».
6. Την ΚΥΑ 26857/553/1988 (ΦΕΚ 196Β/6-04-1988) «Μέτρα και περιορισμοί για την προστασία των υπόγειων νερών από απορρίψεις ορισμένων επικίνδυνων ουσιών».
7. Της ΚΥΑ 50910/2727/2003 (ΦΕΚ 1909/Β/22.12.2003) «Μέτρα και όροι για τη διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης».
8. Το ΗΠ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β/28-03-2006) «Μέτρα και περιορισμοί για τη διαχείριση επικινδύνων αποβλήτων κλπ».
9. Την ΚΥΑ Ε1β.221/1965 (ΦΕΚ138/24-2-1965) Υγειονομική Διάταξη «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων», όπως τροποποιήθηκε δια των υπ’αριθμ. Γ1/17831/7-12-1971 (ΦΕΚ 986Β/10-12-1971) και Γ4/1305/2-08-1974 (ΦΕΚ 801Β/9-08-1974) Υπουργικών Αποφάσεων.
10. Την ΚΥΑ 5673/400/1097 (ΦΕΚ 192Β/14-3-1997) «Μέτρα και όροι για την επεξεργασία αστικών λυμάτων».
11. Το Ν 2939/2001 (ΦΕΚ 179Α/06-08-2001) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις».
12. Το από 18-2-1986 Π.Δ. (ΦΕΚ 62/Δ/18-2-1986) «Έγκριση Πολεοδομικής Μελέτης της περιοχής “Άγιος Νικόλαος ” (Κάντζα) της κοινότητας Παλλήνης (Αττικής) και τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου της ιδίας περιοχής».
13. Η υπ. αριθμ. 81565/4381/7-8-1991 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 563/Δ/7-8-1991) «Τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού του Δήμου Παλλήνης (Ν. Αττικής)».
14. Η υπ. αριθμ. 88239/6497/4-10-1993 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1243/Δ/4-10-1993) «Τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Παλλήνης Νομ. Αττικής».
15. Το από 30-11-1999 Π.Δ. (ΦΕΚ 859/Δ/30-11-1999) «Τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού (Γ.Π.Σ.) του Δήμου Παλλήνης (Ν. Αττικής)».
16. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ 3295/4113/9-7-2010 με θέμα «Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου “Διευθέτηση ρεμάτων Μαρίζας & Παπαχωραφίου Δ. Παλλήνης”» από το Τμήμα Α’/ Δ/νση ΠΕΧΩ / Γενική Δ/νση Περιφέρειας / Περιφέρεια Αττικής.
17. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ 3295/7999/24-11-2010 με θέμα «Διαβίβαση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο “Διευθέτηση Ρεμάτων Μάριζας και Παπαχωραφίου Δήμου Παλλήνης”» από το Τμήμα Α’/ Δ/νση ΠΕΧΩ / Γενική Δ/νση Περιφέρειας / Περιφέρεια Αττικής.
Θέτουμε υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία διαβιβάστηκε με το (17) σχετικό, και αφορά την Διευθέτηση των Ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου του Δήμου Παλλήνης, για την έκφραση απόψεων μας, στο πλαίσιο της διαδικασίας απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία της ΠΕΧΩ.
Κατηγοριοποίηση έργου:
· 2η Ομάδα: Υδραυλικά Έργα, Κατηγορία Πρώτη, Υποκατηγορία 2η, Α/Α: 8 «Αντιπλημμυρικά έργα και έργα διευθέτησης της ροής υδάτων», 8.5 «με εγκιβωτισμό και κάλυψη του υδάτινου αποδέκτη» (συνολικό μήκος ≤ 500μ).
Κύριος του Έργου:
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής / Δ/νση Τεχνικών Έργων / Τμήμα Μελετών
Συντάκτης μελέτης:
Μ. ΚΩΤΟΥΖΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.
Η μελέτη περιλαμβάνει:
1. Χαρακτηριστικά του έργου
2. Περίληψη
3. Γεωγραφική θέση – έκταση – διοικητική υπαγωγή
4. Περιγραφή και καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης
5. Περιγραφή του έργου
6. Εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
7. Αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
8. Βιβλιογραφία
9. Παράρτημα I: Απόφαση Π.Π.Ε.Α.
10. Παράρτημα II: Θεσμικές και νομοθετικές ρυθμίσεις χρήσεων γης
11. Παράρτημα III: Υδραυλικοί – υδρολογικοί υπολογισμοί
Αντικείμενο του έργου:
Αντικείμενο του Έργου – Μελέτης είναι η εκτίμηση των δυνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την διευθέτηση των ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου του Δήμου Παλλήνης. Το έργο έχει λάβει θετική γνωμοδότηση κατά την φάση της Π.Π.Ε.Α. [(16) σχετικό] και αφορά στην επίλυση βασικών προβλημάτων της ευρύτερης περιοχής όπως είναι η ανεπάρκεια ή υποβάθμιση της κοίτης του ρέματος της περιοχής, το οποίο διέρχεται μέσα από τον οικισμό. Η κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα την ελλιπή αντιπλημμυρική προστασία του οικισμού μέσα από τον οποίο διέρχεται το ρέμα ή ακόμα και των περιοχών που βρίσκονται κατάντι του ρέματος. Συνέπεια των παραπάνω είναι οι ζημιές σε παραρεμάτιες ιδιοκτησίες και η όχληση στις δραστηριότητες της περιοχής λόγω υπερχείλισης και διέλευσης της πλημμυρικής παροχής από το οδικό δίκτυο.
Το ρέμα Μαρίζας ενώ η διατομή του αρχικά είναι επαρκής, μειώνεται προοδευτικά προς τα κατάντι και τελικά εξαφανίζεται εντελώς. Τα προβλήματα παροχετευτικότητας και επάρκειας της κοίτης, που εμφανίζονται κατά μήκος του ρέματος εντοπίζονται κυρίως με την μορφή δυσχέρειας στην κυκλοφορίας των οχημάτων και μικροκαταστροφών στις παραρεμάτιες ιδιοκτησίες μετά από πλημμυρικά επεισόδια.
Αναφορικά με το ρέμα Παπαχωραφίου δεν υφίσταται θέμα οριοθέτησης αφού δε υφίσταται κοίτη ρέματος κατάντι του οχετού της οδού Πωγωνίου και ούτε υπήρχε κοίτη στο παρελθόν (σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Υ.Σ. και την Διανομή του Υπουργείου Γεωργίας). Με το έργο που προτείνεται δεν υπάρχει επέμβαση σε ρέμα, αλλά δημιουργία αγωγού ομβρίων.
Περιγραφή του έργου:
Ρέμα Μαρίζας
Τμήμα Α: από την εκβολή στο Κεντρικό Ρέμα Παλλήνης έως τη συμβολή του αγωγού ομβρίων του ρέματος Παπαχωραφίου (Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 0+581,00)
Η διατομή από την Χ.Θ. 0+000 έως την Χ.Θ. 0+467,38 διαμορφώνεται ανοιχτή τάφρος (ανοιχτή διατομή) επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια στα πρανή και συρματοστρώματα στον πυθμένα (εξαίρεση αποτελεί το τμήμα από την Χ.Θ. 0+030 έως την Χ.Θ. 0+095 όπου γίνεται ειδική διαμόρφωση με συρματοκιβώτια στα πρανή και σκυρόδεμα στον πυθμένα). Από την Χ.Θ. 0+437,38 έως την Χ.Θ. 0+581,00 διαμορφώνεται κιβωτοειδής αγωγός.
Τμήμα Β: από τη συμβολή του αγωγού ομβρίων του ρέματος Παπαχωραφίου έως τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος (Χ.Θ. 0+581,00 έως Χ.Θ. 1+118,00)
Από την Χ.Θ. 0+581,00 έως την Χ.Θ. 0+996,08 η διατομή διαμορφώνεται ως ανοιχτή τάφρος (ανοιχτή διατομή) επενδεδυμένη με κλιμακωτά συρματοκιβώτια. Στην συνέχεια από την Χ.Θ. 0+996,08 έως την Χ.Θ. 1+066,40 διαμορφώνεται κιβωτοειδής διατομή για την διέλευση της ζώνης με κατοικίες. Από την Χ.Θ. 1+066,40 έως την Χ.Θ. 1+113,00 η διατομή διαμορφώνεται ως ανοιχτή ορθογωνική επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια. Από την Χ.Θ. 1+113,00 έως την Χ.Θ. 1+118,00 σχεδιάζεται κατάλληλη συναρμογή από σκυρόδεμα για την σύνδεση με τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαρθώνος.
Τμήμα Γ: από τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος έως το τέλος της διευθέτησης (Χ.Θ. 1+162,67 έως Χ.Θ. 1+573,00)
Από τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος έως το τέλος της διευθέτησης (Χ.Θ. 1+162,67 έως την Χ.Θ. 1+573,00) η χάραξη συναρμόζεται με τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος και ακολουθεί την γραμμή ροής του ρέματος, το ίχνος δηλαδή που ακολουθεί η πλανώμενη απορροή σύμφωνα και με τον χάρτη διανομής του Υπ. Γεωργίας. Η διατομή από την Χ.Θ. 1+162,67 έως την Χ.Θ. 1+220,00 διαμορφώνεται ως ανοιχτή ορθογωνική επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια στα πρανή και με σκυρόδεμα στον πυθμένα. Στη συνέχεια από την Χ.Θ. 1+250,00 έως την Χ.Θ. 1+560,00 με τη χρήση συναρμογής, η διατομή διευθέτησης διαμορφώνεται σε τραπεζοειδή. Η διατομή επενδύεται με συρματοστρώματα για την αποφυγή διαβρώσεων. Για την διέλευση της χάραξης από την οδό Αχαίας (από την Χ.Θ. 1+396,21 έως την Χ.Θ. 1+426,84) κατασκευάζεται κιβωτοειδής οχετός με κατάλληλους πτερυγότοιχους. Από την Χ.Θ. 1+560,00 έως την Χ.Θ. 1+573,00 διαμορφώνεται συναρμογή με την υφιστάμενη κοίτη, όπου το σημείο αυτό παρουσιάζει και φυσική διατομή ικανή για να παραλάβει τις πλημμυρικές παροχές.
Ρέμα Παπαχωραφίου
Από τη συμβολή του με το ρέμα Μαρίζας έως το τέλος της διευθέτησης στον υφιστάμενο οχετό της οδού Πωγωνίου (Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 0+748,04)
Από την συμβολή του με το ρέμα Μαρίζας έως και την Χ.Θ. 0+701,00 θα κατασκευαστεί αγωγός όμβριων κυβοτοειδούς διατομής από σκυρόδεμα. Για τον έλεγχο και την συντήρησης του κλειστού αγωγού διαμορφώνονται κατάλληλα φρεάτια επίσκεψης κατά μήκος αυτού. Στην συνεχεία από την Χ.Θ. 0+701,00 έως την Χ.Θ. 0+738,04 η διατομή διαμορφώνεται σε ανοιχτή ορθογωνική με επένδυση από συρματοκιβώτια. Από την Χ.Θ. 0+7380,04 έως την Χ.Θ. 0+748,04 διαμορφώνεται συναρμογή με τον υφιστάμενο οχετό της οδού Πωγωνίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υφίσταται θέμα οριοθέτησης αφού δε υφίσταται κοίτη ρέματος κατάντι του οχετού της οδού Πωγωνίου και ούτε υπήρχε κοίτη στο παρελθόν (σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Υ.Σ. και την Διανομή του Υπουργείου Γεωργίας). Με το έργο που προτείνεται δεν υπάρχει επέμβαση σε ρέμα, αλλά δημιουργία αγωγού ομβρίων.
Οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου που σημειώνονται κατά τη φάση κατασκευής συνοψίζονται ως εξής:
1. Επιπτώσεις στο έδαφος από τις διακινήσεις σημαντικής κλίμακας και έκτασης χωματουργικών εργασιών, στις θέσεις των τεχνικών έργων καθώς και στις περιοχές προσωρινής απόθεσης χωματισμών και βράχων. Κατά την κατασκευή διαφόρων τμημάτων πιθανά να εκδηλωθεί μεταβολή της ποιότητας του εδάφους με αποτέλεσμα την εμφάνιση διάβρωσης.
2. Υπερβάσεις των ορίων των αερίων ρύπων από τα μηχανήματα του εργοταξίου. Καυσαέρια από τις μετακινήσεις των φορτηγών και των μηχανημάτων κατασκευής στο χώρο του έργου.
3. Σκόνη από την κίνηση των οχημάτων και τη διαχείριση υλικών και χωματουργικών προϊόντων.
4. Επιπτώσεις στα επιφανειακά νερά από πιθανές επιφανειακές απορροές ειδικών υγρών αποβλήτων (διαρροές πετρελαιοειδών, λιπαντικών, κλπ. συνοδευόμενες από αποπλύσεις λόγω βροχοπτώσεων ή και αποπλύσεις υλικών κατασκευής της οδού κλπ.).
5. Επιπτώσεις στην ποιότητα των επιφανειακών ή και των υπογείων νερών είναι δυνατό να προέλθουν από πιθανή διατάραξη της δίαιτας της ροής των ρεμάτων ή από τα υγρά απόβλητα που παράγονται στη διαδικασία κατασκευής των τεχνικών έργων.
6. Επιπτώσεις είναι δυνατόν να επέλθουν, σε περιοριμένο βάθμό, στην χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής.
7. Πρόκληση θορύβου από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στα εργοτάξια και στα χωματουργικά έργα, την κίνηση βαρέων οχημάτων από και προς τα εργοτάξιο και από την οδική κίνηση από την μετακίνηση του προσωπικού του εργοταξίου.
8. Πρόκληση δονήσεων από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στο εργοτάξιο.9. Αύξηση της κυκλοφορίας και δημιουργία βραχυπρόθεσμων κυκλοφοριακών προβλημάτων στις υφιστάμενες τοπικές οδούς που εξυπηρετούν την τοπική και μη κίνηση της περιοχής λόγω των βαρέων οχημάτων αλλά και της γενικότερης διακίνησης του προσωπικού κατά τη φάση κατασκευής και της εκτροπής της κυκλοφορίας για την κατασκευή των τμημάτων του έργου.
10. Αισθητικές επιπτώσεις από τα μηχανήματα του εργοταξίου, από τα κυκλοφορούντα και σταθμευμένα βαρέα οχήματα και από τους όγκους των διαφόρων υλικών για την κατασκευή του έργου, οι οποίες θα επηρεάσουν αρνητικά την οπτική εικόνα της ευρύτερης περιοχής.
Ειδικές Οριακές τιμές στάθμης θορύβου και ρυπαντ. φορτίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις:
- Στάθμη θορύβου και σκόνης: Π.Δ. 1180/81 (άρθ. 2, πιν. 1)
- Στερεά απόβλητα: 50910/2727/03 (ΦΕΚ Β1909/22-12-03)
- Επικίνδυνα απόβλητα: Κ.Υ.Α. 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383Β/28-03-06)
- Άχρηστα Υλικά Συσκευασίας: Ν. 2939/01 (ΦΕΚ 179Α/01)
- Απόβλητα λιπαντικών ελαίων: Π.Δ. 82/04 (ΦΕΚ 64/02-03-04)
- Ρυπαντικά φορτία στην ατμόσφαιρα: Π.Υ.Σ. 99 (ΦΕΚ 135/Α/87), 25 (ΦΕΚ 52/Α/88)
- Επικίνδυνα απόβλητα: ΗΠ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β/28-03-2006)
Τεχνικά έργα και μέτρα αντιρρύπανσης ή γενικότερα αντιμετώπισης της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, που επιβάλλεται να κατασκευασθούν και να εφαρμόζονται:
ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:
1. Πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου να χορηγηθούν όλες οι προβλεπόμενες άδειες και εγκρίσεις που προκύπτουν από την υφιστάμενη νομοθεσία.
2. Το έργο να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις και να τηρηθούν οι όροι που θα τεθούν από την 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και από την Β΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
3. Για τις εργασίες διευθέτησης, αντιπλημμυρικής προστασίας και ανάπλασης, να εφαρμοστούν οι υπάρχουσες εγκεκριμένες μελέτες.
4. Τα έργα κατασκευής να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια της ξηράς περιόδου.
5. Για τον περιορισμό της σκόνης να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα (καλυμμένα φορτηγά, διαβροχή οδών, σωρών, κτλ.).
6. Απαιτείται προγραμματισμός της άμεσης απομάκρυνσης των υλικών εκσκαφής από την περιοχή του έργου. Η παραμονή υλικών εκσκαφής σε προσωρινούς αποθεσιοθαλάμους επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους για τις ανάγκες του έργου. Τα πλεονάζοντα υλικά εκσκαφών που δε θα χρησιμοποιηθούν κατά την κατασκευή των έργων και των έργων ανάπλασης, να διατίθενται σε προς αποκατάσταση χώρους λατομείων ή σε νόμιμους χώρους διάθεσής τους. Απαγορεύεται το μπάζωμα οποιουδήποτε ποταμού, χειμάρρου ή μισγάγγειας.
7. Για λόγους προστασίας της παρόχθιας βλάστησης και διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας των ρεμάτων της περιοχής απαγορεύεται η χωροθέτηση προσωρινών εγκαταστάσεων του έργου (χώροι προσωρινής απόθεσης αδρανών, εργοτάξια, κ.ά.) εντός των περιοχών κατάληψης πλημμυρικών παροχών. Πριν την έναρξη των εργασιών να κατατεθεί τεχνική έκθεση η οποία να υποδεικνύει τους ακριβής χώρους χωροθέτησης του/των εργοταξίων, στις αρμόδιες υπηρεσίες.
8. Κατάλληλη σήμανση σε όλα τα μέτωπα εργασίας, στα εργοτάξια και στους χώρους από όπου διέρχονται κατασκευαστικά μηχανήματα.
9. Τα στερεά απόβλητα που υπάρχουν στις κοίτες και στα πρανή του ρέματος να διαχειριστούν κατάλληλα και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. [(7) και (8) σχετ.]
10. Απαγορεύεται κάθε ανεξέλεγκτη έστω και προσωρινή αποθήκευση υλικών έξω και γύρω από το χώρο των εργοταξίων.
11. Οι εκτάσεις στις οποίες θα αποψιλωθεί η υφιστάμενη βλάστηση θα πρέπει να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες.
12. Τακτική συντήρηση και έλεγχος των φορτηγών και μηχανημάτων.
13. Απαιτείται η τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων μηχανημάτων και οχημάτων εργοταξίου.
14. Ειδικές οριακές τιμές στάθμης θορύβου και δονήσεων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις:
Υ.Α.2640/270/ΦΕΚ689/Β/18.8.78, Υ.Α.56206/1613/ΦΕΚ570/Β/9.9.86,
Υ.Α.69001/1921/ΦΕΚ 751/Β/18.10.88 και Υ.Α.765/14.1.91/ΦΕΚ81/Β/21.2.91.
Ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου όπως αναφέρεται στην Υ.Α.17252/92 (ΦΕΚ395/Β/19.6.92). Σε κάθε περίπτωση για τη λειτουργία των εργοταξιακών εγκαταστάσεων του έργου ισχύουν τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. 1180/81 (ΦΕΚ 293/Α/6-10-81).
15. Τα παλαιά και άχρηστα ανταλλακτικά και μηχανήματα θα συλλέγονται και θα απομακρύνονται από τους χώρους του έργου και θα διατίθενται μέσω Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 116/04 (ΦΕΚ 81/Α/04).
16. Η διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών να γίνεται σύμφωνα με το ΠΔ 109/2004 (ΦΕΚ Α 75/5-3-04).
17. Κατά τη λειτουργία του/των εργοταξίων πρέπει να λαμβάνονται όλα τα μέτρα πυροπροστασίας για την περίπτωση πυρκαγιάς, κατά τη λειτουργία των μηχανημάτων, συνεργείων, κλπ. και για ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσής της σε παρακείμενες περιοχές. Ιδιαίτερη μεριμνά να δοθεί σε θέματα γενικότερης αντιπυρικής προστασίας κάθε όλο το μήκος του έργου (εφόσον αφορά δασική έκταση) και να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από το δασαρχείο και την πυροσβεστική υπηρεσία.
18. Για την αποφυγή παρεμπόδισης της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της περιοχής από τη συχνή μετακίνηση φορτηγών στην περιοχή του έργου και των περιβαλλοντικών οχλήσεων που οι κινήσεις αυτές συνεπάγονται (θόρυβος, σκόνη κλπ.), θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ή καλύτερα λειτουργικοί κανόνες, όπως αποφυγή μετακινήσεων των φορτηγών και των μηχανημάτων κατασκευής κατά τις ώρες κοινής ησυχίας, κάλυψη φορτηγών, επιλογή μετακινήσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται να διανύονται μεγαλύτερες αποστάσεις κλπ.
19. Τα έργα προσπέλασης και οι χώροι διαμόρφωσης των εργοταξιακών χώρων να γίνουν με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξει η μικρότερη δυνατή επίπτωση στον περιβάλλοντα χώρο.
20. Απαγορεύεται η κάθε μορφής καύση υλικών.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Αθήνα, ……-02-2011
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ Αρ. Πρωτ.: 7448/11
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ,
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ &ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
& ΧΩΡΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Ταχ. Δ/νση : Πολυτεχνείου 4 ΠΡΟΣ:
Ταχ. Κώδικας : 104 33, Αθήνα ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Τηλέφωνο : 213-2101 106 ΑΤΤΙΚΗΣ
Fax : 210-6914 602
ΕΙΣΗΓΗΣΗ
ΘΕΜΑ: Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Διευθέτηση ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου Δήμου Παλλήνης».
Έχοντας υπόψη:
1. Του Ν.1650/1986 (ΦΕΚ 160/τ.Α/16.10.1986) για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από το Ν.3010 (ΦΕΚ Α΄ 91/25.04.2002).
2. Την ΚΥΑ 69269/5387/25-10-90 (ΦΕΚ 678/Β) «Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, περιεχόμενο ΜΠΕ και λοιπές συναφείς διατάξεις», σύμφωνα με το Ν.1650/86.
3. Την ΚΥΑ 15393/2332/2002 (ΦΕΚ 1022Β/05-08-2002) «Κατάταξη δημοσίων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες σύμφωνα με το Ν.1650/1986».
4. Την ΚΥΑ 11014/703/Φ104 (ΦΕΚ 332/Β/20-03-2003) «Διαδικασία Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης και Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων».
5. Της ΚΥΑ 37111/2021/26.9.03 (ΦΕΚ 1391/Β/29.9.03) «περί καθορισμού τρόπου ενημέρωσης και συμμετοχής του κοινού κατά την Ε.Π.Ο.».
6. Την ΚΥΑ 26857/553/1988 (ΦΕΚ 196Β/6-04-1988) «Μέτρα και περιορισμοί για την προστασία των υπόγειων νερών από απορρίψεις ορισμένων επικίνδυνων ουσιών».
7. Της ΚΥΑ 50910/2727/2003 (ΦΕΚ 1909/Β/22.12.2003) «Μέτρα και όροι για τη διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης».
8. Το ΗΠ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β/28-03-2006) «Μέτρα και περιορισμοί για τη διαχείριση επικινδύνων αποβλήτων κλπ».
9. Την ΚΥΑ Ε1β.221/1965 (ΦΕΚ138/24-2-1965) Υγειονομική Διάταξη «Περί διαθέσεως λυμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων», όπως τροποποιήθηκε δια των υπ’αριθμ. Γ1/17831/7-12-1971 (ΦΕΚ 986Β/10-12-1971) και Γ4/1305/2-08-1974 (ΦΕΚ 801Β/9-08-1974) Υπουργικών Αποφάσεων.
10. Την ΚΥΑ 5673/400/1097 (ΦΕΚ 192Β/14-3-1997) «Μέτρα και όροι για την επεξεργασία αστικών λυμάτων».
11. Το Ν 2939/2001 (ΦΕΚ 179Α/06-08-2001) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων – Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις».
12. Το από 18-2-1986 Π.Δ. (ΦΕΚ 62/Δ/18-2-1986) «Έγκριση Πολεοδομικής Μελέτης της περιοχής “Άγιος Νικόλαος ” (Κάντζα) της κοινότητας Παλλήνης (Αττικής) και τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου της ιδίας περιοχής».
13. Η υπ. αριθμ. 81565/4381/7-8-1991 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 563/Δ/7-8-1991) «Τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού του Δήμου Παλλήνης (Ν. Αττικής)».
14. Η υπ. αριθμ. 88239/6497/4-10-1993 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1243/Δ/4-10-1993) «Τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Παλλήνης Νομ. Αττικής».
15. Το από 30-11-1999 Π.Δ. (ΦΕΚ 859/Δ/30-11-1999) «Τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού (Γ.Π.Σ.) του Δήμου Παλλήνης (Ν. Αττικής)».
16. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ 3295/4113/9-7-2010 με θέμα «Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου “Διευθέτηση ρεμάτων Μαρίζας & Παπαχωραφίου Δ. Παλλήνης”» από το Τμήμα Α’/ Δ/νση ΠΕΧΩ / Γενική Δ/νση Περιφέρειας / Περιφέρεια Αττικής.
17. Το υπ’ αρ. πρωτ. Φ 3295/7999/24-11-2010 με θέμα «Διαβίβαση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο “Διευθέτηση Ρεμάτων Μάριζας και Παπαχωραφίου Δήμου Παλλήνης”» από το Τμήμα Α’/ Δ/νση ΠΕΧΩ / Γενική Δ/νση Περιφέρειας / Περιφέρεια Αττικής.
Θέτουμε υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία διαβιβάστηκε με το (17) σχετικό, και αφορά την Διευθέτηση των Ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου του Δήμου Παλλήνης, για την έκφραση απόψεων μας, στο πλαίσιο της διαδικασίας απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια υπηρεσία της ΠΕΧΩ.
Κατηγοριοποίηση έργου:
· 2η Ομάδα: Υδραυλικά Έργα, Κατηγορία Πρώτη, Υποκατηγορία 2η, Α/Α: 8 «Αντιπλημμυρικά έργα και έργα διευθέτησης της ροής υδάτων», 8.5 «με εγκιβωτισμό και κάλυψη του υδάτινου αποδέκτη» (συνολικό μήκος ≤ 500μ).
Κύριος του Έργου:
Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής / Δ/νση Τεχνικών Έργων / Τμήμα Μελετών
Συντάκτης μελέτης:
Μ. ΚΩΤΟΥΖΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.
Η μελέτη περιλαμβάνει:
1. Χαρακτηριστικά του έργου
2. Περίληψη
3. Γεωγραφική θέση – έκταση – διοικητική υπαγωγή
4. Περιγραφή και καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης
5. Περιγραφή του έργου
6. Εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
7. Αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
8. Βιβλιογραφία
9. Παράρτημα I: Απόφαση Π.Π.Ε.Α.
10. Παράρτημα II: Θεσμικές και νομοθετικές ρυθμίσεις χρήσεων γης
11. Παράρτημα III: Υδραυλικοί – υδρολογικοί υπολογισμοί
Αντικείμενο του έργου:
Αντικείμενο του Έργου – Μελέτης είναι η εκτίμηση των δυνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την διευθέτηση των ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου του Δήμου Παλλήνης. Το έργο έχει λάβει θετική γνωμοδότηση κατά την φάση της Π.Π.Ε.Α. [(16) σχετικό] και αφορά στην επίλυση βασικών προβλημάτων της ευρύτερης περιοχής όπως είναι η ανεπάρκεια ή υποβάθμιση της κοίτης του ρέματος της περιοχής, το οποίο διέρχεται μέσα από τον οικισμό. Η κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα την ελλιπή αντιπλημμυρική προστασία του οικισμού μέσα από τον οποίο διέρχεται το ρέμα ή ακόμα και των περιοχών που βρίσκονται κατάντι του ρέματος. Συνέπεια των παραπάνω είναι οι ζημιές σε παραρεμάτιες ιδιοκτησίες και η όχληση στις δραστηριότητες της περιοχής λόγω υπερχείλισης και διέλευσης της πλημμυρικής παροχής από το οδικό δίκτυο.
Το ρέμα Μαρίζας ενώ η διατομή του αρχικά είναι επαρκής, μειώνεται προοδευτικά προς τα κατάντι και τελικά εξαφανίζεται εντελώς. Τα προβλήματα παροχετευτικότητας και επάρκειας της κοίτης, που εμφανίζονται κατά μήκος του ρέματος εντοπίζονται κυρίως με την μορφή δυσχέρειας στην κυκλοφορίας των οχημάτων και μικροκαταστροφών στις παραρεμάτιες ιδιοκτησίες μετά από πλημμυρικά επεισόδια.
Αναφορικά με το ρέμα Παπαχωραφίου δεν υφίσταται θέμα οριοθέτησης αφού δε υφίσταται κοίτη ρέματος κατάντι του οχετού της οδού Πωγωνίου και ούτε υπήρχε κοίτη στο παρελθόν (σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Υ.Σ. και την Διανομή του Υπουργείου Γεωργίας). Με το έργο που προτείνεται δεν υπάρχει επέμβαση σε ρέμα, αλλά δημιουργία αγωγού ομβρίων.
Περιγραφή του έργου:
Ρέμα Μαρίζας
Τμήμα Α: από την εκβολή στο Κεντρικό Ρέμα Παλλήνης έως τη συμβολή του αγωγού ομβρίων του ρέματος Παπαχωραφίου (Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 0+581,00)
Η διατομή από την Χ.Θ. 0+000 έως την Χ.Θ. 0+467,38 διαμορφώνεται ανοιχτή τάφρος (ανοιχτή διατομή) επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια στα πρανή και συρματοστρώματα στον πυθμένα (εξαίρεση αποτελεί το τμήμα από την Χ.Θ. 0+030 έως την Χ.Θ. 0+095 όπου γίνεται ειδική διαμόρφωση με συρματοκιβώτια στα πρανή και σκυρόδεμα στον πυθμένα). Από την Χ.Θ. 0+437,38 έως την Χ.Θ. 0+581,00 διαμορφώνεται κιβωτοειδής αγωγός.
Τμήμα Β: από τη συμβολή του αγωγού ομβρίων του ρέματος Παπαχωραφίου έως τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος (Χ.Θ. 0+581,00 έως Χ.Θ. 1+118,00)
Από την Χ.Θ. 0+581,00 έως την Χ.Θ. 0+996,08 η διατομή διαμορφώνεται ως ανοιχτή τάφρος (ανοιχτή διατομή) επενδεδυμένη με κλιμακωτά συρματοκιβώτια. Στην συνέχεια από την Χ.Θ. 0+996,08 έως την Χ.Θ. 1+066,40 διαμορφώνεται κιβωτοειδής διατομή για την διέλευση της ζώνης με κατοικίες. Από την Χ.Θ. 1+066,40 έως την Χ.Θ. 1+113,00 η διατομή διαμορφώνεται ως ανοιχτή ορθογωνική επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια. Από την Χ.Θ. 1+113,00 έως την Χ.Θ. 1+118,00 σχεδιάζεται κατάλληλη συναρμογή από σκυρόδεμα για την σύνδεση με τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαρθώνος.
Τμήμα Γ: από τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος έως το τέλος της διευθέτησης (Χ.Θ. 1+162,67 έως Χ.Θ. 1+573,00)
Από τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος έως το τέλος της διευθέτησης (Χ.Θ. 1+162,67 έως την Χ.Θ. 1+573,00) η χάραξη συναρμόζεται με τον υφιστάμενο οχετό της Λ. Μαραθώνος και ακολουθεί την γραμμή ροής του ρέματος, το ίχνος δηλαδή που ακολουθεί η πλανώμενη απορροή σύμφωνα και με τον χάρτη διανομής του Υπ. Γεωργίας. Η διατομή από την Χ.Θ. 1+162,67 έως την Χ.Θ. 1+220,00 διαμορφώνεται ως ανοιχτή ορθογωνική επενδεδυμένη με συρματοκιβώτια στα πρανή και με σκυρόδεμα στον πυθμένα. Στη συνέχεια από την Χ.Θ. 1+250,00 έως την Χ.Θ. 1+560,00 με τη χρήση συναρμογής, η διατομή διευθέτησης διαμορφώνεται σε τραπεζοειδή. Η διατομή επενδύεται με συρματοστρώματα για την αποφυγή διαβρώσεων. Για την διέλευση της χάραξης από την οδό Αχαίας (από την Χ.Θ. 1+396,21 έως την Χ.Θ. 1+426,84) κατασκευάζεται κιβωτοειδής οχετός με κατάλληλους πτερυγότοιχους. Από την Χ.Θ. 1+560,00 έως την Χ.Θ. 1+573,00 διαμορφώνεται συναρμογή με την υφιστάμενη κοίτη, όπου το σημείο αυτό παρουσιάζει και φυσική διατομή ικανή για να παραλάβει τις πλημμυρικές παροχές.
Ρέμα Παπαχωραφίου
Από τη συμβολή του με το ρέμα Μαρίζας έως το τέλος της διευθέτησης στον υφιστάμενο οχετό της οδού Πωγωνίου (Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 0+748,04)
Από την συμβολή του με το ρέμα Μαρίζας έως και την Χ.Θ. 0+701,00 θα κατασκευαστεί αγωγός όμβριων κυβοτοειδούς διατομής από σκυρόδεμα. Για τον έλεγχο και την συντήρησης του κλειστού αγωγού διαμορφώνονται κατάλληλα φρεάτια επίσκεψης κατά μήκος αυτού. Στην συνεχεία από την Χ.Θ. 0+701,00 έως την Χ.Θ. 0+738,04 η διατομή διαμορφώνεται σε ανοιχτή ορθογωνική με επένδυση από συρματοκιβώτια. Από την Χ.Θ. 0+7380,04 έως την Χ.Θ. 0+748,04 διαμορφώνεται συναρμογή με τον υφιστάμενο οχετό της οδού Πωγωνίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υφίσταται θέμα οριοθέτησης αφού δε υφίσταται κοίτη ρέματος κατάντι του οχετού της οδού Πωγωνίου και ούτε υπήρχε κοίτη στο παρελθόν (σύμφωνα με τον χάρτη της Γ.Υ.Σ. και την Διανομή του Υπουργείου Γεωργίας). Με το έργο που προτείνεται δεν υπάρχει επέμβαση σε ρέμα, αλλά δημιουργία αγωγού ομβρίων.
Οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου που σημειώνονται κατά τη φάση κατασκευής συνοψίζονται ως εξής:
1. Επιπτώσεις στο έδαφος από τις διακινήσεις σημαντικής κλίμακας και έκτασης χωματουργικών εργασιών, στις θέσεις των τεχνικών έργων καθώς και στις περιοχές προσωρινής απόθεσης χωματισμών και βράχων. Κατά την κατασκευή διαφόρων τμημάτων πιθανά να εκδηλωθεί μεταβολή της ποιότητας του εδάφους με αποτέλεσμα την εμφάνιση διάβρωσης.
2. Υπερβάσεις των ορίων των αερίων ρύπων από τα μηχανήματα του εργοταξίου. Καυσαέρια από τις μετακινήσεις των φορτηγών και των μηχανημάτων κατασκευής στο χώρο του έργου.
3. Σκόνη από την κίνηση των οχημάτων και τη διαχείριση υλικών και χωματουργικών προϊόντων.
4. Επιπτώσεις στα επιφανειακά νερά από πιθανές επιφανειακές απορροές ειδικών υγρών αποβλήτων (διαρροές πετρελαιοειδών, λιπαντικών, κλπ. συνοδευόμενες από αποπλύσεις λόγω βροχοπτώσεων ή και αποπλύσεις υλικών κατασκευής της οδού κλπ.).
5. Επιπτώσεις στην ποιότητα των επιφανειακών ή και των υπογείων νερών είναι δυνατό να προέλθουν από πιθανή διατάραξη της δίαιτας της ροής των ρεμάτων ή από τα υγρά απόβλητα που παράγονται στη διαδικασία κατασκευής των τεχνικών έργων.
6. Επιπτώσεις είναι δυνατόν να επέλθουν, σε περιοριμένο βάθμό, στην χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής.
7. Πρόκληση θορύβου από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στα εργοτάξια και στα χωματουργικά έργα, την κίνηση βαρέων οχημάτων από και προς τα εργοτάξιο και από την οδική κίνηση από την μετακίνηση του προσωπικού του εργοταξίου.
8. Πρόκληση δονήσεων από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στο εργοτάξιο.9. Αύξηση της κυκλοφορίας και δημιουργία βραχυπρόθεσμων κυκλοφοριακών προβλημάτων στις υφιστάμενες τοπικές οδούς που εξυπηρετούν την τοπική και μη κίνηση της περιοχής λόγω των βαρέων οχημάτων αλλά και της γενικότερης διακίνησης του προσωπικού κατά τη φάση κατασκευής και της εκτροπής της κυκλοφορίας για την κατασκευή των τμημάτων του έργου.
10. Αισθητικές επιπτώσεις από τα μηχανήματα του εργοταξίου, από τα κυκλοφορούντα και σταθμευμένα βαρέα οχήματα και από τους όγκους των διαφόρων υλικών για την κατασκευή του έργου, οι οποίες θα επηρεάσουν αρνητικά την οπτική εικόνα της ευρύτερης περιοχής.
Ειδικές Οριακές τιμές στάθμης θορύβου και ρυπαντ. φορτίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις:
- Στάθμη θορύβου και σκόνης: Π.Δ. 1180/81 (άρθ. 2, πιν. 1)
- Στερεά απόβλητα: 50910/2727/03 (ΦΕΚ Β1909/22-12-03)
- Επικίνδυνα απόβλητα: Κ.Υ.Α. 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383Β/28-03-06)
- Άχρηστα Υλικά Συσκευασίας: Ν. 2939/01 (ΦΕΚ 179Α/01)
- Απόβλητα λιπαντικών ελαίων: Π.Δ. 82/04 (ΦΕΚ 64/02-03-04)
- Ρυπαντικά φορτία στην ατμόσφαιρα: Π.Υ.Σ. 99 (ΦΕΚ 135/Α/87), 25 (ΦΕΚ 52/Α/88)
- Επικίνδυνα απόβλητα: ΗΠ 13588/725/2006 (ΦΕΚ 383/Β/28-03-2006)
Τεχνικά έργα και μέτρα αντιρρύπανσης ή γενικότερα αντιμετώπισης της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, που επιβάλλεται να κατασκευασθούν και να εφαρμόζονται:
ΦΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ:
1. Πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του έργου να χορηγηθούν όλες οι προβλεπόμενες άδειες και εγκρίσεις που προκύπτουν από την υφιστάμενη νομοθεσία.
2. Το έργο να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις και να τηρηθούν οι όροι που θα τεθούν από την 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων και από την Β΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων.
3. Για τις εργασίες διευθέτησης, αντιπλημμυρικής προστασίας και ανάπλασης, να εφαρμοστούν οι υπάρχουσες εγκεκριμένες μελέτες.
4. Τα έργα κατασκευής να υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια της ξηράς περιόδου.
5. Για τον περιορισμό της σκόνης να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα (καλυμμένα φορτηγά, διαβροχή οδών, σωρών, κτλ.).
6. Απαιτείται προγραμματισμός της άμεσης απομάκρυνσης των υλικών εκσκαφής από την περιοχή του έργου. Η παραμονή υλικών εκσκαφής σε προσωρινούς αποθεσιοθαλάμους επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται η χρησιμοποίησή τους για τις ανάγκες του έργου. Τα πλεονάζοντα υλικά εκσκαφών που δε θα χρησιμοποιηθούν κατά την κατασκευή των έργων και των έργων ανάπλασης, να διατίθενται σε προς αποκατάσταση χώρους λατομείων ή σε νόμιμους χώρους διάθεσής τους. Απαγορεύεται το μπάζωμα οποιουδήποτε ποταμού, χειμάρρου ή μισγάγγειας.
7. Για λόγους προστασίας της παρόχθιας βλάστησης και διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας των ρεμάτων της περιοχής απαγορεύεται η χωροθέτηση προσωρινών εγκαταστάσεων του έργου (χώροι προσωρινής απόθεσης αδρανών, εργοτάξια, κ.ά.) εντός των περιοχών κατάληψης πλημμυρικών παροχών. Πριν την έναρξη των εργασιών να κατατεθεί τεχνική έκθεση η οποία να υποδεικνύει τους ακριβής χώρους χωροθέτησης του/των εργοταξίων, στις αρμόδιες υπηρεσίες.
8. Κατάλληλη σήμανση σε όλα τα μέτωπα εργασίας, στα εργοτάξια και στους χώρους από όπου διέρχονται κατασκευαστικά μηχανήματα.
9. Τα στερεά απόβλητα που υπάρχουν στις κοίτες και στα πρανή του ρέματος να διαχειριστούν κατάλληλα και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. [(7) και (8) σχετ.]
10. Απαγορεύεται κάθε ανεξέλεγκτη έστω και προσωρινή αποθήκευση υλικών έξω και γύρω από το χώρο των εργοταξίων.
11. Οι εκτάσεις στις οποίες θα αποψιλωθεί η υφιστάμενη βλάστηση θα πρέπει να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες.
12. Τακτική συντήρηση και έλεγχος των φορτηγών και μηχανημάτων.
13. Απαιτείται η τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων μηχανημάτων και οχημάτων εργοταξίου.
14. Ειδικές οριακές τιμές στάθμης θορύβου και δονήσεων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις:
Υ.Α.2640/270/ΦΕΚ689/Β/18.8.78, Υ.Α.56206/1613/ΦΕΚ570/Β/9.9.86,
Υ.Α.69001/1921/ΦΕΚ 751/Β/18.10.88 και Υ.Α.765/14.1.91/ΦΕΚ81/Β/21.2.91.
Ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου όπως αναφέρεται στην Υ.Α.17252/92 (ΦΕΚ395/Β/19.6.92). Σε κάθε περίπτωση για τη λειτουργία των εργοταξιακών εγκαταστάσεων του έργου ισχύουν τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. 1180/81 (ΦΕΚ 293/Α/6-10-81).
15. Τα παλαιά και άχρηστα ανταλλακτικά και μηχανήματα θα συλλέγονται και θα απομακρύνονται από τους χώρους του έργου και θα διατίθενται μέσω Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΠΔ 116/04 (ΦΕΚ 81/Α/04).
16. Η διαχείριση των μεταχειρισμένων ελαστικών να γίνεται σύμφωνα με το ΠΔ 109/2004 (ΦΕΚ Α 75/5-3-04).
17. Κατά τη λειτουργία του/των εργοταξίων πρέπει να λαμβάνονται όλα τα μέτρα πυροπροστασίας για την περίπτωση πυρκαγιάς, κατά τη λειτουργία των μηχανημάτων, συνεργείων, κλπ. και για ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσής της σε παρακείμενες περιοχές. Ιδιαίτερη μεριμνά να δοθεί σε θέματα γενικότερης αντιπυρικής προστασίας κάθε όλο το μήκος του έργου (εφόσον αφορά δασική έκταση) και να ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις από το δασαρχείο και την πυροσβεστική υπηρεσία.
18. Για την αποφυγή παρεμπόδισης της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της περιοχής από τη συχνή μετακίνηση φορτηγών στην περιοχή του έργου και των περιβαλλοντικών οχλήσεων που οι κινήσεις αυτές συνεπάγονται (θόρυβος, σκόνη κλπ.), θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ή καλύτερα λειτουργικοί κανόνες, όπως αποφυγή μετακινήσεων των φορτηγών και των μηχανημάτων κατασκευής κατά τις ώρες κοινής ησυχίας, κάλυψη φορτηγών, επιλογή μετακινήσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται να διανύονται μεγαλύτερες αποστάσεις κλπ.
19. Τα έργα προσπέλασης και οι χώροι διαμόρφωσης των εργοταξιακών χώρων να γίνουν με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξει η μικρότερη δυνατή επίπτωση στον περιβάλλοντα χώρο.
20. Απαγορεύεται η κάθε μορφής καύση υλικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου