Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα καταναλωτή, η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη, ανέφερε πως ένας μεγάλος αριθμός καταναλωτών, δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του και αντιμετωπίζει προβλήματα στις συναλλαγές του. Όπως δήλωσε η κ. Κοντογιάννη: «Η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή συμπίπτει φέτος με μια μεγάλη πρόκληση: Σύμφωνα με τον πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τα θέματα προστασίας του καταναλωτή, οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται στην τελευταία θέση των 28 κρατών-μελών, τόσο ως προς τη γνώση των δικαιωμάτων τους, όσο και ως προς τη διεκδίκησή τους.
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που, ενώ αντιμετώπισαν ένα μη αμελητέο πρόβλημα στις συναλλαγές τους, εντούτοις δεν επιδίωξαν την επίλυσή του. Αυτό συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο να μην εμπιστεύονται επαρκώς τους εμπόρους και τους παρόχους υπηρεσιών. Είναι ενδεικτικό ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά το αίσθημα εμπιστοσύνης τους στους αντισυμβαλλομένους τους.
Όλα αυτά τα στατιστικά ευρήματα μας οδηγούν στην εντατική προώθηση δράσεων ενημέρωσης των καταναλωτών με έμφαση στα σχολεία, ώστε να διαμορφώσουμε σήμερα τους υπεύθυνους καταναλωτές του αύριο. Εκτός από τους ανήλικους, ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για άλλες κατηγορίες πιο ευάλωτων σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές καταναλωτών, όπως είναι οι μακροχρόνια άνεργοι, τα άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι, ή καταναλωτές οι οποίοι συναλλάσσονται σε γλώσσα διαφορετική από τη μητρική τους, άτομα που ζουν σε γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές ή δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών».
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο με 10 βασικά δικαιώματα που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας με κεντρικό τίτλο «Είσαι καταναλωτής; Έχεις δύναμη! Αρκεί να γνωρίζεις και να διεκδικείς».www.thepressproject.gr
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό καταναλωτών που, ενώ αντιμετώπισαν ένα μη αμελητέο πρόβλημα στις συναλλαγές τους, εντούτοις δεν επιδίωξαν την επίλυσή του. Αυτό συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο να μην εμπιστεύονται επαρκώς τους εμπόρους και τους παρόχους υπηρεσιών. Είναι ενδεικτικό ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά το αίσθημα εμπιστοσύνης τους στους αντισυμβαλλομένους τους.
Όλα αυτά τα στατιστικά ευρήματα μας οδηγούν στην εντατική προώθηση δράσεων ενημέρωσης των καταναλωτών με έμφαση στα σχολεία, ώστε να διαμορφώσουμε σήμερα τους υπεύθυνους καταναλωτές του αύριο. Εκτός από τους ανήλικους, ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για άλλες κατηγορίες πιο ευάλωτων σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές καταναλωτών, όπως είναι οι μακροχρόνια άνεργοι, τα άτομα με αναπηρίες, ηλικιωμένοι, ή καταναλωτές οι οποίοι συναλλάσσονται σε γλώσσα διαφορετική από τη μητρική τους, άτομα που ζουν σε γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές ή δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών».
Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο με 10 βασικά δικαιώματα που κάθε καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας με κεντρικό τίτλο «Είσαι καταναλωτής; Έχεις δύναμη! Αρκεί να γνωρίζεις και να διεκδικείς».www.thepressproject.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου