Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Επτά σταθμοί του μετρό δεν λειτουργούν λόγω... Siemens!

Εκτός από τα αμύθητα ποσά που συνοδεύουν το σκάνδαλο Siemens και τη μη απόδοση ευθυνών στους υπευθύνους, το σκάνδαλο εξακολουθεί να παραμένει στο προσκήνιο της ζωής του τόπου με τις επιπτώσεις του να ταλαιπωρούν την καθημερινότητα των πολιτών. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», επτά νέοι σταθμοί του μετρό που είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν... δεν λειτουργούν επειδή δεν έχει ανανεωθεί η σχετική σύμβαση με την εταιρία.

Άγνωστο παραμένει ακόμη πότε θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό οι 7 σταθμοί που βρίσκονται «δέσμιοι της Siemens», επισημαίνει το σχετικό ρεπορτάζ του Κωνσταντίνου Ζούλα της «Καθημερινής», ενώ την είδηση επιβεβαίωσαν στην εφημερίδα τόσο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Χρ. Τσίτουρας, όσο και ο ομόλογός του της Εταιρείας Λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) κ. Σαρ. Μιχαλόπουλος. Και οι δύο μάλιστα αδυνατούν να προβλέψουν πότε θα ξεμπλοκαριστεί η σχετική σύμβαση με την εταιρία, επισημαίνοντας ότι χωρίς τη συνδρομή αυτής οι συρμοί του μετρό είναι ανέφικτο να φτάσουν στο Ελληνικό και το Χαϊδάρι, που αποτελούν τις δύο νέες επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών που είναι έτοιμες προς χρήση.

Η Αττικό Μετρό είχε δεσμευθεί ότι μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, θα παραδώσει στους επιβάτες επτά νέους σταθμούς και συγκεκριμένα στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, στο Χαϊδάρι (γραμμή 1), στην Ηλιούπολη, στον Άλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό (γραμμή 2). Κι ενώ οι εν λόγω σταθμοί αλλά και τα τούνελ που οδηγούν στις νέες πλατφόρμες είναι έτοιμοι να τεθούν σε λειτουργία, εξαιτίας της «μη ανανέωσης (από το 2008) της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, που έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης (Signaling) στους συρμούς και τους σταθμούς, παραμένουν ανενεργοί», συμπληρώνει το δημοσίευμα.

Όπως εξήγησε στην «Κ» ο Χρ. Τσίτουρας, η Siemens είχε αναλάβει να τοποθετήσει σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των «σινιάλων» που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό, αλλά η άρνηση της ελληνικής πλευράς – αφ’ ότου ξέσπασε το σκάνδαλο το 2008 - να υπογράψει την επέκταση της σύμβασης έχει παγώσει όλο το έργο. Κατά συνέπεια, συμπληρώνει η εφημερίδα, «οι νέοι συρμοί που κατασκευάζονται στην Κορέα να έχουν ήδη ολοκληρωθεί χωρίς να έχει εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα, ενώ ακόμη και σήμερα να λυνόταν το πρόβλημα, λόγω των πολύμηνων δοκιμών που χρειάζονται, δεν είναι πια εφικτό τα νέα τρένα και οι επτά σταθμοί να λειτουργήσουν πριν από το 2012!».

Όπως σημειώνεται μάλιστα, το σύστημα «σηματοδότησης» άλλων εταιρειών δεν είναι συμβατό με αυτό που έχει ήδη εγκαταστήσει η Siemens στους παλιότερους σταθμούς, με αποτέλεσμα η λύση να πρέπει να αναζητηθεί με τη Siemens. Ταυτόχρονα, ένα επιπλέον πρόβλημα με το οποίο θα έρθουν αντιμέτωποι οι αρμόδιοι που θα πρέπει να επιληφθούν του προβλήματος, είναι το γεγονός ότι μόνο οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρίας μπορούν να επιδιορθώσουν οποιαδήποτε βλάβη υποστεί το συγκεκριμένο σύστημα, χώρια που ένα γενικό μπλακ άουτ στους συρμούς θα μπορούσε, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι, μέχρι και να μεθοδευθεί από τη μητρική εταιρεία εν είδει πίεσης προς την ελληνική πλευρά, αν η Αθήνα εμμείνει στις αγωγές που έχει ασκήσει κατά του γερμανικού κολοσσού, επισημαίνει η εφημερίδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τους επτά καινούργιους σταθμούς θα μπορούσαν από τον Ιούνιο να εξυπηρετούνται ημερησίως 150.000 νέοι επιβάτες με συνέπεια να μπαίνουν στο κέντρο 37.000 λιγότερα Ι. Χ., σύμφωνα με τον Σαρ. Μιχαλόπουλο.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: