Έσπειραν ανέμους και θερίζουν θύελλες στις περιοχές της Ελλάδας που εν έτει 2010 δεν διαθέτουν αποχέτευση. Το αλισβερίσι με τις εταιρείες βυτιοφόρων και η πολιτική αδιαφορία έφεραν τα σημερινά αποτελέσματα. Ένα από αυτά είναι η τραγική εικόνα που αντικρίζει κανείς τις τελευταίες ημέρες σε όλες αυτές τις περιοχές με την απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων.
Στην Αττική το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα Μεσόγεια, όπου η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Πολλοί κάτοικοι, μην έχοντας άλλη λύση, έχουν επιλέξει τον δρόμο της «παρανομίας» και έβαλαν μπροστά τις αντλίες. Αν κάνει κανείς μια βόλτα τις νυχτερινές ώρες, θα έρθει αντιμέτωπος με τη δυσοσμία και τα νερά στους δρόμους, που δεν είναι τίποτα άλλο από λύματα που προέρχονται από τους βόθρους.
Τις τελευταίες ημέρες, όταν δηλαδή η κατάσταση έφθασε στο απροχώρητο, πολλοί ήταν εκείνοι που προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τη νομαρχία, από όπου τους παρέπεμπαν στα τοπικά αστυνομικά τμήματα χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια λύση. Επομένως, κάποιοι από αυτούς αποφάσισαν να περάσουν στη λύση της αντλίας. Μέχρι σήμερα, εκατοντάδες κυβικά έχουν πεταχτεί στους δρόμους ή σε χωράφια και, αν δεν είχαμε τη βροχή του Σαββάτου, η κατάσταση θα ήταν ακόμα χειρότερη.
Σε πολλούς δήμους έχει σημάνει συναγερμός και έχουν τεθεί σε επιφυλακή τα δημοτικά βυτιοφόρα, ωστόσο αυτά δεν επαρκούν. Κάποιοι σε περιοχές, όπως ο Άγιος Στέφανος, καταγγέλλουν ότι τα λύματα μέσω αγωγών όμβριων υδάτων καταλήγουν στη λίμνη του Μαραθώνα. Αν οι καταγγελίες αληθεύουν, ειδικά για τον Μαραθώνα, τότε χιλιάδες πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με μια απίστευτη υγειονομική καταστροφή με απρόβλεπτες συνέπειες.
Την ίδια ώρα, καμία υγειονομική υπηρεσία δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για να εξετάσει τις επιπτώσεις από την ύπαρξη βοθρολυμάτων στους δρόμους που κυκλοφορούν παιδιά ή ενήλικοι που μπαίνουν στο σπίτι τους μεταφέροντας ένα σωρό μικρόβια.
Οι γιατροί και επιδημιολόγοι με τους οποίους επικοινώνησε η zougla.gr θεωρούν ότι βραχυπρόθεσμα το πρόβλημα δεν θα γίνει αισθητό αλλά μακροπρόθεσμα, αν το φαινόμενο συνεχιστεί, μαζί με την απεργία, θα οξυνθεί και θα καταστεί ιδιαιτέρως επικίνδυνο. Πέραν των άμεσων προβλημάτων που προκαλούνται, είναι σημαντικά τα ερωτήματα που προκύπτουν και αφορούν στον υδροφόρο ορίζοντα και τη μόλυνσή του από τα λύματα που «αποθηκεύονται» σε πολλά χωράφια και ανοιχτούς χώρους.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για περιοχές που τα τελευταία χρόνια παρουσίασαν τη μεγαλύτερη οικοδομική ανάπτυξη, με δεκάδες χιλιάδες νέους αγοραστές που αποφάσισαν να αποκεντρωθούν και να «χρυσοπληρώσουν» το τετραγωνικό, για περιοχές οι οποίες όχι μόνο δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές, αλλά βάσει των έως σήμερα δεδομένων δεν διαφαίνεται η προοπτική απόκτησή τους, δηλαδή ένα πλήρες και σύγχρονο αποχετευτικό σύστημα.
Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση εμπόρων - φορτηγατζήδων
Την ίδια στιγμή, χωρίς αποτέλεσμα έληξε νωρίς το απόγευμα της Κυριακής η συνάντηση που έγινε με πρωτοβουλία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου, των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.
Στη συνάντηση, οι εκπρόσωποι της αγοράς, αφού ανέλυσαν την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος, ο οποίος απειλείται με κατάρρευση, πρότειναν στους μεταφορείς να αναστείλουν για μία εβδομάδα τις κινητοποιήσεις.
Ωστόσο, οι φορτηγατζήδες δεν έδωσαν άμεση απάντηση, καθώς, όπως υποστήριξαν, θα πρέπει να ενημερωθούν και οι άλλοι εννέα πρόεδροι των Ομοσπονδιών από όλη την Ελλάδα.
Έτσι, αποφασίστηκε αύριο να υπάρξει συνάντηση των εννέα προέδρων, για να τεθεί προς συζήτηση η πρόταση και να ληφθούν αποφάσεις.
Παράλληλα, ηρεμία επικρατεί στα μπλόκα των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης, καθώς η διέλευση των οχημάτων γίνεται απρόσκοπτα. Σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μπλόκα αυτό στα διόδια της Ελευσίνας, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έχουν προβεί σε κάποια κίνηση αποκλεισμού των δρόμων, ενώ τα βυτιοφόρα περνούν ελεύθερα από τα διόδια, προκειμένου να διαθέσουν καύσιμα στην αγορά.
Παρά την ηρεμία στα μπλόκα, τα προβλήματα στην αγορά παραμένουν. Καθώς η απεργία συνεχίζεται και στο λιμάνι του Πειραιά είναι εγκλωβισμένα 7.000 κοντέινερ και στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης άλλα 3.000, γίνεται κατανοητό ότι, εάν δεν υπάρξει σύντομη απεμπλοκή από τις απεργιακές κινητοποιήσεις, η αγορά θα «στεγνώσει», με φυσικό επακόλουθο αφενός την έλλειψη αγαθών, και αφετέρου τον απόλυτο οικονομικό μαρασμό δεκάδων χιλιάδων επαγγελματιών.
Πηγή : Zougla on line <http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=176231&cid=4>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου