Φόροι και χαράτσια «ακυρώνουν» το εγχείρημα του αποπληθωρισμού. Παρά την κρίση οι τιμές δεν πέφτουν όσο οι μισθοί, αντιθέτως σε πολλές και βασικές δαπάνες διαβίωσης εκτοξεύτηκαν στα ύψη.
Όπως αποκαλύπτουν όμως τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, υπάρχει κύμα κερδοσκοπίας σε ότι ο κόσμος αγοράζει με μέχρι ένα «δίευρο», αφού αργά και ύπουλα η τιμή τους επιβαρύνεται παρά την γενική καθίζηση στην αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο ο τιμάριθμος σημείωσε αύξηση στο 1,7%. Φυσικά στις κατηγορίες με τους περισσότερους φόρους οι ανατιμήσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες. Ειδικοί φόροι, ΦΠΑ στην εστίαση, τέλη και χαράτσια είχαν σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν μέσα σε ένα χρόνο:
το φυσικό αέριο 21,5%
το πετρέλαιο θέρμανσης 19,1%
οι λογαριασμοί ρεύματος 13,9%
τέλη κυκλοφορίας-διόδια 9,7%
βενζίνη 8,9%
τα αναψυκτικά 8,4%
χυμοί φρούτων 8,3%
εστιατόρια-ζαχαπροπλαστεία 3,3%.
Μικρές και μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν επίσης σε ό,τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει:
στα νωπά φρούτα κατά 11,9% (λόγω πετρελαίου στα θερμοκήπια, στη μεταφορά κλπ),
στα ψάρια 2,9%,
στο κρέας 0,9%, ακόμα και
στον .. «πικρό» καφέ (της παρηγοριάς) κατά 7,1%.
Πού πέσανε οι τιμές σε σχέση με πέρυσι;
στα φάρμακα (δια νόμου) -5,1%
στην πατάτα (με το «κίνημα της πατάτας») κατά 24,6%
στα ξενοδοχεία (λόγω κρίσης) -9,3%
ηλεκτρονικοί υπολογιστές -5,3%
αεροπορικά ταξίδια -4%
ένδυση και υπόδηση -3,6%
είδη σπιτιού -2,5%
αυτοκίνητα -1,8%
τηλεφωνία -1%.
Και ενώ στις μέρες μας «πιο εύκολα ντύνεσαι, παρά τρως», έρχονται και κάτι «περίεργες» ανατιμήσεις σε πεντάλεπτα και δεκάλεπτα, στις τιμές προϊόντων που δεν ξεπερνούν συνήθως τα 1-2 ευρώ, να επιβαρύνουν «στα κρυφά» (χωρίς δηλ. τις «έξτρα» αυξήσεις φόρων, ΦΠΑ, ΕΦΚ κλπ) την τσέπη των πολιτών που βάλλονται από την ακρίβεια.
Πού και ποιοι είναι αυτοί που περνάνε σε τέτοιους καιρούς αυξήσεις; Ιδού (σε παρένθεση και η επίπτωση στο γενικό δείκτη, για να φανεί πόσο σημαντικές είναι οι επιβαρύνσεις αυτές που οδηγούν σε τιμάριθμο 1,7%):
Ψωμί, κουλούρια, δημητριακά, κορν-φλέϊκς κλπ: 2,6% (0,06)
Γάλα , αυγά: 2,7% (0,07)
Σοκολάτες, ζάχαρη, παγωτά: 3,9% (0,04)
καφενεία, κυλικεία: 3,3% (0,34)
Λαχανικά: 3% (0,04).
Ενώ δηλαδή ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή εκτινάχθηκε -με όλην αυτήν την φοροκαταιγίδα- από 108,33 μονάδες που ήταν τον Μάρτιο του 2011, στις 110,13 μονάδες τον Μάρτιο φέτος (δηλαδή συνολικά 1,8 μονάδες), περισσότερο από 0,5 μονάδες επιβαρύνθηκε μόνον και μόνον από αυτές τις..«ανεπαίσθητες» μικροαυξήσεις.
marketbeast.gr
Όπως αποκαλύπτουν όμως τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, υπάρχει κύμα κερδοσκοπίας σε ότι ο κόσμος αγοράζει με μέχρι ένα «δίευρο», αφού αργά και ύπουλα η τιμή τους επιβαρύνεται παρά την γενική καθίζηση στην αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Μάρτιο ο τιμάριθμος σημείωσε αύξηση στο 1,7%. Φυσικά στις κατηγορίες με τους περισσότερους φόρους οι ανατιμήσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες. Ειδικοί φόροι, ΦΠΑ στην εστίαση, τέλη και χαράτσια είχαν σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν μέσα σε ένα χρόνο:
το φυσικό αέριο 21,5%
το πετρέλαιο θέρμανσης 19,1%
οι λογαριασμοί ρεύματος 13,9%
τέλη κυκλοφορίας-διόδια 9,7%
βενζίνη 8,9%
τα αναψυκτικά 8,4%
χυμοί φρούτων 8,3%
εστιατόρια-ζαχαπροπλαστεία 3,3%.
Μικρές και μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν επίσης σε ό,τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να ζήσει:
στα νωπά φρούτα κατά 11,9% (λόγω πετρελαίου στα θερμοκήπια, στη μεταφορά κλπ),
στα ψάρια 2,9%,
στο κρέας 0,9%, ακόμα και
στον .. «πικρό» καφέ (της παρηγοριάς) κατά 7,1%.
Πού πέσανε οι τιμές σε σχέση με πέρυσι;
στα φάρμακα (δια νόμου) -5,1%
στην πατάτα (με το «κίνημα της πατάτας») κατά 24,6%
στα ξενοδοχεία (λόγω κρίσης) -9,3%
ηλεκτρονικοί υπολογιστές -5,3%
αεροπορικά ταξίδια -4%
ένδυση και υπόδηση -3,6%
είδη σπιτιού -2,5%
αυτοκίνητα -1,8%
τηλεφωνία -1%.
Και ενώ στις μέρες μας «πιο εύκολα ντύνεσαι, παρά τρως», έρχονται και κάτι «περίεργες» ανατιμήσεις σε πεντάλεπτα και δεκάλεπτα, στις τιμές προϊόντων που δεν ξεπερνούν συνήθως τα 1-2 ευρώ, να επιβαρύνουν «στα κρυφά» (χωρίς δηλ. τις «έξτρα» αυξήσεις φόρων, ΦΠΑ, ΕΦΚ κλπ) την τσέπη των πολιτών που βάλλονται από την ακρίβεια.
Πού και ποιοι είναι αυτοί που περνάνε σε τέτοιους καιρούς αυξήσεις; Ιδού (σε παρένθεση και η επίπτωση στο γενικό δείκτη, για να φανεί πόσο σημαντικές είναι οι επιβαρύνσεις αυτές που οδηγούν σε τιμάριθμο 1,7%):
Ψωμί, κουλούρια, δημητριακά, κορν-φλέϊκς κλπ: 2,6% (0,06)
Γάλα , αυγά: 2,7% (0,07)
Σοκολάτες, ζάχαρη, παγωτά: 3,9% (0,04)
καφενεία, κυλικεία: 3,3% (0,34)
Λαχανικά: 3% (0,04).
Ενώ δηλαδή ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή εκτινάχθηκε -με όλην αυτήν την φοροκαταιγίδα- από 108,33 μονάδες που ήταν τον Μάρτιο του 2011, στις 110,13 μονάδες τον Μάρτιο φέτος (δηλαδή συνολικά 1,8 μονάδες), περισσότερο από 0,5 μονάδες επιβαρύνθηκε μόνον και μόνον από αυτές τις..«ανεπαίσθητες» μικροαυξήσεις.
marketbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου