Παραπλανητικές ετικέτες εξακολουθούν να τοποθετούνται σε τρόφιμα των ευρωπαϊκών σούπερμαρκετ σύμφωνα με νέους ελέγχους οργανώσεων προστασίας καταναλωτών και οικολoγικών οργανώσεων. Οι οργανώσεις ζητάνε την απλοποιημένη και αναλυτική αναγραφή συστατικών των προϊόντων και συμβουλεύουν τους καταναλωτές σε έλεγχο της πιστοποίησης ποιότητάς τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Deutsche Welle", έπειτα από ελέγχους σε σούπερμαρκετ που πραγματοποίησαν οι οργανώσεις Foodwatch, Greenpeace και το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών του Αμβούργου, διαπιστώθηκε πως εξακολουθούν να υπάρχουν αόριστες αναγραφές που παραπλανούν του καταναλωτές. Πρόκειται για αναγραφές όπως "χωρίς ενισχυτές γεύσης" ενώ στη συνέχεια οι εν λόγω ενισχυτές καταγράφονται στα "ψιλά γράμματα" με τους κωδικούς τους, παραπλανώντας έτσι τους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα των προιόντων.
Σύμφωνα με δειγματοληπτικά τεστ του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών του Αμβούργου, το 92% των τροφίμων που αναγράφουν στην ετικέτα τους "χωρίς ενισχυτές γεύσεις", περιέχουν συνθετική μαγιά που περιέχει γλουταμίνη ή οξέα γλουταμίνης.
Επίσης εταιρείες παρασκευής τροφίμων αλλάζουν συχνά βλαπτικές ουσίες στα προϊόντα με άλλες εξίσου βλαπτικές που όμως δεν είναι ακόμη τόσο γνωστές για τους κινδύνους που εγκυμονούν για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Επιπλέον γαλακτοκομικές εταιρείες παραπλανούν με αναγραφές όπως "φυσικό άρωμα" αποφεύγοντας να αναφέρουν τα συστατικά του. Το φυσικό άρωμα που έχει π.χ. το γιαούρτι φράουλα δεν έχει συνήθως σχέση με φράουλα αλλά με βακτηρίδια και μύκητες από ροκανίδια.
Μετά τη διεξαγωγή της έρευνας, οι γερμανικές αυτές οργανώσεις απεύθυναν κάλεσμα στο υπουργείο Προστασίας Καταναλωτών προκειμένου να προβεί σε απλοποίηση του κανονισμού αναγραφής συστατικών έτσι ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές τι προϊόντα καταναλώνουν. Επίσης συμβουλεύουν τους καταναλωτές να μην εμπιστεύονται ετικέτες όπως "φυσικό" ή "χωρίς συντηρητικά" αλλά να διαβάζουν αναλυτικά τα συστατικά των προϊόντων, να ελέγχουν τις σφραγίδες ποιότητας και να αποφεύγουν επεξεργασμένα προϊόντα.
Πηγή
Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Deutsche Welle", έπειτα από ελέγχους σε σούπερμαρκετ που πραγματοποίησαν οι οργανώσεις Foodwatch, Greenpeace και το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών του Αμβούργου, διαπιστώθηκε πως εξακολουθούν να υπάρχουν αόριστες αναγραφές που παραπλανούν του καταναλωτές. Πρόκειται για αναγραφές όπως "χωρίς ενισχυτές γεύσης" ενώ στη συνέχεια οι εν λόγω ενισχυτές καταγράφονται στα "ψιλά γράμματα" με τους κωδικούς τους, παραπλανώντας έτσι τους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα των προιόντων.
Σύμφωνα με δειγματοληπτικά τεστ του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών του Αμβούργου, το 92% των τροφίμων που αναγράφουν στην ετικέτα τους "χωρίς ενισχυτές γεύσεις", περιέχουν συνθετική μαγιά που περιέχει γλουταμίνη ή οξέα γλουταμίνης.
Επίσης εταιρείες παρασκευής τροφίμων αλλάζουν συχνά βλαπτικές ουσίες στα προϊόντα με άλλες εξίσου βλαπτικές που όμως δεν είναι ακόμη τόσο γνωστές για τους κινδύνους που εγκυμονούν για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Επιπλέον γαλακτοκομικές εταιρείες παραπλανούν με αναγραφές όπως "φυσικό άρωμα" αποφεύγοντας να αναφέρουν τα συστατικά του. Το φυσικό άρωμα που έχει π.χ. το γιαούρτι φράουλα δεν έχει συνήθως σχέση με φράουλα αλλά με βακτηρίδια και μύκητες από ροκανίδια.
Μετά τη διεξαγωγή της έρευνας, οι γερμανικές αυτές οργανώσεις απεύθυναν κάλεσμα στο υπουργείο Προστασίας Καταναλωτών προκειμένου να προβεί σε απλοποίηση του κανονισμού αναγραφής συστατικών έτσι ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές τι προϊόντα καταναλώνουν. Επίσης συμβουλεύουν τους καταναλωτές να μην εμπιστεύονται ετικέτες όπως "φυσικό" ή "χωρίς συντηρητικά" αλλά να διαβάζουν αναλυτικά τα συστατικά των προϊόντων, να ελέγχουν τις σφραγίδες ποιότητας και να αποφεύγουν επεξεργασμένα προϊόντα.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου