Τρίτη 9 Μαΐου 2017

81 δισ. ευρώ για τη «θεραπεία» των τροχαίων!

Η προκλητική αδιαφορία των -εκάστοτε- κυβερνήσεων, οι εξοργιστικές ανεπάρκειες λειτουργίας των εκπροσώπων του κοινοβουλευτικού συστήματος και η πάγια έως και εγκληματικά ανεύθυνη οδική συμπεριφορά αμέτρητων Ελλήνων, αναδεικνύονται μέσα από το «υλικό» της Βουλής που φέρνει στη δημοσιότητα η «Κ».


Πρόκειται, αφενός, για εφιαλτικών διαστάσεων στοιχεία, τα οποία παρουσίασαν στην εθνική αντιπροσωπεία ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, Γ. Ουρσουζίδης και ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, Ν. Τόσκας. Και αφετέρου, για ένα έγγραφο-ντοκουμέντο που καταδεικνύει ότι έχουν επισημανθεί ύστερα από συστηματική δουλειά, από στελέχη της εθνικής αντιπροσωπείας, οι «τρύπες» του συστήματος και πως μάλλον ουδείς ενδιαφέρεται να τις επουλώσει.
Ως προς τα στοιχεία: Στους δύο πρώτους μήνες του 2017 καταγράφηκαν 101 νεκροί και περισσότεροι από 1.600 τραυματίες. Της δε 15ετίας (2000-2015) τον απολογισμό δεν τον χωράει ο νους: 245.404 «τροχαία συμβάντα», 22.397 νεκροί και 310.522 τραυματίες, εκ των οποίων οι 32.555 βαριά. Και επειδή τα τελευταία χρόνια μιλάμε και με όρους οικονομικού κόστους, ο κ. Ουρσουζίδης αποκάλυψε: «Η Πατρίδα μας έχει δαπανήσει πάνω από 81 δισ. για τη “θεραπεία” των τροχαίων στην Ελλάδα» σε αυτή τη 15ετή περίοδο.
Στη συνεδρίαση της 30ής Μαρτίου, ο πρόεδρος της επιτροπής έδινε και ένα άκρως οδυνηρό στοιχείο: Τα θύματα κατά το πρώτο δίμηνο του ’17, «ήταν νέοι άνθρωποι, κυριολεκτικά στο “άνθος” της ηλικίας τους. Οι οδηγοί ήταν από 17 έως 23 ετών. Το μικρότερο θύμα 3 ετών, το αμέσως μεγαλύτερο 13, τρεις 17χρονοι, ένας 18χρονος, δύο 23χρονοι και μία 33χρονη μητέρα».
Ειδικοί και εμπειρογνώμονες έχουν, ανά περίπτωση, αποφανθεί ως προς τις αιτίες που προκάλεσαν κάθε ένα από τα «συμβάντα». Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία, ως αποτέλεσμα των ελέγχων της Τροχαίας, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες ο κ. Τόσκας ειδικά για το 2016: Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 11,6%, μη χρήση ζώνης 8,6%, χρήση κινητού τηλεφώνου 28%, μέθη 5,8%, μη χρήση παιδικών καθισμάτων 28%, αντικανονικό προσπέρασμα 12%.
Στην επίσημη έκθεση της κοινοβουλευτικής επιτροπής διαβάζουμε για το 2015, σε απόλυτους αριθμούς: «Παραβάσεις ταχύτητας: 173.476, Μη χρήση κράνους: 52.783, Μη χρήση ζώνης: 29.611, Μέθη: 29.191, Χρήση κινητού: 19.730, Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 14.564, Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα: 11.695, Μη χρήση παιδικών καθισμάτων: 424». Το έγγραφο, αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύονται στη συνέχεια, και που αποτελεί έκθεση της προαναφερθείσας επιτροπής του Κοινοβουλίου, δείχνει ότι η εθνική αντιπροσωπεία, αν και έχει πολύτιμες δυνατότητες, ουσιαστικά αυτοακυρώνεται. Οτι έχει εντοπίσει «εργαλεία» για την αντιμετώπιση του προβλήματος, πλην όμως οι εξελίξεις δείχνουν ότι η μεν εκτελεστική εξουσία αδιαφορεί να τα αξιοποιήσει, η δε Βουλή να την ελέγξει.
Διαβάζουμε ως πόρισμα πολλών συνεδριάσεων στις οποίες είχαν κληθεί υφυπουργοί, γ.γ. υπουργείων, καθηγητές, εκπρόσωποι ΟΤΑ και φορέων:
«...Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι η οδική ασφάλεια υπήρξε πάντα πολύ χαμηλά στη σχετική λίστα προτεραιοτήτων όλων των κυβερνήσεων. Είναι γεγονός, ότι το “Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020”, που είχε παραγγελθεί από την πολιτεία και έχει ήδη παραδοθεί από το 2010, ακόμα δεν έχει θεσμοθετηθεί.
(...) Ουσιαστικά δεν υπάρχει συγκροτημένο και κωδικοποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά μια καθαρά γραφειοκρατική δομή. Υπάρχουν διάσπαρτα, σειρά νομοθετημάτων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών αποφάσεων, Εγκυκλίων κ.λπ.
(...) Οι όποιες προτάσεις της Επιτροπής μας, ελάχιστα έχουν ληφθεί υπόψη στους σχεδιασμούς των συναρμόδιων υπουργείων. Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που συστάθηκε το 2010 με πρωθυπουργική απόφαση, “παρά τις βαρύγδουπες αρμοδιότητες, ελάχιστες φορές έχει συνεδριάσει και ουσιαστικά είναι ανενεργή”.
Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας συστάθηκε με νόμο το 2010 (συμβουλευτικό όργανο), έχει συνεδριάσει ελάχιστες φορές, “ενώ είναι αμφίβολο αν κάποιος παρακολουθεί ή επιβλέπει την υλοποίηση των αποφάσεών του”».



Δεν υπάρχουν σχόλια: