Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Οι MEGA-CITIES και τα MEGA-ΣΧΟΛΕΙΑ χρειάζονται ρόμποκοπ αντί για δασκάλους

Οι συγχωνεύσεις σχολείων είναι η εύκολη λύση, όταν δεν φροντίζουμε να χτίζουμε εγκαίρως (και στις καλές εποχές) και να συντηρούμε ανελλιπώς τα κατάλληλα κτίρια για να στεγάσουμε ευπρεπώς και δημιουργικά το 8ωρο των παιδιών μας από τα 2 έως τα 18 τους.


Φανταστείτε αυλές σχολείων με ένα μαθητή ανά τετρ. μέτρο. Και οι κότες ελευθέρας βοσκής διαθέτουν περισσότερο χώρο...

  • ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ, ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ (Η/Υ, ΑΓΓΛΙΚΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΘΕΑΤΡΟ, ΕΣΤΙΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ).
  • ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ (ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΡΟΒΕΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΠΑΡΤΙ)
ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ
Τι έδειξε μελέτη για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ: Ο αριθμός των αιθουσών ανά σχολική μονάδα καλύπτει τις απολύτως στοιχειώδεις ανάγκες, αφού η μέση αναλογία είναι 1,1 αίθουσα ανά τμήμα.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ: Για το έτος 2007, στο μέσο δημοτικό σχολείο της χώρας αναλογούν: 0,2 εργαστήρια φυσικών επιστημών, 0,5 εργαστήρια πληροφορικής, 0,02 εργαστήρια τεχνολογίας, 0,1 εργαστήρια ξένων γλωσσών, 0,4 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, 0,4 βιβλιοθήκες και 0,1 γυμναστήρια.

ΓΥΜΝΑΣΙΑ: Σε κάθε γυμνάσιο αναλογεί πλέον ένα εργαστήριο πληροφορικής, ενώ η αναλογία εργαστηρίων φυσικών επιστημών/σχολείο προσεγγίζει τη μονάδα (0,8). Ωστόσο, τα εργαστήρια τεχνολογίας και ξένων γλωσσών κυμαίνονται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα. Οι λοιπές υποδομές των γυμνασίων ανά σχολική μονάδα κυμαίνονται επίσης σε χαμηλά επίπεδα, και για το 2007 έχουν ως εξής: 0,6 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, 0,5 βιβλιοθήκες και 0,4 γυμναστήρια ανά σχολική μονάδα.

ΛΥΚΕΙΑ: Σε κάθε λύκειο αναλογεί ένα εργαστήριο πληροφορικής, ενώ η αναλογία εργαστηρίων φυσικών επιστημών / σχολείο προσεγγίζει τη μονάδα (0,9). Ωστόσο, τα εργαστήρια τεχνολογίας και ξένων γλωσσών κυμαίνονται ακόμα σε χαμηλά επίπεδα. Οι λοιπές υποδομές των λυκείων ανά σχολική μονάδα κυμαίνονται επίσης σε χαμηλά επίπεδα, και για το 2007 έχουν ως εξής: 0,5 αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, 0,4 βιβλιοθήκες και 0,4 γυμναστήρια ανά σχολική μονάδα.

Τα δημόσια νηπιαγωγεία υπολείπονται των ιδιωτικών ως προς το βοηθητικό προσωπικό που απασχολούν, αφού εμφανίζουν αναλογία ανά σχολική μονάδα ίση με 0,6 άτομα, ενώ η αντίστοιχη των ιδιωτικών είναι 2,8 άτομα ανά μονάδα.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ: Εξετάζοντας την επάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής, τα ιδιωτικά σχολεία φαίνεται να υπερέχουν των δημόσιων ως προς τα εργαστήρια συνολικά (1 εργαστήριο ανά σχολική μονάδα έναντι του 0,75 των δημοσιών), αλλά και ως προς τις λοιπές υποδομές (1,1 υποδομές ανά σχολική μονάδα αντί των 0,9 των δημοσίων για το 2007). Τα δημόσια δημοτικά υπολείπονται των ιδιωτικών ως προς το βοηθητικό προσωπικό που απασχολούν, αφού εμφανίζουν αναλογία ανά σχολική μονάδα ίση με 1,1, ενώ η αντίστοιχη αναλογία των ιδιωτικών είναι 5,7 άτομα ανά μονάδα.

ΓΥΜΝΑΣΙΑ: Εξετάζοντας την επάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής, τα ιδιωτικά σχολεία, ημερήσια και εσπερινά, φαίνεται να υπερέχουν των δημόσιων ως προς τα εργαστήρια συνολικά (2,9 εργαστήρια ανά σχολική μονάδα έναντι των 2,4 των δημοσιών ημερησίων), αλλά και ως προς τις λοιπές υποδομές (2,3 υποδομές ανά σχολική μονάδα αντί των 1,5 των δημοσίων ημερησίων για το 2007). Τα δημόσια γυμνάσια υπολείπονται των ιδιωτικών ως προς το βοηθητικό προσωπικό που απασχολούν, αφού εμφανίζουν αναλογία ανά σχολική μονάδα ίση με 1,9, ενώ η αντίστοιχη αναλογία των ιδιωτικών είναι 9,7 άτομα ανά μονάδα. Ως προς τον μαθητικό πληθυσμό παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα εμφανίζονται με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνους του δημοσίου. Για το 2007, το ποσοστό των μαθητών με καλή επίδοση («Άριστα» και «Καλά») των δημοσίων ημερησίων σχολείων είναι 54,8%, ενώ των ιδιωτικών 78,2%. Επίσης, οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα δεν φαίνεται να διακόπτουν τη φοίτησή τους στο βαθμό που παρατηρείται στον δημόσιο τομέα. Έτσι, για το 2007, το ποσοστό των μαθητών που διέκοψαν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους από τα δημόσια ημερήσια γυμνάσια είναι 3,3%, έναντι 0,3% των ιδιωτικών.

ΛΥΚΕΙΑ: Εξετάζοντας την επάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής, τα ιδιωτικά σχολεία, ημερήσια και εσπερινά, φαίνεται να υπερέχουν των δημόσιων ως προς τα εργαστήρια συνολικά (2,8 εργαστήρια ανά σχολική μονάδα έναντι των 2,2 των δημοσιών ημερησίων), αλλά και ως προς τις λοιπές υποδομές (2,3 υποδομές ανά σχολική μονάδα αντί των 1,3 των δημοσίων ημερησίων για το 2007). Τα δημόσια λύκεια υπολείπονται των ιδιωτικών ως προς το βοηθητικό προσωπικό που απασχολούν, αφού εμφανίζουν αναλογία ανά σχολική μονάδα ίση με 2,1, ενώ η αντίστοιχη αναλογία των ιδιωτικών είναι 7,9 άτομα ανά μονάδα. Ως προς τον μαθητικό πληθυσμό παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα εμφανίζονται με σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνους του δημοσίου. Για το 2007, το ποσοστό των μαθητών με καλή επίδοση («Άριστα» και «Καλά») των δημοσίων ημερησίων σχολείων είναι 33,3%, ενώ των ιδιωτικών 56,5%. Επίσης, οι μαθητές του ιδιωτικού τομέα δεν φαίνεται να διακόπτουν τη φοίτησή τους στο βαθμό που παρατηρείται στον δημόσιο τομέα. Έτσι, για το 2007, το ποσοστό των μαθητών που διέκοψαν αδικαιολόγητα τη φοίτησή τους από τα δημόσια ημερήσια λύκεια είναι 1,6%, ενώ των ιδιωτικών 0,2%.

Tο 68,2% των παιδιών από την ηλικία των 4 ετών στην Ελλάδα έχουν πρόσβαση στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, έναντι 92,3% στην Ε.Ε. των 27.

Την προτελευταία θέση στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε. όσον αφορά στην προσχολική εκπαίδευση καταλαμβάνει η χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία του 2008 που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας την καθολική πρόσβαση σε ποιοτική προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα.

ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΛΛΩΠΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΟΥΜΕΡΑ ΜΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ), Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΔΥΟ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΜΕΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: