Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Πρόταση για «πράσινη» σιδηροδρομική γραμμή στην Πελοπόννησο

Πρόταση για μετατροπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη σε «πράσινη γραμμή» κατέθεσε το Επιμελητήριο Μεσσηνίας. Η νέες γραμμές θα αποτελέσουν τουριστικό προϊόν και υποστηρίζεται ότι θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των περιοχών τις οποίες διασχίζουν.

Ο Γιώργος Καραμπάτος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, πρότεινε με επιστολή του στον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη τη δημιουργία «πράσινης σιδηροδρομικής γραμμής» στην Πελοπόννησο.

Το φυλάκιο "Μαυρογυαλούρου"*
ανάμεσα στους Μύλους
και τον Σ.Σ.Ανδρίτσας


  
Ο κ. Καραμπάτσος κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για τη μετατροπή του τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Μεσσήνη σε "πράσινη γραμμή". Επεσήμανε ότι η σύνδεση πρέπει να γίνει με τα παλιά παραδοσιακά βαγόνια, αφού εκσυγχρονιστούν εσωτερικά για να εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες.

Στην πρόταση περιλαμβάνεται η συντήρηση των παλιών σταθμών και η μετατροπή τους σε αναψυκτήρια, χώρους έκθεσης και πώλησης τοπικών προϊόντων ή χώρους πολιτιστικών εκδηλώσεων για να λειτουργούν ως σημεία τουριστικής και πολιτιστικής πληροφόρησης.

Προτείνει επίσης την παραχώρηση των σταθμών στα τοπικά Επιμελητήρια, τα οποία θα αναλάβουν τη σύνταξη πρότασης στο ΕΣΠΑ σχετικά με τη διαμόρφωση των χώρων και τη διατήρηση της παραδοσιακής μορφής και των απαραίτητων υποδομών του κάθε σταθμού. Στόχος είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων και του τουρισμού, όπως και η εξασφάλιση εσόδων για τη βιωσιμότητα της προσπάθειας.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμπάτσο: «Η "πράσινη γραμμή" από μόνη της θα αποτελεί ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο τουριστικό προϊόν. Η γραμμή αυτή είναι κατάλληλη για μια τέτοια θεματική ανάπτυξη, δεδομένου ότι διέρχεται από περιοχές με πλούσιο και αξιόλογο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και από πολλά χωριά». Μάλιστα κάνει προτάσεις για την οργάνωση του μάρκετινγκ της "πράσινης" γραμμής με εκστρατεία, στοχευμένη σε εναλλακτική τουριστική πελατεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα-Κυπαρισσία-Καλαμάτα ο κ. Καραμπάτσος αναφέρει ότι θα παρουσιαστεί μελέτη με θέμα «Σύνδεση της Καλαμάτας με τη Λιβύη και την Αλεξάνδρεια» τον ερχόμενο Φεβρουάριο, μία προοπτική «στρατηγικής σημασίας για το μέλλον των συνδυασμένων μεταφορών και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας».

* Αντιγραφή απο την ιστοσελίδα "Φίλοι του Σιδηρόδρομου" (http://www.sfs.gr/):
Επειτα η γραμμή τέμνει τον αμαξιτό δρόμο (ο οποίος ασφαλτοστρώθηκε μόλις τα τελευταία χρόνια) και ο οποίος υποστηρίζει τοπική κίνηση , με ισόπεδη διάβαση που έχει και πέτρινο κτίσμα το οποίο φιλοξενούσε τον φύλακα της γραμμής. Το φυλάκιο ονομάζεται :του <Μαυρογυαλούρου> και πήρε αυτό το όνομα στις αρχές της δεκαετίας του ’60 διότι εκεί συνήθιζαν να συγκεντρώνονται οι κάτοικοι-ψηφοφόροι των γύρω περιοχών για να υποδεχθούν , τους τοπικούς βουλευτές (βολευτές;) που τους επισκέπτονταν. Η πασίγνωστη Ελληνική ταινία της εποχής με πρωταγωνιστή τον διάσημο Λάμπρο Κωνσταντάρα στον ρόλο του βουλευτή Μαυρογυαλούρου ανέλαβε τα…. υπόλοιπα περί καθιέρωσης της ονομασίας !

Οι φωτογραφίες προέρχονται απο http://www.sfs.gr/


Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: