Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.
"Αλέξανδρος Δελμούζος"
"Αλέξανδρος Δελμούζος"
ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ (διδασκαλίας)
Η τρικομματική κυβέρνηση φαίνεται να ξεπερνά πια κάθε όριο. Με τις επιταγές του Μνημονίου 3 και μετά την οικονομική αφαίμαξη των εκπαιδευτικών προχωρά στο στάδιο του <<έξω-ορθολογισμού>>. Μετά την θεσμοθέτηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων το Υπουργείο Παιδείας επανέρχεται με συγχωνεύσεις –καταργήσεις 1500 σχολικών μονάδων και συμπτύξεις τμημάτων δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία.
Προάγγελος των παραπάνω εξελίξεων αποτελεί η νέα Φόρμα Γ1 στο survey στην οποία πρέπει να συμπληρώνεται από τους προϊσταμένους σχολικών μονάδων η ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ, υποχρεωτικά και κατ’εκτίμησή τους.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για προκλητική μεθόδευση του Υπ. Παιδείας που θέλει να παραβιάσει τα νομικά δεδομένα για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα με βάση τις… «εκτιμήσεις» των δ/ντών. Αλήθεια πως νομιμοποιούνται οι δ/ντές να «εκτιμήσουν» ;
Μάλιστα για να «βοηθήσει» την εκτίμησή τους σε συγκεκριμένη κατεύθυνση επικαλείται δήθεν, προδιαγραφές του ΟΣΚ για 1,5 τ.μ. ανά μαθητή (δηλαδή για μια αίθουσα 48 τ.μ. έχει χωρητικότητα πάνω από 32 μαθητές):
1. Αλήθεια με ποια κριτήρια ; Είναι άραγε ίδιες οι «προδιαγραφές» τους για όλες τις ηλικίες μαθητών (από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο) ;
Είναι ίδιες οι προδιαγραφές για τις αίθουσες με χώρο ξεκούρασης που προέβλεπαν τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία;Η τρικομματική κυβέρνηση φαίνεται να ξεπερνά πια κάθε όριο. Με τις επιταγές του Μνημονίου 3 και μετά την οικονομική αφαίμαξη των εκπαιδευτικών προχωρά στο στάδιο του <<έξω-ορθολογισμού>>. Μετά την θεσμοθέτηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων το Υπουργείο Παιδείας επανέρχεται με συγχωνεύσεις –καταργήσεις 1500 σχολικών μονάδων και συμπτύξεις τμημάτων δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία.
Προάγγελος των παραπάνω εξελίξεων αποτελεί η νέα Φόρμα Γ1 στο survey στην οποία πρέπει να συμπληρώνεται από τους προϊσταμένους σχολικών μονάδων η ΜΕΓΙΣΤΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΙΘΟΥΣΑΣ, υποχρεωτικά και κατ’εκτίμησή τους.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για προκλητική μεθόδευση του Υπ. Παιδείας που θέλει να παραβιάσει τα νομικά δεδομένα για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και θέλει να δημιουργήσει νέα δεδομένα με βάση τις… «εκτιμήσεις» των δ/ντών. Αλήθεια πως νομιμοποιούνται οι δ/ντές να «εκτιμήσουν» ;
Μάλιστα για να «βοηθήσει» την εκτίμησή τους σε συγκεκριμένη κατεύθυνση επικαλείται δήθεν, προδιαγραφές του ΟΣΚ για 1,5 τ.μ. ανά μαθητή (δηλαδή για μια αίθουσα 48 τ.μ. έχει χωρητικότητα πάνω από 32 μαθητές):
1. Αλήθεια με ποια κριτήρια ; Είναι άραγε ίδιες οι «προδιαγραφές» τους για όλες τις ηλικίες μαθητών (από το νηπιαγωγείο ως το Λύκειο) ;
Είναι ίδιες για τα ΕΑΕΠ που πρέπει να προβλέπουν χώρους για όλα τα μαθήματα ειδικοτήτων και τις ιδιαιτερότητές τους ;
Ποιος καθορίζει τις προδιαγραφές για τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός διαφορετικές διδακτικές μεθόδους και διαφορετική διάρθρωση των μαθητών στην τάξη;
2. Γιατί αποκρύπτεται ότι οι προδιαγραφές για την πυρασφάλεια (όπως αναφέρονται από τον ΟΣΚ) είναι 2τ.μ. ανά μαθητή και ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος αν αυτές έχουν παραβιαστεί ;
Το Υπ. Παιδείας που υποδεικνύει έμμεσα και όχι φανερά, κάτι τέτοιο ή ο «πρόθυμος» δ/ντής που πιθανώς να έχει «κατ’ εκτίμηση» δηλώσει άλλη «μεγαλύτερη» χωρητικότητα για την αίθουσα;
3. Ο δάσκαλος και η έδρα του δεν θα υπάρχουν σ΄αυτή την αίθουσα διδασκαλίας ή μήπως τα 4τ.μ. που τους αντιστοιχούν είναι πολυτέλεια στις μέρες μας;
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι στο βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής που επιτάσσει ο <<ορθολογισμός>> μπαίνουν ταχύτατα πια χιλιάδες εκπαιδευτικών και μαθητών . Οι αγαπημένες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που υιοθέτει η συγκυβέρνηση κλείνοντας <<τα πακέτα των μέτρων>> θα συνεχίσουν αυξάνοντας τις ώρες διδασκαλίας, θεσπίζοντας τιμωρητικούς μηχανισμούς αξιολόγησης-χειραγώγησης, με απολύσεις εκπαιδευτικών και παρατεταμένη ανεργία χιλιάδων νέων συναδέλφων μας.
Είναι ανάγκη επιτακτική να σταματήσει άμεσα οποιαδήποτε ενέργεια του Υπουργείου υποβαθμίζει την ποιότητα της δημόσιας παιδείας. Με την πολιτική της κατάργησης και της ισοπέδωσης δομών και υποδομών σαν και αυτή του σχεδίου <<Αθηνά>> ανάπτυξη και αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται, κ. κ. Υπουργοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου