Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Ο ‘ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ’ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΑΥΤΟΔΟΙΗΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ‘ΣΚΟΤΩΝΕΙ’ ΤΗΝ ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Είναι γεγονός ότι τα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας στην συντριπτική τους πλειοψηφία, εδώ και πολλά χρόνια το μόνο που έκαναν ήταν ν’ ακολουθούν τυφλά τις εντολές, της κατά τεκμήριο άχρηστης διακομματικά ηγεσίας, που οδήγησε στη σημερινή απελπιστική κατάσταση το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Παρά της επανειλημμένες παροτρύνσεις να παίρνονται πρωτοβουλίες σε δημοκρατικά συμμετοχική βάση με την υπόλοιπη κοινωνία, το μόνο που προκύπτει είναι η κατά βούληση εφαρμογή νόμων ή εγκυκλίων, πίσω από τις οποίες οχυρώνονται και λειτουργούν.
Το κίνημα βέβαια των οργανώσεων Γονέων στα Δημόσια σχολεία της χώρας, φέρει και αυτό την ευθύνη του, πως αντιλαμβάνεται τον ρόλο του τόσο επιδερμικά, ώστε να ‘μπαλώνει’ (χρηματικά ή χειρωνακτικά ) τις υλικές αδυναμίες της διοίκησης διαχρονικά, αντί της ενεργού συμμετοχής του στα σχολικά και Αυτοδιοικητικά δρώμενα.
Οι συνδικαλιστικές εκπροσωπήσεις (στην πλειοψηφία τους) και αυτές ακολουθούν τον δρόμο της συγκάλυψης και οπισθοδρόμησης του ‘συστήματος’, λειτουργώντας σχεδόν αναγκαστικά για να δικαιολογούν την ύπαρξή τους.
Όσο για την Αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς που προκύπτουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία με ποσοστό ψήφων κάτω του 50% (συνήθως από την δεύτερη Κυριακή), θεωρούν τους εαυτούς τους ειδήμονες επί παντός επιστητού, ενεργούν (ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης) σαν ταλιμπάν , για να δείξουν « έργο» και να επανεκλεγούν.
Η κοινωνία όμως των πολιτών (ενεργών και μη) φθάνει στα όριά της. Το σύνθημα που ακούγονταν πριν από αρκετά χρόνια για αυτοοργάνωση έρχεται πάλι στα χείλη πολλών.

Η κοινωνική αλληλεγγύη, και η συμμετοχική διαχείριση, είναι τα εργαλεία που θα ξεκλειδώσουν την κοινωνική πρόοδο και την αλλαγή για μια ανάπτυξη μέσα στ ανθρώπινα όρια και το κοινό συμφέρον.
Τελειώνοντας και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θέλω ν αναφερθώ στην 1η σοβαρή θεσμική παρέμβαση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων των Δημόσιων Σχολείων του νέου Δήμου Παλλήνης, για να γίνει πράξη η συνεργασία των τριών πυλώνων της Εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί-γονείς-αυτοδιοίκηση) στο πολύ σοβαρό πλέον θέμα της ορθής κατανομής των μαθητών στα σχολεία του Δήμου μας.
Θ ακολουθήσουν και άλλες που θα οριοθετήσουν έναν διαφορετικό τρόπο λειτουργίας της τοπικής κοινωνίας σε σχέση πάντα με την Δημόσια Διοίκηση που θα καταγγελθεί όπου και όπως της αναλογεί, έως ότου αντιληφθεί τα μηνύματα των καιρών.

Οδυσσέας Ρομπάκης
Γραμματέας Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Δήμου Παλλήνης.
Μέλος των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Παλλήνης
Μέλος Οικολόγων Πράσινων Δήμου Παλλήνης.

Συν/νη επιστολή Ένωσης

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΡΟΣ
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,
ΚΟΙΝΟΠ.
Ε΄ΕΛΜΕ,
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αλέξανδρος Δελμούζος,
Διευθυντές σχολικών μονάδων Δήμου Παλλήνης.
Προέδρους Σχολικών Επιτροπών Δήμου Παλληνης.
Κύριοι,
Για μία ακόμη φορά αναγκαζόμαστε να αναφερθούμε στα αυτονόητα που στην παρούσα συγκυρία θεωρούμε ότι πέραν του θεσμικού ελλείμματος, προκαλούν και οικονομικές παρενέργειες στο σύνολο σχεδόν των Γονέων με παιδιά στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην συνεδρίαση (τρεις φορές ανά σχολικό έτος) των Σχολικών Συμβουλίων όπως το άρθρο 51 του νόμου 1566/85 ορίζει.
Την τρέχουσα περίοδο όπως κάθε χρόνο καθορίζονται τα γεωγραφικά όρια μέσα από τα οποία οι σχολικές μονάδες αντλούν τον μαθητικό πληθυσμό τους.
Θέλουμε λοιπόν οι προτάσεις που θα εισηγηθούν οι σχολικές μονάδες, να είναι προϊόν διαβούλευσης εκπαιδευτικών και γονέων, την στιγμή που και τα κονδύλια μεταφοράς μαθητών μειώνονται δραστικά.
Δεν είναι φυσικά τα μόνα προβλήματα που ταλανίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, θεωρούμε ότι η τακτική λειτουργία του νομοθετημένου οργάνου του Σχολικού Συμβουλίου, είναι αυτή που θα βοηθήσει ουσιαστικά την κατά το δυνατόν απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων μας.
Αναμένοντας σχετικές πρωτοβουλίες σας, αισιοδοξούμε να έχουμε τις σχετικές εισηγήσεις, προκειμένου οι εκπρόσωποι μας να σχεδιάσουν καλλίτερα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη των Σχολικών Επιτροπών μια κατανομή μαθητών ικανοποιητική για όλους.

Για το Δ.Σ
  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
  Κ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ                                     Ο. ΡΟΜΠΑΚΗΣ                    



Δεν υπάρχουν σχόλια: