Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Ο φτωχούλης του Θεού προσεύχεται για τη Δόση

Καλέ μου Θεούλη!
Εσύ που μιλάς με τον πρωθυπουργό μας, κάνε σε παρακαλώ να πάρουμε τη Δόση. Πες στον Αντώνη μας τι πρέπει να πει στους καλούς μας φίλους τους δανειστές μας, που τόσο μας συμπαραστέκονται αυτή την περίοδο, για να τους πείσει να μας δώσουν τη Δόση.
Μ’ αυτή τη Δόση Θεούλη μου περιμένω να πάρω μια ανάσα.
Περιμένω να βρω μια δουλίτσα να κάνω που έχω 13 μήνες άνεργος και πάω να τρελαθώ, να πάρει και η γυναίκα μου μια αυξησούλα πέντε-δέκα ευρουλάκια γιατί δεν φτάνουν, καλέ μου Θεούλη τα 450 που παίρνει για να ζήσουμε.
Τέσσερα στόματα βλέπεις! Πού να χορτάσουν; Και τα δύο είναι και στην ανάπτυξη και τρώνε πολύ τα σκασμένα.
Να βάλω και λίγη βενζίνα σε κείνο το ρημάδι το αυτοκίνητο. Το βλέπω έτσι ακούνητο και μου πιάνεται η ψυχή. Κάθε μέρα του υπόσχομαι πως την επόμενη θα του βρέξω λίγο το ρεζερβουάρ και αν είναι τυχερό θα το πάω και μία βόλτα. Όχι τίποτε άλλο, αλλά φοβάμαι μην ξεχάσω και την οδήγηση. Άσε που ξεπακιάστηκα να κουβαλάω με τα πόδια τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ όταν πάω μια φορά το μήνα.


Αν πάρουμε τη Δόση Θεούλη μου, θα πάθω επανεκκίνηση είπε ο Αντωνάκης μου ο πρωθυπουργός μου.
Δεν ξέρω τι θα πει αυτό αλλά για να το λέει ο πρωθυπουργός μου κάτι θα ξέρει. Σπουδαγμένος άνθρωπος είναι, δεν ξέρει; Και είναι και του πολιτισμού.
Ξεχνάω εγώ Θεέ μου όταν ήταν υπουργός στον πολιτισμό πόσο κόσμο πήρε στο υπουργείο του; Από πολιτισμό μπορεί να μην ήξεραν, μπορεί να μην ξεχώριζαν τον Ερμή του Πραξιτέλη από την Αφροδίτη της Μήλου αλλά ήξεραν να ξεχωρίζουν το καλό λάδι. Καλαμάτα βλέπεις! Άλλωστε, Θεούλη μου, γι΄αυτό τους πήρε τους ανθρώπους, για να μάθουν.
Μόνο να πάρουμε τη Δόση καλέ μου Θεούλη. Κάνε το θαύμα σου μπας και μπορέσει να πάει και κείνο το παιδί να σπουδάσει. Πέρασε στην Ξάνθη, αλλά αφού η χώρα είχε ανάγκη, τι να έκανα; Πλήρωσα όλες μου τις υποχρεώσεις. Δεν τα λέω εγώ χαράτσια ούτε φοροεπιδρομές. Εγώ το λέω καθήκον προς την πατρίδα. Αφού μαζί τα φάγαμε, τι να κάνω; Να αφήσω τον Πάγκαλο να πληρώσει; Προτιμότερο να μη σπουδάσει το παιδί μου. Άλλωστε, τι τις θέλει τις σπουδές; Όλοι οι πτυχιούχοι, άνεργοι είναι.
Και κάτι ακόμα θέλω να σου ζητήσω.
Να έχεις καλά αυτούς τους 153 πατριώτες, αυτούς τους ευεργέτες που ψήφισαν, ευτυχώς Θεούλη μου, τα νέα μέτρα για να μπορέσουμε να πάρουμε τη Δόση. Και το Βαγγέλη μην ξεχάσεις και τον κύριο Φώτη που στηρίζουν με νύχια και με δόντια την προσπάθεια να πάρουμε τη Δόση μπας και βάλουμε λίγο πετρέλαιο να ζεσταθούμε τώρα που μπαίνει ο χειμώνας. Δε λέω, τις φλοκάτες τις έχω φέρει από το χωριό για καλό και για κακό, αλλά να, θέλω να πάρω και μια ζακετούλα στη γυναίκα μου που δεν έχει και φοβάμαι μην πλευριτώσει.
Μη μου αρνηθείς Θεέ μου αυτή τη χάρη. Ακούω τους φίλους μας τους ευρωπαίους που λένε πως θα καθυστερήσει η Δόση και με πιάνει τρόμος.
Η γιαγιά έχει δυο μήνες να πάρει τα χάπια για την άνοια και τη μαζεύουμε κάθε τρεις και λίγο από τα ΚΤΕΛ. Της κόλλησε να πάει στις Βρυξέλες να βρει τη Λαγκάρντ για να τις δώσει τη λίστα.
Άσε που έχουμε και τον παππού από τον Ιούλιο στο νοσοκομείο. Δεν μας δίνουν το εξιτήριο αν δεν πληρώσουμε τη συμμετοχή μας.
Γι΄αυτό σου λέω Θεούλη μου. Αν δεν πάρουμε τη Δόση θα γυρίσουμε στη δραχμή. Πάλι θα τρυπάνε οι τσέπες από κείνα τα βαριά εκατόδραχμα. Αμ, τα χιλιάρικα που ήταν σαν πετσέτες μπάνιου; Ενώ τώρα με το ευρώ, τα κέρματα είναι μικρά και τα χαρτονομίσματα, μικρά κι αυτά. Δυσεύρετα αλλά μικρά.
Να πάρουν και οι τράπεζες το μερτικό τους. Άμα κλείσουν τι θα κάνω εγώ Θεούλη μου; Σε ποιον θα πληρώνω τις δόσεις για το στεγαστικό, τι θα τα κάνω τα βιβλιάρια καταθέσεων που έχω; Δεν έχει σημασία αν είναι άδεια. Είναι όμως δικά μου. Και την κάρτα αναλήψεων; Να πάει χαμένη κι αυτή; Μόνο και μόνο που κάθομαι μπροστά στο ΑΤΜ και τη χρησιμοποιώ για την ερώτηση υπολοίπου, εμένα μου αρκεί. Ας είναι μηδενικό το υπόλοιπο!
Να μη σε κουράζω άλλο Θεέ μου. Έχεις και συ τις δουλειές σου, έχω κι εγώ να δω το σήριαλ, ξέρεις εκείνο με τους πλούσιους που είναι βγαλμένο μέσα από τη ζωή. Θα σε πάρει και ο Αντωνάκης τηλέφωνο να σου ζητήσει καμιά λύση. Πόσο να αντέξεις κι εσύ;
Τελειώνοντας Θεέ μου θέλω να σου εξομολογηθώ ότι έχω γίνει εξαρτημένος.
Γι’ αυτό σε παρακαλώ απεγνωσμένα. Κάνε το θαύμα σου να πάρουμε τη Δόση και από μένα ότι θες!
Εκτός από το να τους ξαναψηφίσω, Θεούλη μου. Εκτός από αυτό!
Χρήστος Επαμ. Κυργιάκης
Σύντομη Περιγραφή:
Δεν ξέρω τι θα πει αυτό αλλά για να το λέει ο πρωθυπουργός μου κάτι θα ξέρει. Σπουδαγμένος άνθρωπος είναι, δεν ξέρει; Και είναι και του πολιτισμού.
Ξεχνάω εγώ Θεέ μου όταν ήταν υπουργός στον πολιτισμό πόσο κόσμο πήρε στο υπουργείο του; Από πολιτισμό μπορεί να μην ήξεραν, μπορεί να μην ξεχώριζαν τον Ερμή του Πραξιτέλη από την Αφροδίτη της Μήλου αλλά ήξεραν να ξεχωρίζουν το καλό λάδι. Καλαμάτα βλέπεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια: