Τα ΕΛΠΕ εξετάζουν
την προοπτική εξαγοράς λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ,
εφόσον κριθεί ότι το γενικό πλαίσιο της συναλλαγής είναι ελκυστικό.
Παράλληλα, η εταιρία βρίσκεται εν αναμονή των εξελίξεων για τον ΔΕΣΦΑ,
αποκλείει το ενδεχόμενο πώλησης του μεριδίου στη ΔΕΠΑ και επενδύει στο δίκτυο
της λιανικής, με σκοπό τη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων και υπηρεσιών που
διαθέτουν τα πρατήρια, αλλά και την εκμετάλλευση των ευκαιριών που δημιουργεί η
άνοδος του τουρισμού.
Στο
περιθώριο της εκδήλωσης της ΒΡ για το λανσάρισμα νέων καυσίμων, που
πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του προέδρου του ομίλου ΕΛΠΕ, Ευστάθιου
Τσοτσορού, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Γρηγόρης Στεργιούλης δήλωσε,
απαντώντας σε ερώτηση του Αθηναϊκού Πρακτορείου για τη συμφωνία που προβλέπει
πώληση του 40 % περίπου των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ:
«Αναμένουμε
να διευκρινιστεί ποιες μονάδες θα τεθούν προς πώληση, ώστε να γνωρίζουμε ποια
είναι η διάρκεια ζωής τους και οι επενδύσεις που θα απαιτηθούν, όπως επίσης να
ξεκαθαριστεί το πλαίσιο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε σχέση με τις
δημοπρασίες ΝΟΜΕ και την εφαρμογή του μοντέλου - στόχου (target model) της ΕΕ.
Τα κοιτάζουμε όλα» ανέφερε χαρακτηριστικά. Τα ΕΛΠΕ έχουν ήδη παρουσία, όπως
είναι γνωστό, στην ηλεκτρική ενέργεια, τόσο την παραγωγή, όσο και στη λιανική
μέσω της Elpedison.
Για
τον ΔΕΣΦΑ, όπως τονίστηκε, ισχύει η απόφαση της γενικής συνέλευσης των μετόχων
που προβλέπει την πώληση του 35% των μετοχών της εταιρίας τις οποίες ελέγχουν
τα ΕΛΠΕ. Η συμφωνία για τη δεύτερη αξιολόγηση προβλέπει την προκήρυξη νέου
διαγωνισμού για την πώληση του 66 % των μετοχών του ΔΕΣΦΑ.
Αντίθετα,
δεν υπάρχει σκέψη για πώληση της συμμετοχής στη ΔΕΠΑ, η οποία ωστόσο -όπως
ανέφερε ο κ. Στεργιούλης- χρειάζεται να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και να
εκμεταλλευθεί ευκαιρίες για εξαγωγές, εισαγωγή φορτίων από την αγορά spot, κα,
καθώς και να περιορίσει το βάρος που συνεπάγεται η ρήτρα take or pay στις
υφιστάμενες συμβάσεις προμήθειας (η ρήτρα προβλέπει την υποχρεωτική πληρωμή για
ελάχιστες ποσότητες αερίου έστω και αν αυτές δεν απορροφώνται από την αγορά).
Αναφορικά
εξάλλου με την εξέλιξη της εσωτερικής αγοράς, καταγράφεται συγκράτηση των
πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους και ιδίως τον Μάρτιο.
Τα
νέα καύσιμα της ΒΡ με τεχνολογία Active, που παρουσιάστηκαν σήμερα, αποτελούν
προϊόν έρευνας με στόχο την απομάκρυνση των καταλοίπων που συσσωρεύονται στον
κινητήρα. Τα νέα καύσιμα υπόσχονται -όπως ανακοινώθηκε- καλύτερη απόδοση του
κινητήρα και μεγαλύτερη οικονομία: το ΒΡ Ultimate Diesel με τεχνολογία ACTIVE,
μπορεί να προσφέρει μέχρι και 61 χλμ. περισσότερα ανά γέμισμα, ενώ η BP
Ultimate Unleaded 100 μέχρι και 46 χλμ. περισσότερα ανά γέμισμα, σε σύγκριση με
τα κοινά καύσιμα. Τα καύσιμα με τεχνολογία Active διατίθενται ήδη στην Ισπανία,
στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελβετία, την Αυστρία, την Πολωνία, την Ολλανδία, την
Πορτογαλία, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νότιο
Αφρική, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Ο
γενικός διευθυντής Εγχώριας & Διεθνούς Εμπορίας του Ομίλου ΕΛΠΕ, Ρομπέρτο
Καραχάννας, διευκρίνισε ότι το αυξημένο κόστος παραγωγής των νέων καυσίμων θα
απορροφηθεί από την εταιρία, δηλαδή οι τιμές θα παραμείνουν στα σημερινά
επίπεδα. Η ΒΡ προγραμματίζει σημαντικές επενδύσεις στο δίκτυο λιανικής με
έμφαση τη δημιουργία νέων σημείων στις τουριστικές περιοχές, την αναβάθμιση της
εταιρικής εικόνας και την προσφορά περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών μέσω
του δικτύου (πχ πρόχειρο φαγητό, καφές, σνακ, λιανικές πωλήσεις κα)
enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου