Η Ένωση Καταναλωτών - Η Ποιότητα της Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) έπειτα από καταγγελίες που δέχτηκε από καταναλωτές και έλεγχο που πραγματοποίησε σε διαφημίσεις και φυλλάδια προσφορών μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων σουπερμάρκετ διαπίστωσε ότι σε αρκετές περιπτώσεις παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων.
Συγκεκριμένα, σε ένθετα προσφορών προωθούνται προϊόντα στα οποία αναγράφεται:
- Μόνο το ποσοστό έκπτωσης (π.χ. -50%), δίχως να αναφέρεται ούτε η αρχική αλλά ούτε και η τελική τιμή.
- Η τελική τιμή της προσφοράς, χωρίς να αναγράφεται η αρχική.
- Η αρχική τιμή με μικρή γραμματοσειρά ενώ, αντιθέτως, η τελική με πηχυαίους αριθμούς.
- «Hχηρά» μηνύματα όπως «ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ», «SUPER ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΙΣ!» κτλ., που δελεάζουν τον καταναλωτή χωρίς όμως να είναι εμφανής η προσφορά (αναγραφή τιμής πριν και μετά την προσφορά).
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ, η προσφορά δεν είναι εμφανής, έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να διακρίνει το οικονομικό όφελος:«Η παραπάνω πολιτική και πρακτική πολλών επιχειρήσεων είναι παραπλανητική, αθέμιτη και καταχρηστική».
Ενημερωμένοι και υποψιασμένοι
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ως προς τις προσφορές των προϊόντων:
- Υποχρεωτική αναγραφή τιμής πώλησης προϊόντος πριν και μετά την έκπτωση.
- Ένδειξη των παραπάνω τιμών πώλησης με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τελική τιμή πώλησης του προϊόντος, που θα τονίζεται με γραμματοσειρά έντονης μορφής.
- Αναφορά με οποιονδήποτε τρόπο ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται φθηνότερα.
- Η τιμή του προϊόντος πριν από την προσφορά δεν πρέπει να έχει αυξηθεί για τουλάχιστον δύο μήνες.
- Σε περίπτωση προσφοράς τύπου «1+1 δώρο», θα πρέπει υποχρεωτικά το προϊόν να πωλείται και μεμονωμένα.
Οι εκπρόσωποι των καταναλωτών καλούν τους πολίτες να καταγγέλλουν άμεσα οποιαδήποτε πρακτική παραπλάνησης υποπέσει στην αντίληψή τους.
www.makthes.gr
Συγκεκριμένα, σε ένθετα προσφορών προωθούνται προϊόντα στα οποία αναγράφεται:
- Μόνο το ποσοστό έκπτωσης (π.χ. -50%), δίχως να αναφέρεται ούτε η αρχική αλλά ούτε και η τελική τιμή.
- Η τελική τιμή της προσφοράς, χωρίς να αναγράφεται η αρχική.
- Η αρχική τιμή με μικρή γραμματοσειρά ενώ, αντιθέτως, η τελική με πηχυαίους αριθμούς.
- «Hχηρά» μηνύματα όπως «ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ», «SUPER ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΙΣ!» κτλ., που δελεάζουν τον καταναλωτή χωρίς όμως να είναι εμφανής η προσφορά (αναγραφή τιμής πριν και μετά την προσφορά).
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ, η προσφορά δεν είναι εμφανής, έτσι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να διακρίνει το οικονομικό όφελος:«Η παραπάνω πολιτική και πρακτική πολλών επιχειρήσεων είναι παραπλανητική, αθέμιτη και καταχρηστική».
Ενημερωμένοι και υποψιασμένοι
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ως προς τις προσφορές των προϊόντων:
- Υποχρεωτική αναγραφή τιμής πώλησης προϊόντος πριν και μετά την έκπτωση.
- Ένδειξη των παραπάνω τιμών πώλησης με ισομεγέθη, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα με έμφαση στην τελική τιμή πώλησης του προϊόντος, που θα τονίζεται με γραμματοσειρά έντονης μορφής.
- Αναφορά με οποιονδήποτε τρόπο ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται φθηνότερα.
- Η τιμή του προϊόντος πριν από την προσφορά δεν πρέπει να έχει αυξηθεί για τουλάχιστον δύο μήνες.
- Σε περίπτωση προσφοράς τύπου «1+1 δώρο», θα πρέπει υποχρεωτικά το προϊόν να πωλείται και μεμονωμένα.
Οι εκπρόσωποι των καταναλωτών καλούν τους πολίτες να καταγγέλλουν άμεσα οποιαδήποτε πρακτική παραπλάνησης υποπέσει στην αντίληψή τους.
www.makthes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου