Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για επιχειρηματικά deals χωρίς ταυτόχρονα να έχει τη γνώση και τη βούληση να τα μετατρέψει σε όφελος για τις τοπικές οικονομίες και την κοινωνία, με πολλαπλά οφέλη για την απασχόληση που τόσο έχει χτυπηθεί από τις κυβερνητικές πολιτικές. Η συμφωνία ΣΕΠ (COSCO)/TRAINOSE για τη μεταφορά υλικών της Hewlett-Packard, που θα συναρμολογούνται ως τελικά προϊόντα στην Τσεχία, έχει δυο όψεις που αξίζει να προσεχθούν ιδιαίτερα και αναπτύσσονται παρακάτω.
Η πρώτη έχει να κάνει με τον αδιαμφισβήτητο κομβικό ρόλο του σιδηροδρόμου στις χερσαίες μεταφορές, ρόλος που δεν αξιοποιήθηκε απ' όλες τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις. Αποκτώντας το αναλογούν μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, οι σιδηροδρομικοί πάροχοι (στη χώρα μας η TRAINOSE), μπορούν να εμφανίσουν κερδοφορία και μ' αυτή να χρηματοδοτήσουν και μέρος των επιβατικών μεταφορών, με τα γνωστά πολλαπλά οφέλη, αφού το τρένο είναι με διαφορά το πλέον οικολογικό χερσαίο μαζικό μέσο (χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση, μικρότερη κατάληψη χώρου, ελάχιστα ατυχήματα, ικανοποιητική ανάλογα με την κατάσταση της υποδομής εμπορική ταχύτητα) αλλά και το πλέον αξιόπιστο, ασφαλές και οικονομικό μέσο μεταφοράς που υποδεικνύει το πραγματικό επίπεδο ανάπτυξης μιας χώρας. Έτσι καταρρίπτεται και ο μύθος των υπερχρεωμένων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, που για διάφορους λόγους και σκοπιμότητες υποστήριζαν δεκαετίες η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
Από την άλλη, η σύμβαση ομιλεί
για συναρμολόγηση υλικών σε άλλη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρονται εκεί ως transit τα σχετικά φορτία, άρα θα δασμολογούνται σε άλλη χώρα και εκεί θα εισπράττεται ο ΦΠΑ. Οι δασμοί είναι ίδιοι πόροι της ΕΕ και ένα 25% των δασμών διανέμεται στα κράτη μέλη για λειτουργία/αναβάθμιση των τελωνείων. Από τη συμφωνία άρα η χώρα θα έχει από δασμούς και τέλη μηδαμινά έσοδα. Το όποιο άμεσο δημοσιονομικό όφελος προκύψει έχει να κάνει με έσοδα ΦΠΑ από την λειτουργία ΣΕΠ/ΟΛΠ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ για φορτοεκφορτώσεις, αποθηκεύσεις, μεταφορά των εν λόγω προϊόντων αλλά και την ενδεχόμενη ενίσχυση συμπληρωματικών οικονομικών δραστηριοτήτων. Σημειωτέον ότι η ΣΕΠ (COSCO) απολαμβάνει θετικού φορολογικού καθεστώτος (τελεί μάλιστα και υπό την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).
Βασικό στοιχείο της συμφωνίας πρέπει να είναι η πρόβλεψη ποικιλίας οικονομικών δραστηριοτήτων που θα καταστήσουν την περιοχή του Πειραιά όχι απλώς διαμετακομιστικό κέντρο (αυξημένα περιβαλλοντικά κόστη, μικρή προστιθέμενη αξία) αλλά κέντρο ενός βαθμού μεταποίησης των διακινούμενων προϊόντων, έτσι ώστε να αναπτυχθούν περισσότερες συμπληρωματικές δραστηριότητες με αύξηση της απασχόλησης και των εσόδων. Συνεπώς η κυβέρνηση χρειάζεται να δουλέψει προς την εύρεση σχετικών συνεργασιών και για την ανάπτυξη ήπιας μεταποιητικής βιομηχανίας.
Θεματική Ομάδα Οικονομίας των ΟΠ
www.ecogreens-gr.org/
Η πρώτη έχει να κάνει με τον αδιαμφισβήτητο κομβικό ρόλο του σιδηροδρόμου στις χερσαίες μεταφορές, ρόλος που δεν αξιοποιήθηκε απ' όλες τις μεταπολεμικές κυβερνήσεις. Αποκτώντας το αναλογούν μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές, οι σιδηροδρομικοί πάροχοι (στη χώρα μας η TRAINOSE), μπορούν να εμφανίσουν κερδοφορία και μ' αυτή να χρηματοδοτήσουν και μέρος των επιβατικών μεταφορών, με τα γνωστά πολλαπλά οφέλη, αφού το τρένο είναι με διαφορά το πλέον οικολογικό χερσαίο μαζικό μέσο (χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση, μικρότερη κατάληψη χώρου, ελάχιστα ατυχήματα, ικανοποιητική ανάλογα με την κατάσταση της υποδομής εμπορική ταχύτητα) αλλά και το πλέον αξιόπιστο, ασφαλές και οικονομικό μέσο μεταφοράς που υποδεικνύει το πραγματικό επίπεδο ανάπτυξης μιας χώρας. Έτσι καταρρίπτεται και ο μύθος των υπερχρεωμένων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, που για διάφορους λόγους και σκοπιμότητες υποστήριζαν δεκαετίες η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
Από την άλλη, η σύμβαση ομιλεί
για συναρμολόγηση υλικών σε άλλη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρονται εκεί ως transit τα σχετικά φορτία, άρα θα δασμολογούνται σε άλλη χώρα και εκεί θα εισπράττεται ο ΦΠΑ. Οι δασμοί είναι ίδιοι πόροι της ΕΕ και ένα 25% των δασμών διανέμεται στα κράτη μέλη για λειτουργία/αναβάθμιση των τελωνείων. Από τη συμφωνία άρα η χώρα θα έχει από δασμούς και τέλη μηδαμινά έσοδα. Το όποιο άμεσο δημοσιονομικό όφελος προκύψει έχει να κάνει με έσοδα ΦΠΑ από την λειτουργία ΣΕΠ/ΟΛΠ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ για φορτοεκφορτώσεις, αποθηκεύσεις, μεταφορά των εν λόγω προϊόντων αλλά και την ενδεχόμενη ενίσχυση συμπληρωματικών οικονομικών δραστηριοτήτων. Σημειωτέον ότι η ΣΕΠ (COSCO) απολαμβάνει θετικού φορολογικού καθεστώτος (τελεί μάλιστα και υπό την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής).
Βασικό στοιχείο της συμφωνίας πρέπει να είναι η πρόβλεψη ποικιλίας οικονομικών δραστηριοτήτων που θα καταστήσουν την περιοχή του Πειραιά όχι απλώς διαμετακομιστικό κέντρο (αυξημένα περιβαλλοντικά κόστη, μικρή προστιθέμενη αξία) αλλά κέντρο ενός βαθμού μεταποίησης των διακινούμενων προϊόντων, έτσι ώστε να αναπτυχθούν περισσότερες συμπληρωματικές δραστηριότητες με αύξηση της απασχόλησης και των εσόδων. Συνεπώς η κυβέρνηση χρειάζεται να δουλέψει προς την εύρεση σχετικών συνεργασιών και για την ανάπτυξη ήπιας μεταποιητικής βιομηχανίας.
Θεματική Ομάδα Οικονομίας των ΟΠ
www.ecogreens-gr.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου