Σύμφωνα με
πρόσφατη έρευνα περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους έχουν πρόσβαση σε
περιεχόμενο συνδρομητικής υπηρεσίας χωρίς να πληρώνουν.
Η έρευνα του
CordCutting έδειξε ότι με βασική συνδρομή στα 7,99 δολάρια ανά μήνα (η έρευνα
πραγματοποιήθηκε πριν τις τιμολογιακές αλλαγές του Netflix τον Ιανουάριο στις
ΗΠΑ) οι λεγόμενοι freeloaders εξοικονομούν ποσό της τάξης των 207,74 δολαρίων
για μια περίοδο 26 μηνών. Ερευνώντας το θέμα από την πλευρά του Netflix, η
έρευνα υπολόγισε ότι η εταιρεία μπορεί να χάνει με αυτό τον τρόπο έσοδα που
φτάνουν έως και τα 192 εκατομμύρια δολάρια ανά μήνα. Οι αντίστοιχες απώλειες
για την Amazon υπολογίζονται στα 45 εκατομμύρια δολάρια, ενώ για το Hulu οι
απώλειες είναι ελαφρώς χαμηλότερες περί τα 40 εκατομμύρια δολάρια,
μηνιαίως.
Θα πρέπει να
σημειωθεί ότι το 2019 θα είναι μία κρίσιμη χρονιά για την αγορά των streaming
υπηρεσιών καθώς είναι γνωστό ότι εντός του έτους θα ξεκινήσει τη λειτουργία της
η νέα υπηρεσία Disney+ στην οποία θα συγκεντρωθούν σταδιακά ταινίες παραγωγής
της Disney και δημοφιλή brands όπως οι σειρές και οι ταινίες των ηρώων της
Marvel αλλά και η σειρά ταινιών Star Wars, τα οποία σήμερα είναι διαθέσιμα από
το Netflix. Σε αυτή τη φάση δεν έχει γίνει αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική
που θα ακολουθήσει η Disney για τη συνδρομή στη νέα της υπηρεσία.
naftemporiki.gr
Σύμφωνα με
την έρευνα του
CordCutting.com, για την αμερικανική αγορά, αυτό ισχύει για κάθε
είδους συνδρομητική υπηρεσία streaming video, δηλαδή Netflix, Hulu ή Amazon Prime Video.
Η έρευνα έδειξε
ότι το Netflix εμφανίζει την μεγαλύτερη περίοδο τέτοιου είδους «πειρατείας» που
φτάνει έως και τους 26 μήνες. Αντίστοιχα, ο χρόνος πειρατικής πρόσβασης για το
Amazon Prime είναι 16 μήνες και για το Hulu περί τους 11 μήνες.
Όπως
σημειώνουν οι συντάκτες της έρευνας, η ιδιαιτερότητα του Netflix ενδέχεται να
οφείλεται στο γεγονός ότι μεγάλο μέρος των χρηστών χρησιμοποιούν για την σύνδεσή
τους στην υπηρεσία τους κωδικούς συγγενικών τους προσώπων. Χαρακτηριστικό είναι
ότι το 48% χρησιμοποιεί τα στοιχεία σύνδεσης των γονέων τους, ενώ ένα 14%
χρησιμοποιούν τα διαπιστευτήρια της αδελφής ή του αδερφού τους.
Η πρακτική
του freeloading, δηλαδή η πρόσβαση σε μία υπηρεσία με κωδικούς άλλου προσώπου,
φαίνεται ότι αποτελεί αγαπημένη συνήθεια των Millennials δηλαδή των ηλικιών
μεταξύ 20 και 30 ετών αφού αποτελούν το 18% των freeloaders του Netflix και το
20% του Hulu. Παραδόξως, οι πλειοψηφία των freeloaders του Amazon Prime Video
προέρχονται από τις ηλικίες άνω των 30 ετών.
Η έρευνα
έδειξε ότι το 59,3% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι εάν έχαναν την δωρεάν
πρόσβαση στο Netflix θα πλήρωναν για να ξανά αποκτήσουν πρόσβαση στην υπηρεσία.
Αυτό μεταφράζεται σε δυνητικά έσοδα της τάξης των 112 εκατομμυρίων δολαρίων σε
μηνιαία βάση. Για το Hulu το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 37,8% ενώ για το
Amazon Prime το ποσοστό ήταν στο 27,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φθηνότερη
υπηρεσία streaming τηλεοπτικού περιεχομένου στις ΗΠΑ είναι το Hulu με αντίτιμο 5,99
δολάρια ανά μήνα. Το Netflix διατίθεται στις ΗΠΑ πλέον στα 8,99 δολάρια στην
βασική έκδοση και στα 12,99 στην premium.
Σε αυτό το
κλίμα το Netflix εξετάζει ήδη τις επόμενες κινήσεις του που θα περιλαμβάνουν
ακόμη και πακέτα συνδρομής με μειωμένη τιμή αποκλειστικά για χρήση σε φορητές
συσκευές καθώς διερευνά τρόπους περαιτέρω διείσδυσης σε αναπτυσσόμενες αγορές.
Ήδη η εταιρεία δοκιμάζει στην Μαλαισία, τελείως αθόρυβα, μία νέα mobile-only
συνδρομή αξίας περίπου 4 δολαρίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου