Τη δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης και την κατάργηση της αποζημίωσης για τη συμμετοχή στις επιτροπές της βουλής πρότεινε ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, ανοίγοντας ξανά τη συζήτηση περί προνομίων των βουλευτών. Η εν λόγω συζήτηση στάθηκε αφορμή για το θερμό επεισόδιο που σημειώθηκε χθες στη Βουλή μεταξύ βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και του κυβερνητικού εκπροσώπου Ηλία Μόσιαλου με αφορμή τις δηλώσεις του δεύτερου ότι εξελέγη μόλις το 2009 και δεν χαίρει προνομίων. Σήμερα υπήρξε νέος γύρος συζήτησης ενώ το γραφείο τύπου της Βουλής υποστηρίζει ότι τα δημοσιεύματα περί προνομίων των βουλευτών είναι αναληθή και ανυπόστατα.
«Οι Έλληνες βουλευτές είναι βουλευτές μιας χώρας που η κοινωνίας της δεινοπαθεί» σημείωσε ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης κατά την πρότασή του για δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης. «Οι περικοπές αυτές είναι βέβαιον ότι δεν αποτελούν πανάκεια για την αντιμετώπιση της κρίσης» σημείωσε, ωστόσο, όπως τονίζει, έχουν έντονο το συμβολισμό για μια κοινωνία που στενάζει από τα βάρη. Υπό τις συνθήκες αυτές, ζήτησε παράλληλα να καταργηθεί η βουλευτική σύνταξη και οι βουλευτές να συνταξιοδοτούνται όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες, μόνο από τον επαγγελματικό ασφαλιστικό τους φορέα, ενώ προτείνει τέλος να περικοπεί δραστικά η κρατική επιχορήγηση στα κόμματα.
Αντιδράσεις βουλευτών για τα προνόμια
Συνέχεια στο θέμα έδωσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης. Ζήτησε από το προεδρείο της Βουλής να απαντήσει στην επίθεση που δέχονται οι βουλευτές από συγκεκριμένα Mέσα Eνημέρωσης για τα «προνόμια» τους.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ επικαλέστηκε δημοσιεύματα και τηλεοπτικές εκπομπές, στις οποίες ασκείται κριτική στους βουλευτές για τα προνόμια, τα καινούργια αυτοκίνητα ή την υπόθεση του κ. Μόσιαλου. «Επί αυτής της καταστάσεως που μας έφερε σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, δεν υπήρξε παρέμβαση από κανέναν» παρατήρησε.
Ο προεδρεύων στη Βουλή, Γρηγόρης Νιώτης, αναφορικά με τα «προνόμια» των βουλευτών, τόνισε πως «από την βουλευτική αποζημίωση πληρώνουν το νοίκι του γραφείου τους, οι βουλευτές, τα ταχυδρομικά τους τέλη, την βενζίνη τους, ενώ τους έχει μειωθεί και κατά 40% η αποζημίωση. Δεν υπάρχουν προνόμια για τον βουλευτή και κακώς, κάκιστα ανοίγει τέτοια συζήτηση και πάλι».
Από την πλευρά του, ο Χρήστος Πρωτόπαπας επεσήμανε: «να δώσουμε πρώτοι το καλό παράδειγμα με περικοπές, όσο τολμηρές κι αν είναι» πρότεινε ο Χρ. Πρωτόπαπας. «Ένα δεν ανέχομαι: Να λέγεται πως οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ψηφίζουν νόμους για να διατηρήσουν τα προνόμιά τους. Κάποτε πρέπει να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό τον λαϊκισμό. Να γίνουν περικοπές -αλλά απ’ αυτό το σημείο, μέχρι να ισοπεδώνονται άνθρωποι που έχουν χρόνια στην πολιτική, αυτό δεν θα το δεχθώ» τόνισε.
«Η συζήτηση ξεκίνησε από έναν υπουργό της κυβέρνησης, τον κ. Μόσιαλο, που αισθάνθηκε τύψεις για τα προνόμια που είχε, δεν είχε, ή είχαν κάποιοι άλλοι» παρατήρησε ο Κ.Μαρκόπουλος της ΝΔ. «Ο λαϊκισμός, η ανησυχία και ο φόβος ξεκινούν από την κυβέρνηση. Επιτέλους, η κυβέρνηση πρέπει να ηρεμήσει, να ξεφοβηθεί και να κυβερνήσει» συμπλήρωσε.
«Αναληθή και ανυπόστατα τα περί προνομιών»
Αναληθή και ανυπόστατα χαρακτηρίζει το Γραφείο Τύπου της Βουλής τα δημοσιεύματα περί προνομίων των βουλευτών και παραθέτει σειρά αποφάσεων για την περικοπή των απολαβών τους, το θεσμό της βουλευτικής ασυλίας και τους υπαλλήλους του κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα το γραφείο τύπου της Βουλής επισημαίνει ότι μετά τις μειώσεις των συνολικών αποδοχών των βουλευτών που επήλθαν από τις εισηγήσεις του προέδρου της Βουλής και τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, οι συνολικές αποδοχές των βουλευτών έχουν μειωθεί κατά 40%, ενώ πρόσφατα αποφασίστηκε η μη καταβολή ενός ολόκληρου μηνιαίου μισθού. Παράλληλα υπογραμμίζεται ότι με την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου οι βουλευτές επιβαρύνονται με την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με συντελεστή 5%, ενώ υπενθυμίζεται ότι από το 2010 έχουν καταργηθεί για τους βουλευτές η καταβολή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα αδείας και μειώθηκε κατά 50% η αποζημίωση για συμμετοχή σε ορισμένες συνεδριάσεις Επιτροπών.
Όσον αφορά τα βουλευτικά αυτοκίνητα, σημειώνεται πως μετά από εισήγηση του προέδρου της Βουλής και απόφαση της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, αντικαθίστανται τα οχήματα μεγάλου κυβισμού με άλλα πολύ χαμηλότερου κυβισμού, μειώνοντας -όπως αναφέρει το Γραφείο Τύπου της Βουλής- τη δαπάνη κατά 1,5 εκατ. ευρώ. Διευκρινίζεται επίσης ότι τα καύσιμα από τις διαδρομές που διανύονται με τα βουλευτικά οχήματα, τα πληρώνουν οι ίδιοι οι βουλευτές, στους οποίους παραχωρούνται τα εν λόγω οχήματα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η βουλευτική τους ιδιότητα και μόνο.
Πηγή
«Οι Έλληνες βουλευτές είναι βουλευτές μιας χώρας που η κοινωνίας της δεινοπαθεί» σημείωσε ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης κατά την πρότασή του για δραστική μείωση της βουλευτικής αποζημίωσης. «Οι περικοπές αυτές είναι βέβαιον ότι δεν αποτελούν πανάκεια για την αντιμετώπιση της κρίσης» σημείωσε, ωστόσο, όπως τονίζει, έχουν έντονο το συμβολισμό για μια κοινωνία που στενάζει από τα βάρη. Υπό τις συνθήκες αυτές, ζήτησε παράλληλα να καταργηθεί η βουλευτική σύνταξη και οι βουλευτές να συνταξιοδοτούνται όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες, μόνο από τον επαγγελματικό ασφαλιστικό τους φορέα, ενώ προτείνει τέλος να περικοπεί δραστικά η κρατική επιχορήγηση στα κόμματα.
Αντιδράσεις βουλευτών για τα προνόμια
Συνέχεια στο θέμα έδωσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γ. Καρατζαφέρης. Ζήτησε από το προεδρείο της Βουλής να απαντήσει στην επίθεση που δέχονται οι βουλευτές από συγκεκριμένα Mέσα Eνημέρωσης για τα «προνόμια» τους.
Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ επικαλέστηκε δημοσιεύματα και τηλεοπτικές εκπομπές, στις οποίες ασκείται κριτική στους βουλευτές για τα προνόμια, τα καινούργια αυτοκίνητα ή την υπόθεση του κ. Μόσιαλου. «Επί αυτής της καταστάσεως που μας έφερε σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, δεν υπήρξε παρέμβαση από κανέναν» παρατήρησε.
Ο προεδρεύων στη Βουλή, Γρηγόρης Νιώτης, αναφορικά με τα «προνόμια» των βουλευτών, τόνισε πως «από την βουλευτική αποζημίωση πληρώνουν το νοίκι του γραφείου τους, οι βουλευτές, τα ταχυδρομικά τους τέλη, την βενζίνη τους, ενώ τους έχει μειωθεί και κατά 40% η αποζημίωση. Δεν υπάρχουν προνόμια για τον βουλευτή και κακώς, κάκιστα ανοίγει τέτοια συζήτηση και πάλι».
Από την πλευρά του, ο Χρήστος Πρωτόπαπας επεσήμανε: «να δώσουμε πρώτοι το καλό παράδειγμα με περικοπές, όσο τολμηρές κι αν είναι» πρότεινε ο Χρ. Πρωτόπαπας. «Ένα δεν ανέχομαι: Να λέγεται πως οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ψηφίζουν νόμους για να διατηρήσουν τα προνόμιά τους. Κάποτε πρέπει να βάλουμε ένα τέλος σε αυτό τον λαϊκισμό. Να γίνουν περικοπές -αλλά απ’ αυτό το σημείο, μέχρι να ισοπεδώνονται άνθρωποι που έχουν χρόνια στην πολιτική, αυτό δεν θα το δεχθώ» τόνισε.
«Η συζήτηση ξεκίνησε από έναν υπουργό της κυβέρνησης, τον κ. Μόσιαλο, που αισθάνθηκε τύψεις για τα προνόμια που είχε, δεν είχε, ή είχαν κάποιοι άλλοι» παρατήρησε ο Κ.Μαρκόπουλος της ΝΔ. «Ο λαϊκισμός, η ανησυχία και ο φόβος ξεκινούν από την κυβέρνηση. Επιτέλους, η κυβέρνηση πρέπει να ηρεμήσει, να ξεφοβηθεί και να κυβερνήσει» συμπλήρωσε.
«Αναληθή και ανυπόστατα τα περί προνομιών»
Αναληθή και ανυπόστατα χαρακτηρίζει το Γραφείο Τύπου της Βουλής τα δημοσιεύματα περί προνομίων των βουλευτών και παραθέτει σειρά αποφάσεων για την περικοπή των απολαβών τους, το θεσμό της βουλευτικής ασυλίας και τους υπαλλήλους του κοινοβουλίου.
Συγκεκριμένα το γραφείο τύπου της Βουλής επισημαίνει ότι μετά τις μειώσεις των συνολικών αποδοχών των βουλευτών που επήλθαν από τις εισηγήσεις του προέδρου της Βουλής και τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, οι συνολικές αποδοχές των βουλευτών έχουν μειωθεί κατά 40%, ενώ πρόσφατα αποφασίστηκε η μη καταβολή ενός ολόκληρου μηνιαίου μισθού. Παράλληλα υπογραμμίζεται ότι με την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου οι βουλευτές επιβαρύνονται με την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με συντελεστή 5%, ενώ υπενθυμίζεται ότι από το 2010 έχουν καταργηθεί για τους βουλευτές η καταβολή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα αδείας και μειώθηκε κατά 50% η αποζημίωση για συμμετοχή σε ορισμένες συνεδριάσεις Επιτροπών.
Όσον αφορά τα βουλευτικά αυτοκίνητα, σημειώνεται πως μετά από εισήγηση του προέδρου της Βουλής και απόφαση της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου, αντικαθίστανται τα οχήματα μεγάλου κυβισμού με άλλα πολύ χαμηλότερου κυβισμού, μειώνοντας -όπως αναφέρει το Γραφείο Τύπου της Βουλής- τη δαπάνη κατά 1,5 εκατ. ευρώ. Διευκρινίζεται επίσης ότι τα καύσιμα από τις διαδρομές που διανύονται με τα βουλευτικά οχήματα, τα πληρώνουν οι ίδιοι οι βουλευτές, στους οποίους παραχωρούνται τα εν λόγω οχήματα για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η βουλευτική τους ιδιότητα και μόνο.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου