Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

Η Fraport διεκδικεί αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο

«Τεχνικά ζητήματα ήσσονος σημασίας» χαρακτηρίζουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών και της Fraport το δημοσίευμα του περιοδικού «Σπίγκελ», σύμφωνα με το οποίο η γερμανική εταιρεία θα διεκδικήσει από το Δημόσιο αποζημιώσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ επειδή διαπίστωσε ότι υπήρχαν μεγάλες φθορές στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παρέλαβε επισήμως τον περασμένο Απρίλιο.
Διευκρίνιζαν επίσης στην «Εφ.Συν.» ότι σε επενδύσεις μεγάλης κλίμακας πάντα ανακύπτουν θέματα, τα οποία όμως επιλύονται με βάση τη σύμβαση.
Το σίγουρο είναι ότι και οι δύο πλευρές όλο αυτό το διάστημα ανταλλάσσουν έγγραφα σε υψηλούς τόνους πιέζοντας να βρεθούν λύσεις, δεδομένου ότι στα αεροδρόμια προβλέπεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έργων, τα οποία στην πρώτη πενταετία θα έχουν ύψος 330 εκατ. ευρώ και η Fraport έχει ήδη εξασφαλίσει δάνειο 280 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Το μεγαλύτερο αγκάθι, που όμως αντιμετωπίζεται από τη σύμβαση, είναι η ολοκλήρωση των «στοιχειωμένων» έργων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ξεκίνησαν το 2007 και με συμβατική υποχρέωση να ολοκληρωθούν σε μία πενταετία, αλλά προχώρησαν με ρυθμούς... χελώνας και με κατακόρυφες αυξήσεις στον προϋπολογισμό τους. Πλέον βρίσκονται στην τελική ευθεία και για να γίνουν οι τελευταίες εργασίες πρέπει να κλείσει ο υπάρχων διάδρομος προσγείωσης/απογείωσης γιατί είχε σχεδιαστεί να «κουμπώνει» με τον νέο.
Τα έργα υπολογίζεται να διαρκέσουν πέντε μήνες και, με βάση τους προγραμματισμούς του υπουργείου, ο διάδρομος θα τεθεί εκτός λειτουργίας στα τέλη Οκτωβρίου, οπότε λήγει η περίοδος υψηλής ζήτησης για τα αεροδρόμια.
Σε αυτό το διάστημα θα χρησιμοποιείται ο εφεδρικός διάδρομος, ο οποίος δεν υποστηρίζεται από ραδιοβοηθήματα.
Σε συνδυασμό με τις μικρότερες δυνατότητες, θα μπορούν να εξυπηρετούνται μόνο δύο αεροσκάφη την ώρα, όταν με τον κανονικό διάδρομο φτάνουν τα δέκα. Επιπλέον θα υπάρχει πρόβλημα με τις πρωινές πτήσεις, που επηρεάζονται από την τοπική ομίχλη.

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: