Σπατάλες, οριακή νομιμότητα, αδιαφανής διαχείριση και απουσία κανόνων σκιαγραφούν την εικόνα που επικρατεί στους φορείς του Δήμου της Αθήνας και κυρίως των ανώνυμων εταιρειών. Αυτά τα συμπεράσματα προέκυψαν από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε, μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου, ομάδα εμπειρογνωμόνων της νέας δημοτικής αρχής με σκοπό να αποτυπωθεί η κατάσταση λειτουργίας του Δήμου Αθηναίων.
Οι ελεγκτές του κ. Καμίνη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βήματος, φαίνεται να διαπίστωσαν ότι ιδιαίτερα στις ανώνυμες εταιρείες του Δήμου Αθηναίων δεν ακολουθείται η βασική αρχή της ορθής, χρηστής και διαφανούς διαχείρισης, των απολογισμών έργου, της ταυτοποίησης των συμβάσεων με το σχετικό αντικείμενο των εταιρειών.
Ειδικότερα, σχετικά με το προσωπικό από τις 7.400 εργαζομένους στον Δήμο Αθηναίων (εκτός φορέων ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ) περίπου 5.200 είναι μόνιμοι υπάλληλοι. Οι υπόλοιποι 2.200 απασχολούνται με διάφορες σχέσεις εργασίας- με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου 1.000, με συμβάσεις έργου 1.000 και με συμβάσεις ορισμένου χρόνου οι υπόλοιποι 200. Σήμερα υπάρχουν 24 κενές οργανικές θέσεις προϊσταμένων κυρίως τμημάτων αλλά και αυτοτελών γραφείων, κάποιες από τις οποίες είναι νευραλγικές (π.χ., Τμήμα Ασφαλείας και Υγιεινής Προσωπικού ή Τμήμα Σχολικών Κτιρίων). Η μεγαλύτερη διεύθυνση του δήμου είναι αυτή της Καθαριότητας, όπου απασχολούνται περίπου 2.650 εργαζόμενοι (περίπου 1.950 μόνιμοι και αορίστου χρόνου και περίπου 700 συμβασιούχοι έργου). Ακολουθεί σε μέγεθος ανθρώπινου δυναμικού η διεύθυνση της Δημοτικής Αστυνομίας με περίπου 1.000 άτομα προσωπικό (σύμφωνα με τα στοιχεία του 2008, το δυναμικό ανερχόταν περίπου σε 650 εργαζομένους), ενώ τρίτη σε δυναμικό είναι η διεύθυνση Κηποτεχνίας με περίπου 650 άτομα προσωπικό. Όσον αφορά τους 1.000 συμβασιούχους έργου, περίπου οι 700 είναι στην Καθαριότητα.
Την ίδια στιγμή ο δήμος κινδυνεύει να μείνει χωρίς το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», αφού μια σειρά από συμβάσεις, που είχαν υπογραφεί με εξωτερικούς συνεργάτες για την εκτέλεση διετούς προγράμματος, ύψους 450.000 ευρώ, έχουν όλες ημερομηνία λήξης στις 31.12.2010.
Στο μικροσκόπιο του ΣΔΟΕ θα βρεθεί από αύριο ο κ. Σ. Καρατζάς, επί χρόνια στενός συνεργάτης και διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του τέως δημάρχου Αθηναίων Ν. Κακλαμάνη τόσο στον δήμο όσο και στο υπουργείο Υγείας. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος»,ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ.Ι.Καπελέρης αναμένεται να ασχοληθεί εκτενώς με την υπόθεση και θα γίνουν ενδελεχείς έλεγχοι στα περιουσιακά στοιχεία τόσο του κ. Καρατζά όσο και της συζύγου του κυρίας Παγώνας Καρατζά Τριανταφύλλη για την απόκτηση ακινήτων μεγάλης αξίας.
Επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους έρευνα διενεργείται και για δύο διαγωνισμούς. Ο ένας αφορά τη διαδικασία για την προμήθεια απορριμματοφόρων με τη διαδικασία του leasing. Ο τελικός προϋπολογισμός για το έργο οριστικοποιήθηκε το 2008 στα 57 εκατ. ευρώ, ποσό που υποχρέωνε τη διοίκηση του δήμου να πραγματοποιήσει διεθνή διαγωνισμό. Η προκήρυξη έπρεπε να δημοσιευθεί και στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την προσέλκυση και ξένων προμηθευτών. Διαπιστώθηκε όμως ότι στη δημοσίευση που έγινε δεν καταγραφόταν το είδος της προμήθειας και το ποσό είχε μετατραπεί σε 480.000 ευρώ.
Ο δεύτερος, αφορά την επέκταση του διαγωνισμού για προμήθεια 1.000 κάδων απορριμμάτων στα τέλη του 2008. Ο δήμος είχε ήδη προμηθευτεί 5.000 κάδους απορριμμάτων με τη μέθοδο του leasing από ελληνική τράπεζα, σε διαγωνισμό που είχε προκηρυχτεί, ύψους 4 εκατ. ευρώ. Το κόστος δηλαδή κάθε κάδου υπολογιζόταν στα 800 ευρώ. Μετά τα γεγονότα του Δεκέμβρη στο κέντρο της Αθήνας η διοίκηση επικαλέστηκε την ανάγκη προμήθειας 1.000 κάδων λόγω των καταστροφών που είχαν υποστεί. Ετσι πρότεινε την επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης με την τράπεζα, κόστους 320.000 ευρώ. Δηλαδή κάθε κάδος θα κόστιζε 320 ευρώ και όχι 800 ευρώ όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου