Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Αύξηση των κρουσμάτων βίας στα σχολεία

Ανησυχητικές διαστάσεις έχει αρχίσει να λαμβάνει το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, δημιουργώντας προβλήματα στη ζωή χιλιάδων μαθητών. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες το 10 – 15% των μαθητών έχουν πέσει θύματα συστηματικής βίας από συμμαθητές τους. Ένας ποσοστό άνω του 5% έχει δεχθεί μια κάποια μορφή ενδοσχολικής βίας, ενώ στη συντριπτική τους πλειονότητα οι μαθητές δηλώνουν ότι έχουν γίνει μάρτυρες επεισοδίων ενδοσχολικής βίας.

Το φαινόμενο ήταν άγνωστο μέχρι πριν λίγα χρόνια στην Ελλάδα, ωστόσο ο Συνήγορος του Παιδιού, επισημαίνει στην ετήσια έκθεσή του τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων και στη χώρα μας.


Όπως μάλιστα αναφέρει ο αναπληρωτής καθηγητής Παιδοψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ), κ. Ι. Τσιάντης: «Το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) ή θυματοποίησης (victimization) αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης».

Το πρόβλημα όμως είναι παγκόσμιο καθώς περίπου 200 εκατομμύρια παιδιά σε όλον τον πλανήτη, έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού ή και κακοποίησης από τους συνομηλίκους τους.

Ωστόσο, η Πολιτεία δεν μένει αδιάφορη μπροστά στο πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας και τις διαστάσεις που λαμβάνει. Τον Απρίλιο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, συναντήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο με εκπροσώπους της οργάνωσης «Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο».

Το «Δίκτυο» ιδρύθηκε με πρωτοβουλία διάφορων φορέων, μεταξύ των οποίων το Υπουργείο Παιδείας, ο Συνήγορος του Παιδιού, η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και η Παιδοψυχιατρική Κλινική του νοσοκομείου Παίδων «Αγ. Σοφία», με στόχο να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, με μεθόδους πρόληψης της ενδοσχολικής βίας, την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, για την κατανόηση και την αντιμετώπιση του προβλήματος, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να εντοπίσουν και να θεραπεύσουν το πρόβλημα στην σχολική κοινότητα.

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: