Εδώ και μέρες επιδιώκουμε να μάθουμε το αν η κατανάλωση αλογίσιου κρέατος στην Ελλάδα επιτρέπεται. Και τελικά την απάντηση μας την έδωσε ο καθηγητής Τεχνολογίας Κρέατος και Υγιεινής Τροφίμων, Σπύρος Ραμαντάνης, που είναι και πρόεδρος του Κλάδου Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας της Ελληνικής Κτηνιατρικής Εταιρείας (Ε.Κ.Ε.).
Σύμφωνα με τον κ. Ρανταμάνη η κατανάλωση κρέατος φυσικά και επιτρέπεται στη χώρα μας, όπως και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που διευκρινίζει όμως μιλώντας στο www.zoosos.gr είναι ότι στην Ελλάδα δεν γίνεται η σφαγή τους, γιατί σύμφωνα με τον Ε.Φ.Ε.Τ. (σε δελτίο Τύπου που δημοσιεύτηκε στις 21 Φεβρουαρίου 2013) δεν υπάρχουν εγκεκριμένες εγκαταστάσεις σφαγείων για ιπποειδή.
Είναι πραγματικά υποκριτικό να μας πιάνει ο πόνος για την κατανάλωση του αλογίσιου κρέατος από την στιγμή που πέραν του κρέατος των σκυλιών και των γατιών (τα οποία δια νόμου απαγορεύεται να τα τρώμε) όλα τα άλλα είδη τα καταναλώνουμε ανερυθρίαστα.
Το αν στην Ελλάδα διακινήθηκε κρέας αλόγου από το εξωτερικό στο οποίο εντοπίστηκε απαγορευμένη χημική ουσία ή το φάρμακο phenylboutazone είναι άλλου είδους ζήτημα. Διαβάζουμε ότι γενικώς ζώα που υφίστανται αγωγή με phenylboutazone δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στην τροφική αλυσίδα.
Εμείς εδώ αναφερόμαστε στο ηθικό ζήτημα της υπόθεσης, αλλά από άλλη σκοπιά και όχι για το διατροφικό σκάνδαλο και την ποιότητα του κρέατος ή αν το αλογίσιο κρέας πουλήθηκε ως μοσχαρίσιο.
Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο γεγονός – όταν συχνά κατηγορούνται λαοί άλλων χωρών ως κάφροι επειδή τρώνε κρέας σκύλου ή γάτας – ότι έτσι μας βλέπουν και εμάς οι Ινδοί, επειδή τρώμε τις δικές τους ιερές αγελάδες.
Θα πρέπει όλοι να αναλογιστούμε ή είναι τελικά έγκλημα να τρως σάρκα ζώων ή δεν είναι. Δε γίνεται να έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία το σκυλάκι και το γατάκι από το γουρουνάκι, το κατσικάκι, το αρνάκι, το κοτοπουλάκι, τα οποία σφάζουμε και τρώμε και ποτέ δεν ντραπήκαμε γι’ αυτή μας την πράξη.
Ή είναι ηθικό να σφάζεις να ζώα με «μικρότερη νοημοσύνη και περηφάνια» και σχέση με εκείνα που δεν είναι τόσο έξυπνα ή περήφανα; Αλήθεια ποιος έχει τη μεζούρα αυτών των ικανοτήτων των άλλων πλασμάτων;
Ως που θα φτάσει η υποκρισία και η βλακεία του ανθρώπινου είδους; Ας παραδεχτούμε ότι απλώς εκμεταλλεύομαστε μέχρι θανάτου ή εξαντλήσεως των αποθεμάτων ό,τι είδος περπατάει, κολυμπάει, πετάει!
zoosos.gr
Σύμφωνα με τον κ. Ρανταμάνη η κατανάλωση κρέατος φυσικά και επιτρέπεται στη χώρα μας, όπως και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που διευκρινίζει όμως μιλώντας στο www.zoosos.gr είναι ότι στην Ελλάδα δεν γίνεται η σφαγή τους, γιατί σύμφωνα με τον Ε.Φ.Ε.Τ. (σε δελτίο Τύπου που δημοσιεύτηκε στις 21 Φεβρουαρίου 2013) δεν υπάρχουν εγκεκριμένες εγκαταστάσεις σφαγείων για ιπποειδή.
Είναι πραγματικά υποκριτικό να μας πιάνει ο πόνος για την κατανάλωση του αλογίσιου κρέατος από την στιγμή που πέραν του κρέατος των σκυλιών και των γατιών (τα οποία δια νόμου απαγορεύεται να τα τρώμε) όλα τα άλλα είδη τα καταναλώνουμε ανερυθρίαστα.
Το αν στην Ελλάδα διακινήθηκε κρέας αλόγου από το εξωτερικό στο οποίο εντοπίστηκε απαγορευμένη χημική ουσία ή το φάρμακο phenylboutazone είναι άλλου είδους ζήτημα. Διαβάζουμε ότι γενικώς ζώα που υφίστανται αγωγή με phenylboutazone δεν επιτρέπεται να εισέλθουν στην τροφική αλυσίδα.
Εμείς εδώ αναφερόμαστε στο ηθικό ζήτημα της υπόθεσης, αλλά από άλλη σκοπιά και όχι για το διατροφικό σκάνδαλο και την ποιότητα του κρέατος ή αν το αλογίσιο κρέας πουλήθηκε ως μοσχαρίσιο.
Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο γεγονός – όταν συχνά κατηγορούνται λαοί άλλων χωρών ως κάφροι επειδή τρώνε κρέας σκύλου ή γάτας – ότι έτσι μας βλέπουν και εμάς οι Ινδοί, επειδή τρώμε τις δικές τους ιερές αγελάδες.
Θα πρέπει όλοι να αναλογιστούμε ή είναι τελικά έγκλημα να τρως σάρκα ζώων ή δεν είναι. Δε γίνεται να έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία το σκυλάκι και το γατάκι από το γουρουνάκι, το κατσικάκι, το αρνάκι, το κοτοπουλάκι, τα οποία σφάζουμε και τρώμε και ποτέ δεν ντραπήκαμε γι’ αυτή μας την πράξη.
Ή είναι ηθικό να σφάζεις να ζώα με «μικρότερη νοημοσύνη και περηφάνια» και σχέση με εκείνα που δεν είναι τόσο έξυπνα ή περήφανα; Αλήθεια ποιος έχει τη μεζούρα αυτών των ικανοτήτων των άλλων πλασμάτων;
Ως που θα φτάσει η υποκρισία και η βλακεία του ανθρώπινου είδους; Ας παραδεχτούμε ότι απλώς εκμεταλλεύομαστε μέχρι θανάτου ή εξαντλήσεως των αποθεμάτων ό,τι είδος περπατάει, κολυμπάει, πετάει!
zoosos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου