Τετρακόσια χρόνια μετά το θάνατό του, ο Καραβάτζιο παρουσιάζεται ως ένα σύγχρονο «κακό παιδί» της ροκ μουσικής σκηνής, με την ταραχώδη ζωή του διάσημου ζωγράφου να αποτελεί αντικείμενο έκθεσης που παρουσιάζεται στη Ρώμη έως τις 15 Μαΐου.
Στο κτίριο των ιταλικών Κρατικών Αρχείων της Ρώμης παρουσιάζονται έγγραφα που ρίχνουν φως στην ταραχώδη ζωή του ζωγράφου στο τέλος του 16ου αιώνα και τις αρχές του 17ου. Οι φιλίες του Καραβάτζιο, η καθημερινή του ζωή και οι συχνοί καβγάδες, στους οποίους έμπλεκε – συμπεριλαμβανομένου εκείνου που έκανε τον πάπα Παύλο V να τον καταδικάσει σε θάνατο – περιγράφονται σε χειρόγραφα της αστυνομίας και δικαστικά έγγραφα.
Η εικόνα που προκύπτει από τα έγγραφα είναι εκείνη ενός οξύθυμου ανθρώπου, που κυκλοφορούσε με όπλα πάνω του χωρίς να διαθέτει άδεια και υπερηφανευόταν ότι απολάμβανε της προστασίας εκ μέρους των εκκλησιαστικών αρχών που του είχαν αναθέσει ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα του.
Είχε συχνές διενέξεις με την αστυνομία, είχε μπλέξει σε μπελάδες διότι πέταξε ένα πιάτο φαγητό στο πρόσωπο ενός σερβιτόρου σε ταβέρνα και επειδή άνοιξε μια τεράστια τρύπα στο ταβάνι νοικιασμένου διαμερίσματος για να χωρέσει ο μεγάλος πίνακάς του. Η σπιτονοικοκυρά του άσκησε μήνυση εναντίον του και ο Καραβάτζιο με ένα φίλο του της έσπασαν το παράθυρο με πέτρες.
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν, επίσης, λεπτομερή στοιχεία για το σοβαρότερο καβγά του το Μάιο του 1606, κατά τον οποίο σκότωσε τον Ranuccio Tommassoni. Ορισμένοι βιογράφοι του ζωγράφου υποστηρίζουν ότι οι δύο άνδρες λογομάχησαν για μία γυναίκα. Όμως έγγραφο του δικαστηρίου δείχνει ότι ο καβγάς ξέσπασε με αφορμή ενός χρέους από τζόγο.
Πηγή
Στο κτίριο των ιταλικών Κρατικών Αρχείων της Ρώμης παρουσιάζονται έγγραφα που ρίχνουν φως στην ταραχώδη ζωή του ζωγράφου στο τέλος του 16ου αιώνα και τις αρχές του 17ου. Οι φιλίες του Καραβάτζιο, η καθημερινή του ζωή και οι συχνοί καβγάδες, στους οποίους έμπλεκε – συμπεριλαμβανομένου εκείνου που έκανε τον πάπα Παύλο V να τον καταδικάσει σε θάνατο – περιγράφονται σε χειρόγραφα της αστυνομίας και δικαστικά έγγραφα.
Η εικόνα που προκύπτει από τα έγγραφα είναι εκείνη ενός οξύθυμου ανθρώπου, που κυκλοφορούσε με όπλα πάνω του χωρίς να διαθέτει άδεια και υπερηφανευόταν ότι απολάμβανε της προστασίας εκ μέρους των εκκλησιαστικών αρχών που του είχαν αναθέσει ορισμένα από τα σημαντικότερα έργα του.
Είχε συχνές διενέξεις με την αστυνομία, είχε μπλέξει σε μπελάδες διότι πέταξε ένα πιάτο φαγητό στο πρόσωπο ενός σερβιτόρου σε ταβέρνα και επειδή άνοιξε μια τεράστια τρύπα στο ταβάνι νοικιασμένου διαμερίσματος για να χωρέσει ο μεγάλος πίνακάς του. Η σπιτονοικοκυρά του άσκησε μήνυση εναντίον του και ο Καραβάτζιο με ένα φίλο του της έσπασαν το παράθυρο με πέτρες.
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν, επίσης, λεπτομερή στοιχεία για το σοβαρότερο καβγά του το Μάιο του 1606, κατά τον οποίο σκότωσε τον Ranuccio Tommassoni. Ορισμένοι βιογράφοι του ζωγράφου υποστηρίζουν ότι οι δύο άνδρες λογομάχησαν για μία γυναίκα. Όμως έγγραφο του δικαστηρίου δείχνει ότι ο καβγάς ξέσπασε με αφορμή ενός χρέους από τζόγο.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου