Αναρωτιέμαι ειλικρινά ποιος από το υπουργείο Παιδείας διάβασε τα 3.814 σχόλια εκπαιδευτικών και άλλων που συγκέντρωσε η δημόσια διαβούλευση του νέου νομοσχεδίου για το Γενικό και το Τεχνολογικό Λύκειο. Τα διάβασε ο υπουργός Παιδείας; Τα διάβασαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ή οι σύμβουλοι που έχουν ορισθεί για αντίστοιχα θέματα; Τους επηρέασαν και οδήγησαν σε αλλαγές επί του νομοσχεδίου; Μοιάζει τόσο απίθανο τόσο απίθανο, όσο το να ακούγαμε ότι η Τρόϊκα εξαιρεί τελείως την δημόσια παιδεία από τις προβλέψεις της.
Και τελικά διαβάζει κανείς τις απόψεις των πολιτών ή αποτελούν ένα ωραιότατο άλλοθι για να περνούν τα νομοσχέδια των υπουργείων μετά από διάλογο; Θα είμαι ειλικρινής. Πραγματικό διάλογο, από εκείνον όπου δύο ή περισσότερα μέρη ανταλλάσσουν απόψεις και αναζητούν την «χρυσή τομή» σ' αυτό το υπουργείο, τα τελευταία χρόνια, δεν έχω δει.
Χωρίς φυσικά να θεωρώ ότι πρέπει απαραίτητα να συμφωνεί κανείς με απόψεις ανθρώπων που ενδιαφέρονται κυρίως για τα συντεχνιακά τους συμφέροντα και αδιαφορούν, ίσως, για την παιδεία. Μάλλον, η μόνη περίπτωση διαλόγου που θυμάμαι, είναι οι διαπραγματεύσεις με δημάρχους και βουλευτές που έγιναν πριν το καλοκαίρι για να σωθούν τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ συγκεκριμένων συμφερόντων, πριν την παρουσίαση του σχεδίου «Αθηνά». Η «διαβούλευση» που γίνεται τώρα είναι για το ποιοί εκπαιδευτικοί θα έρθουν με μετάταξη στην Αθήνα και ποιοι όχι. Το σύστημα έτσι λειτουργεί. Μπορεί όμως κάποτε αυτό να αλλάξει;
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Αφορά και προηγούμενες. Και βεβαίως η ευθύνη δεν είναι πάντα δική τους, καθώς οι συνομιλητές τους συχνά ήταν σε άλλο …κόσμο.
Εκτιμώ όμως ότι η Διαφάνεια αλλά και η Δημόσια Διαβούλευση ήταν ένα από τα καλά της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου και μάλλον την καταντήσαμε μια ακόμη ανόητη συνήθεια χωρίς σκοπό. Αναρωτιέμαι πόσο χρόνο ξόδεψαν οι συμπολίτες μας για να γράψουν αυτά τα σχόλια και τους συγχαίρω. Αυτοί ολοκλήρωσαν επιτυχώς την κοινωνική τους αποστολή.
www.tovima.gr
Και τελικά διαβάζει κανείς τις απόψεις των πολιτών ή αποτελούν ένα ωραιότατο άλλοθι για να περνούν τα νομοσχέδια των υπουργείων μετά από διάλογο; Θα είμαι ειλικρινής. Πραγματικό διάλογο, από εκείνον όπου δύο ή περισσότερα μέρη ανταλλάσσουν απόψεις και αναζητούν την «χρυσή τομή» σ' αυτό το υπουργείο, τα τελευταία χρόνια, δεν έχω δει.
Χωρίς φυσικά να θεωρώ ότι πρέπει απαραίτητα να συμφωνεί κανείς με απόψεις ανθρώπων που ενδιαφέρονται κυρίως για τα συντεχνιακά τους συμφέροντα και αδιαφορούν, ίσως, για την παιδεία. Μάλλον, η μόνη περίπτωση διαλόγου που θυμάμαι, είναι οι διαπραγματεύσεις με δημάρχους και βουλευτές που έγιναν πριν το καλοκαίρι για να σωθούν τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ συγκεκριμένων συμφερόντων, πριν την παρουσίαση του σχεδίου «Αθηνά». Η «διαβούλευση» που γίνεται τώρα είναι για το ποιοί εκπαιδευτικοί θα έρθουν με μετάταξη στην Αθήνα και ποιοι όχι. Το σύστημα έτσι λειτουργεί. Μπορεί όμως κάποτε αυτό να αλλάξει;
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Αφορά και προηγούμενες. Και βεβαίως η ευθύνη δεν είναι πάντα δική τους, καθώς οι συνομιλητές τους συχνά ήταν σε άλλο …κόσμο.
Εκτιμώ όμως ότι η Διαφάνεια αλλά και η Δημόσια Διαβούλευση ήταν ένα από τα καλά της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου και μάλλον την καταντήσαμε μια ακόμη ανόητη συνήθεια χωρίς σκοπό. Αναρωτιέμαι πόσο χρόνο ξόδεψαν οι συμπολίτες μας για να γράψουν αυτά τα σχόλια και τους συγχαίρω. Αυτοί ολοκλήρωσαν επιτυχώς την κοινωνική τους αποστολή.
www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου