Του Αποστολου Λακασα
Χωρίς μεταπτυχιακό τίτλο παρά την ολοκλήρωση πενταετών σπουδών... μένουν για ακόμη μία φορά οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων και των γεωπονικών σχολών. Χθες, η ηγεσία του υπ. Παιδείας απέσυρε από το ν/σ για τα ΑΕΙ τη διάταξη που προέβλεπε ότι τα τουλάχιστον πενταετούς διάρκειας προγράμματα σπουδών καταλήγουν σε μεταπτυχιακούς τίτλους, φτάνει η σχολή να έχει χωρίσει τις σπουδές σε δύο κύκλους, χωρίς δίδακτρα για τον δεύτερο. Η διάταξη είχε συμπεριληφθεί στο κείμενο που είχε σταλεί στους εισηγητές των κομμάτων την περασμένη Παρασκευή και ικανοποιούσε το πάγιο αίτημα πολυτεχνείων και γεωπονικών σχολών. Η ρύθμιση απεσύρθη διότι φέρεται να είχε προβλήματα αντισυνταγματικότητας, ενώ είχε προκαλέσει και έντονες αντιδράσεις των ΤΕΙ. Ως προς τις υπόλοιπες αλλαγές που έγιναν τελικά, ξεχωρίζει η διατήρηση της διανομής έντυπων συγγραμμάτων και μετά το 2015. Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής εννέα αλλαγές:
- Συνεχίζεται κανονικά η δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων χωρίς χρονικό όριο. Στον ορισμό των συγγραμμάτων συμπεριλαμβάνονται, εκτός των έντυπων βιβλίων, τα ηλεκτρονικά βιβλία και οι ακαδημαϊκές σημειώσεις σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
- Στο Συμβούλιο Ιδρύματος τα ενδοπανεπιστημιακά μέλη αυξάνονται από 7 σε 8, ενώ μειώνεται ο αριθμός των εξωπανεπιστημιακών μελών σε 6. Το 15ο μέλος είναι ο εκπρόσωπος των φοιτητών.
- Οι νυν πρυτάνεις δεν παύονται άμεσα μετά την ψήφιση του νόμου, αλλά θα συνεχίσουν να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκλογής των νέων οργάνων και πάντως μέχρι τις 31 Αυγούστου 2012.
- Οι υποψήφιοι απόφοιτοι λυκείου θα εισάγονται σε τμήμα - πρόγραμμα σπουδών, που θα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα. Η αρχική πρόθεση ήταν να εισάγονται σε σχολή και μετά το πρώτο έτος να κατανέμονται σε τμήματα
- προγράμματα σπουδών. Στην τελική διάταξη, η σχολή εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα. Η διατήρηση του τμήματος ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα του ΑΕΙ είναι καίριο αίτημα των πανεπιστημιακών, το οποίο, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» η γραμματέας της ομοσπονδίας τους κ. Ευγενία Μπουρνόβα, «δεν θεωρούμε ότι ικανοποιείται».
- Στις 7μελείς επιτροπές κρίσης των διδασκόντων για την εκλογή τους ή την εξέλιξή τους θα πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον ένας καθηγητής από πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας.
- Μέσω του Οργανισμού του ΑΕΙ θα οριστούν οι λεπτομέρειες για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξεταστικών διαδικασιών των φοιτητών. Πρόθεση του υπουργείου είναι να διασφαλιστεί ότι οι εξετάσεις γίνονται σε συγκεκριμένη περίοδο τον Φεβρουάριο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο και οι εξεταστικές περίοδοι δεν επεκτείνονται επί μακρόν, όπως συμβαίνει σε αρκετές σχολές τώρα.
- Η Σύγκλητος παίρνει επιπλέον διοικητικές αρμοδιότητες, όπως η χάραξη της ερευνητικής πολιτικής του ΑΕΙ και η έγκριση των ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων.
- Και τα ΤΕΙ μπορούν να συνεργάζονται με ερευνητικά κέντρα.
-Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, θα γίνει αξιολόγηση της εφαρμογής του από Διεθνή Επιτροπή.
Πηγή
Χωρίς μεταπτυχιακό τίτλο παρά την ολοκλήρωση πενταετών σπουδών... μένουν για ακόμη μία φορά οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων και των γεωπονικών σχολών. Χθες, η ηγεσία του υπ. Παιδείας απέσυρε από το ν/σ για τα ΑΕΙ τη διάταξη που προέβλεπε ότι τα τουλάχιστον πενταετούς διάρκειας προγράμματα σπουδών καταλήγουν σε μεταπτυχιακούς τίτλους, φτάνει η σχολή να έχει χωρίσει τις σπουδές σε δύο κύκλους, χωρίς δίδακτρα για τον δεύτερο. Η διάταξη είχε συμπεριληφθεί στο κείμενο που είχε σταλεί στους εισηγητές των κομμάτων την περασμένη Παρασκευή και ικανοποιούσε το πάγιο αίτημα πολυτεχνείων και γεωπονικών σχολών. Η ρύθμιση απεσύρθη διότι φέρεται να είχε προβλήματα αντισυνταγματικότητας, ενώ είχε προκαλέσει και έντονες αντιδράσεις των ΤΕΙ. Ως προς τις υπόλοιπες αλλαγές που έγιναν τελικά, ξεχωρίζει η διατήρηση της διανομής έντυπων συγγραμμάτων και μετά το 2015. Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής εννέα αλλαγές:
- Συνεχίζεται κανονικά η δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων χωρίς χρονικό όριο. Στον ορισμό των συγγραμμάτων συμπεριλαμβάνονται, εκτός των έντυπων βιβλίων, τα ηλεκτρονικά βιβλία και οι ακαδημαϊκές σημειώσεις σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.
- Στο Συμβούλιο Ιδρύματος τα ενδοπανεπιστημιακά μέλη αυξάνονται από 7 σε 8, ενώ μειώνεται ο αριθμός των εξωπανεπιστημιακών μελών σε 6. Το 15ο μέλος είναι ο εκπρόσωπος των φοιτητών.
- Οι νυν πρυτάνεις δεν παύονται άμεσα μετά την ψήφιση του νόμου, αλλά θα συνεχίσουν να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκλογής των νέων οργάνων και πάντως μέχρι τις 31 Αυγούστου 2012.
- Οι υποψήφιοι απόφοιτοι λυκείου θα εισάγονται σε τμήμα - πρόγραμμα σπουδών, που θα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα. Η αρχική πρόθεση ήταν να εισάγονται σε σχολή και μετά το πρώτο έτος να κατανέμονται σε τμήματα
- προγράμματα σπουδών. Στην τελική διάταξη, η σχολή εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα. Η διατήρηση του τμήματος ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα του ΑΕΙ είναι καίριο αίτημα των πανεπιστημιακών, το οποίο, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» η γραμματέας της ομοσπονδίας τους κ. Ευγενία Μπουρνόβα, «δεν θεωρούμε ότι ικανοποιείται».
- Στις 7μελείς επιτροπές κρίσης των διδασκόντων για την εκλογή τους ή την εξέλιξή τους θα πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον ένας καθηγητής από πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας.
- Μέσω του Οργανισμού του ΑΕΙ θα οριστούν οι λεπτομέρειες για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξεταστικών διαδικασιών των φοιτητών. Πρόθεση του υπουργείου είναι να διασφαλιστεί ότι οι εξετάσεις γίνονται σε συγκεκριμένη περίοδο τον Φεβρουάριο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο και οι εξεταστικές περίοδοι δεν επεκτείνονται επί μακρόν, όπως συμβαίνει σε αρκετές σχολές τώρα.
- Η Σύγκλητος παίρνει επιπλέον διοικητικές αρμοδιότητες, όπως η χάραξη της ερευνητικής πολιτικής του ΑΕΙ και η έγκριση των ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων.
- Και τα ΤΕΙ μπορούν να συνεργάζονται με ερευνητικά κέντρα.
-Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, θα γίνει αξιολόγηση της εφαρμογής του από Διεθνή Επιτροπή.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου