Σημαντικές
ωστόσο, θα είναι οι μειώσεις στα ίδια τέλη για Ι.Χ. με παλαιότητα μεγαλύτερη
των 10 ετών, όπως προβλέπει σχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο παρουσίασε
περιληπτικά, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, ο Τρύφων Αλεξιάδης. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών υποσχέθηκε ότι τα τέλη κυκλοφορίας που
θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι για το 2017 «θα είναι πιο δίκαια και πιο
αναλογικά». Σύμφωνα με τα όσα διευκρίνισε, στόχος των αλλαγών που προωθεί το
υπουργείο Οικονομικών είναι να μεταφερθούν επιβαρύνσεις από παλαιά Ι.Χ.
αυτοκίνητα, με πολύ χαμηλή πλέον εμπορική αξία, σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα.
Ο κ. Αλεξιάδης συνέδεσε μάλιστα τις προωθούμενες
αλλαγές με την πρόθεση της κυβέρνησης να περιορίσει ακόμη περισσότερο το
φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων στις ΔΟΥ, το οποίο οφείλεται στο γεγονός ότι
για πολύ παλαιά αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού τα τέλη κυκλοφορίας
παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και είναι ασύμφορα πλέον για εκατομμύρια νοικοκυριά
τα οποία έχουν υποστεί τεράστιες εισοδηματικές απώλειες την τελευταία επταετία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με έγγραφο έγγραφο που κοινοποίησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, από διασταυρώσεις στοιχείων στις οποίες προέβησαν η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και οι αρμόδιες ΔΟΥ, προκύπτεί ότι:
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:
- Σημαντικές
αυξήσεις τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγάλη εμπορική αξία,
τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα από το 2011 και μετά.
- Μικρότερες
αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεγάλης εμπορικής αξίας Ι.Χ.
αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα την
περίοδο από το 2006 έως το 2010.
- Μικρές
μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ.
αυτοκίνητα, που πρωτοκυκλοφόρησαν την περίοδο από το 2000 έως το 2005 σε
Ε.Ε. ή Ελλάδα.
- Μεγαλύτερες
μειώσεις στα τέλη για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ., τα οποία
κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα πριν από το 2000.
Εξετάζεται εξάλλου το ενδεχόμενο για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για
πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως το 2010, τα οποία σήμερα
επιβαρύνονται με τέλη υπολογιζόμενα με βάση τα κυβικά εκατοστά των κινητήρων
τους, να ισχύσει το σύστημα υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, εξέλιξη
η οποία θα έχει ως συνέπεια περισσότεροι από 1.000.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων
αυτής της κατηγορίας να κληθούν να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερα τέλη
κυκλοφορίας σε σχέση με πέρυσι.
- Αυξήσεις
τελών κυκλοφορίας και για Ι.Χ. αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους
κάτω από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Το όριο
των 90 γραμμαρίων μέχρι το οποίο ισχύει απαλλαγή από τα τέλη ενδέχεται να
μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων
που έως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ, θα πληρώσουν τέλη.
Πάνω από 200.000 οχήματα με
απλήρωτα τέλη το 2013 - 2014
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με έγγραφο έγγραφο που κοινοποίησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, από διασταυρώσεις στοιχείων στις οποίες προέβησαν η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και οι αρμόδιες ΔΟΥ, προκύπτεί ότι:
- 94.887
φορολογούμενοι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν έχουν καταβάλει τέλη
κυκλοφορίας για το έτος 2013. Οι φορολογούμενοι αυτοί θα κληθούν να
καταβάλουν τέλη και πρόστιμα (ισόποσα των αρχικώς οφειλόμενων τελών)
συνολικού ύψους 46.932.781,30 ευρώ.
- 112.997
είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πλήρωσαν τέλη
κυκλοφορίας έτους 2014. Τα οφειλόμενα τέλη - πρόστιμα για
αυτούς τους φορολογούμενους φτάνουν τα 53.911.079,20 ευρώ.
Όπως διαβεβαιώνει στο έγγραφο αυτό ο
κ. Αλεξιάδης, ανάλογες διαδικασίες διασταυρώσεων αναμένεται να λάβουν χώρα στο
τέλος του τρέχοντος έτους για τον εντοπισμό των φορολογουμένων που δεν
κατέβαλαν τέλη κυκλοφορίας για τα έτη 2015 και 2016.
naftemporiki.gr
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου