Του Τριαντάφυλλου Τρανού στην Αυγή της 8/2/2011
Φαίνεται πως δεν συνάντησε τελικά ούτε στο Λονδίνo αυτό που προσδοκά η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Θεωρώντας σίγουρο έδαφος το London School of Economics, κρυφό πόθο και προνομιακό προορισμό της ελίτ των ακριβών ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας, το επέλεξε -μετά τις ατυχείς ανάλογες προσπάθειες επί εθνικού εδάφους- για να παρουσιάσει στο "Ελληνικό Παρατηρητήριο" της Σχολής τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τον "ρόλο της εκπαίδευσης στην ανάκαμψη της οικονομίας" και, ταυτόχρονα, να καλέσει τους "εκλεκτούς φοιτητές" του πίσω στη πατρίδα. Προσγειώθηκε άγαρμπα όμως στη πραγματικότητα από την αποφασιστική ανακοίνωση με την οποία η Ένωση Φοιτητών τού LSE κήρυξε ανεπιθύμητη μια υπουργό που "πρόκειται να καταστρέψει την εκπαίδευση της χώρας της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η βρετανική κυβέρνηση".
Η ελληνική κυβέρνηση επικαλείται την κρίση χρέους για να προωθήσει πολιτικές που από τη μία πλευρά καταστρέφουν την εκπαίδευση και το κράτος πρόνοιας και από την άλλη προστατεύουν τα κέρδη και τα προνόμια των πλουσίων μειώνοντας τη φορολογία τους. Ταυτόχρονα, ο ένας μετά τον άλλο οι "σοσιαλιστές" υπουργοί παραδίδονται αναίσχυντα σε έναν καβαφικό αλεξανδρινισμό, είτε εισπράττοντας πρόωρες και παχυλές συντάξεις είτε γλεντώντας σε πανάκριβα ξενοδοχεία, ενώ μερικοί ετοιμάζονται ως σύγχρονοι Ιαβέρηδες να βουτήξουν στους υπονόμους της κρίσης καταδιώκοντας ανελέητα τους μετανάστες, τους "τζαμπατζήδες" των διοδίων και των αστικών συγκοινωνιών και τους άλλους σύγχρονους "αθλίους" των μεγαλουπόλεων, της υπαίθρου και των εθνικών οδών. Μοιάζουν έτσι όλο και περισσότερο με την περιγραφή του Αλέν Μπαντιού για τον Νικολά Σαρκοζί «[...]έχει πλευρές τις οποίες δεν είχα δει τότε. Μια πλευρά χυδαία. Μια πλευρά κάπως σαν τον Μπερλουσκόνι: συγχρωτίζεται πάντα με πλούσιους, σκηνοθετεί την ιδιωτική του ζωή και χρησιμοποιεί μονίμως όλα τα δυνατά δημαγωγικά τεχνάσματα. Δεν έχει καν ένα σχέδιο με συνοχή. Σκέφτεται μόνο τον εαυτό του».
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, μία χώρα που δεν διαθέτει ακόμα έναν εξειδικευμένο φορέα - παρατηρητήριο, όπως τόνισε ο γραμματέας εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχάλης Κουρουτός, ανακοινώθηκε η ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ. Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, η έκθεση αποκαλύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί δραματικά το 2010-11, εγκατέλειψε τη χρονιά 2008-9 τις σπουδές του. Η πλειονότητα των μαθητών που σταμάτησαν το σχολείο προέρχονται από την τότε ΤΕΕ (15.332) και από τα γυμνάσια (13.730). Την ίδια σχολική περίοδο ο αριθμός των μαθητών που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις εξετάσεις ανέρχεται σε 178.232 άτομα, επισημαίνοντας ακόμη πως είναι πλέον άμεση η ανάγκη εφαρμογής του μέτρου των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και η ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Προσχολικής Αγωγής όπου η χώρα μας κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης τονίστηκε η ανησυχία της ΓΣΕΕ για το σχέδιο συγχωνεύσεων σχολείων που προωθεί εν κρυπτώ και με μεγάλη βιασύνη το υπουργείο Παιδείας, καθώς, όπως παρατήρησαν οι ομιλητές, τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα που σχεδιάζονται δεν βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Αντί όμως οποιασδήποτε θετικής πρωτοβουλίας, η οποία θα μπορούσε να περιορίσει την εγκατάλειψη του σχολείου, το υπουργείο Παιδείας με νέα πρόσφατη εγκύκλιο για τις συγχωνεύσεις, που έστειλε με ημερομηνία 27/01/2011, ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας επειγόντως μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να καταρτίσουν τα νέα υπερπληθωρικά τμήματα τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε μια εκ του πονηρού προσπάθεια να δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα. Το επόμενο 20ήμερο γίνεται πλέον το πιο κρίσιμο για τον αγώνα που δίνουν από κοινού οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς τους και οι τοπικές κοινωνίες για να αποτρέψουν τις ασφυκτικές συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις αμέτρητων τμημάτων και ολόκληρων σχολείων σε όλη τη χώρα.
Πηγή
Φαίνεται πως δεν συνάντησε τελικά ούτε στο Λονδίνo αυτό που προσδοκά η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.
Θεωρώντας σίγουρο έδαφος το London School of Economics, κρυφό πόθο και προνομιακό προορισμό της ελίτ των ακριβών ιδιωτικών σχολείων της Αθήνας, το επέλεξε -μετά τις ατυχείς ανάλογες προσπάθειες επί εθνικού εδάφους- για να παρουσιάσει στο "Ελληνικό Παρατηρητήριο" της Σχολής τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τον "ρόλο της εκπαίδευσης στην ανάκαμψη της οικονομίας" και, ταυτόχρονα, να καλέσει τους "εκλεκτούς φοιτητές" του πίσω στη πατρίδα. Προσγειώθηκε άγαρμπα όμως στη πραγματικότητα από την αποφασιστική ανακοίνωση με την οποία η Ένωση Φοιτητών τού LSE κήρυξε ανεπιθύμητη μια υπουργό που "πρόκειται να καταστρέψει την εκπαίδευση της χώρας της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε η βρετανική κυβέρνηση".
Η ελληνική κυβέρνηση επικαλείται την κρίση χρέους για να προωθήσει πολιτικές που από τη μία πλευρά καταστρέφουν την εκπαίδευση και το κράτος πρόνοιας και από την άλλη προστατεύουν τα κέρδη και τα προνόμια των πλουσίων μειώνοντας τη φορολογία τους. Ταυτόχρονα, ο ένας μετά τον άλλο οι "σοσιαλιστές" υπουργοί παραδίδονται αναίσχυντα σε έναν καβαφικό αλεξανδρινισμό, είτε εισπράττοντας πρόωρες και παχυλές συντάξεις είτε γλεντώντας σε πανάκριβα ξενοδοχεία, ενώ μερικοί ετοιμάζονται ως σύγχρονοι Ιαβέρηδες να βουτήξουν στους υπονόμους της κρίσης καταδιώκοντας ανελέητα τους μετανάστες, τους "τζαμπατζήδες" των διοδίων και των αστικών συγκοινωνιών και τους άλλους σύγχρονους "αθλίους" των μεγαλουπόλεων, της υπαίθρου και των εθνικών οδών. Μοιάζουν έτσι όλο και περισσότερο με την περιγραφή του Αλέν Μπαντιού για τον Νικολά Σαρκοζί «[...]έχει πλευρές τις οποίες δεν είχα δει τότε. Μια πλευρά χυδαία. Μια πλευρά κάπως σαν τον Μπερλουσκόνι: συγχρωτίζεται πάντα με πλούσιους, σκηνοθετεί την ιδιωτική του ζωή και χρησιμοποιεί μονίμως όλα τα δυνατά δημαγωγικά τεχνάσματα. Δεν έχει καν ένα σχέδιο με συνοχή. Σκέφτεται μόνο τον εαυτό του».
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, μία χώρα που δεν διαθέτει ακόμα έναν εξειδικευμένο φορέα - παρατηρητήριο, όπως τόνισε ο γραμματέας εκπαίδευσης της ΓΣΕΕ Μιχάλης Κουρουτός, ανακοινώθηκε η ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ. Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, η έκθεση αποκαλύπτει ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί δραματικά το 2010-11, εγκατέλειψε τη χρονιά 2008-9 τις σπουδές του. Η πλειονότητα των μαθητών που σταμάτησαν το σχολείο προέρχονται από την τότε ΤΕΕ (15.332) και από τα γυμνάσια (13.730). Την ίδια σχολική περίοδο ο αριθμός των μαθητών που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις εξετάσεις ανέρχεται σε 178.232 άτομα, επισημαίνοντας ακόμη πως είναι πλέον άμεση η ανάγκη εφαρμογής του μέτρου των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και η ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Προσχολικής Αγωγής όπου η χώρα μας κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης τονίστηκε η ανησυχία της ΓΣΕΕ για το σχέδιο συγχωνεύσεων σχολείων που προωθεί εν κρυπτώ και με μεγάλη βιασύνη το υπουργείο Παιδείας, καθώς, όπως παρατήρησαν οι ομιλητές, τα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα που σχεδιάζονται δεν βοηθούν τους μαθητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Αντί όμως οποιασδήποτε θετικής πρωτοβουλίας, η οποία θα μπορούσε να περιορίσει την εγκατάλειψη του σχολείου, το υπουργείο Παιδείας με νέα πρόσφατη εγκύκλιο για τις συγχωνεύσεις, που έστειλε με ημερομηνία 27/01/2011, ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας επειγόντως μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να καταρτίσουν τα νέα υπερπληθωρικά τμήματα τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε μια εκ του πονηρού προσπάθεια να δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα. Το επόμενο 20ήμερο γίνεται πλέον το πιο κρίσιμο για τον αγώνα που δίνουν από κοινού οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και καθηγητές, οι μαθητές, οι γονείς τους και οι τοπικές κοινωνίες για να αποτρέψουν τις ασφυκτικές συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις αμέτρητων τμημάτων και ολόκληρων σχολείων σε όλη τη χώρα.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου