Και ταφόπλακα σε άλλο ένα σκάνδαλο
Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Ήττα της κυβέρνησης των «διορισμένων φίλων» και νίκη των αιρετών που λογοδοτούν στον λαό και την συνείδησή τους είναι ο πολιτικός απολογισμός τριών εβδομάδων κινητοποιήσεων εκ μέρους των ταξιτζήδων.
Είναι επίσης ήττα του «αποφασίζομεν και διαττάσσομεν» και νίκη της λογικής και του αγώνα κατά της διαπλοκής.
Η ίδια η χώρα πάντως, βγαίνει ηττημένη από την περιπέτεια, με σοβαρές απώλειες εσόδων και δυσφήμησή της ανά την υφήλιο και η κυβέρνηση βαριά τραυματισμένη, στιγματισμένη από την πρωτοφανή ανικανότητα που επέδειξε να επιλύσει ένα θέμα που οι περιφερειάρχες, με επικεφαλής τον Γιάννη Σγουρό, κατόρθωσαν να οδηγήσουν σε μια συμφωνία κυρίων μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο.
Την ώρα που η υπόθεση της απεργίας των ταξί περνούσε στους 13 περιφερειάρχες, στη Βουλή ψηφιζόταν το «πολυνομοσχέδιο απ’ όλα έχει ο μπαξές».
Αποδείχθηκε έτσι περίτρανα ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για την ψήφιση των νόμων «προς εκτέλεση εντολών», αδιαφορώντας ουσιαστικά για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας, που υπέστη τρομερό πλήγμα από την απίστευτη καλοκαιρινή αναστάτωση.
Παράλληλα, με την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων να αποφασίζει πως για το σκάνδαλο των υποβρυχίων υπάρχουν μόνο πολιτικές ευθύνες και δεν προκύπτουν ποινικές, μπήκε άλλη μια ταφόπλακα στη διερεύνηση μιας ακόμη όζουσας υπόθεσης.
Το εκρηκτικό αυτό μίγμα αναποτελεσματικότητας και ατιμωρησίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μέχρι τέλους ο πρωθυπουργός και ο υπουργός των Οικονομικών δεν θέλησαν να ανακαλέσουν στην τάξη (στην κυριολεξία) τον υπουργό Μεταφορών και ο ουσιαστικός παραμερισμός του από τους περιφερειάρχες, αναδεικνύει μια πολύ ανησυχητική κατάσταση, στα όρια της ακυβερνησίας.
Μοιραία αποδείχθηκε η επιστολή με την οποία ο υπουργός την προηγούμενη Δευτέρα θέλησε να υπενθυμίσει στους περιφερειάρχες τις υποχρεώσεις τους ως προς την εφαρμογή του... Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την επιβολή ποινών στους «ταραξίες».
Οι περιφερειάρχες συνειδητοποίησαν ότι τους πετούσε ένα περιορισμένης ευθύνης μπαλάκι, καλώντας τους να αρκεστούν σε αστυνομικού περιεχομένου αρμοδιότητες.
Διέκοψαν τις διακοπές τους, επέστρεψαν στα γραφεία τους και εκεί, κατάπληκτοι, διαπίστωσαν πως τους περίμεναν κατά χιλιάδες οι αιτήσεις για έκδοση νέων αδειών ταξί, που είχαν κατατεθεί πριν καν εκδοθεί νέα εγκύκλιος, προεδρικό διάταγμα ή νόμος.
Με πρωτοβουλία του Γιάννη Σγουρού ανέλαβαν τις διαπραγματεύσεις με την ηγεσία των ιδιοκτητών ταξί και – προφανώς επειδή κατάλαβαν τι συμβαίνει και διαθέτουν υψηλό αίσθημα ευθύνης – πήραν την υπόθεση στα χέρια τους.
Και δεσμεύτηκαν αυτοί για αυτό που δεν θέλησε ποτέ να δεσμευτεί ο υπουργός: Δεν θα εκδώσουν καμιά νέα άδεια ταξί, για την οποία έχει κατατεθεί αίτηση μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος, αν δεν προηγηθεί διαβούλευση, στην οποία θα συμμετέχουν και οι ίδιοι και αν δεν ψηφιστεί νόμος.
Προχώρησαν ακόμη περισσότερο: Αυτοδιορίστηκαν, προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση, εγγυητές του διαλόγου και ξεκαθάρισαν πως ο ρόλος τους θα είναι ουσιαστικός και όχι διακοσμητικός.
Την ίδια ώρα, η Ευρώπη βυθιζόταν στηνπιο βαθιά στην κρίση – με την Ισπανία και την Ιταλία να δέχονται σοβαρούς κραδασμούς και την ΕΕ, δια στόματος του Προέδρου της Κομισιόν Μπαρόζο, να καλεί σε … επαναξιολόγηση όλων των υφιστάμενων και μελλοντικών μηχανισμών διάσωσης στην ευρωζώνη.
Με λίγα λόγια, παραδέχθηκε η Κομισιόν πως δεν προλαβαίνει να αποφασίσει κάτι και αυτό είναι ήδη ξεπερασμένο από τα πράγματα!
Όσο για το καινούργιο φιάσκο εξεταστικής επιτροπής – αυτή τη φορά για τα υποβρύχια – ισχύει η γνωστή ρήση «ήλθε κι’ έδεσε».
Η εμμονή σε εξεταστικές επιτροπές, χωρίς καμιά πρόθεση ακόμη και για το παραμικρό αποτέλεσμα, η συμμετοχή σε οπερετικού τύπου έρευνες, η ανικανότητα να λυθεί από τους έχοντες την βασική ευθύνη το πρόβλημα με τα ταξί και η ενασχόληση με νόμους που αποσκοπούν μόνο στο περαιτέρω ψαλίδισμα των ήδη κατακρεουργημένων εισοδημάτων των Ελλήνων, δημιουργούν μια ζοφερή εικόνα αυτοκαταστροφής και ανυποληψίας.
Προβλήματα δεν λύνονται, ευθύνες δεν αποδίδονται: Η αναποτελεσματικότητα και η ανευθυνότητα σε όλο τους το μεγαλείο.
Στο τέλος θα βγάλουν τρελό όλον τον κόσμο. Λίγο λείπει για να ισχυριστούν πως οι ταξιτζήδες ουδέποτε έκαναν απεργία και τα υποβρύχια δεν… έγερναν!
Πηγή : www.elzoni.gr
Είναι επίσης ήττα του «αποφασίζομεν και διαττάσσομεν» και νίκη της λογικής και του αγώνα κατά της διαπλοκής.
Η ίδια η χώρα πάντως, βγαίνει ηττημένη από την περιπέτεια, με σοβαρές απώλειες εσόδων και δυσφήμησή της ανά την υφήλιο και η κυβέρνηση βαριά τραυματισμένη, στιγματισμένη από την πρωτοφανή ανικανότητα που επέδειξε να επιλύσει ένα θέμα που οι περιφερειάρχες, με επικεφαλής τον Γιάννη Σγουρό, κατόρθωσαν να οδηγήσουν σε μια συμφωνία κυρίων μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο.
Την ώρα που η υπόθεση της απεργίας των ταξί περνούσε στους 13 περιφερειάρχες, στη Βουλή ψηφιζόταν το «πολυνομοσχέδιο απ’ όλα έχει ο μπαξές».
Αποδείχθηκε έτσι περίτρανα ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για την ψήφιση των νόμων «προς εκτέλεση εντολών», αδιαφορώντας ουσιαστικά για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας, που υπέστη τρομερό πλήγμα από την απίστευτη καλοκαιρινή αναστάτωση.
Παράλληλα, με την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων να αποφασίζει πως για το σκάνδαλο των υποβρυχίων υπάρχουν μόνο πολιτικές ευθύνες και δεν προκύπτουν ποινικές, μπήκε άλλη μια ταφόπλακα στη διερεύνηση μιας ακόμη όζουσας υπόθεσης.
Το εκρηκτικό αυτό μίγμα αναποτελεσματικότητας και ατιμωρησίας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μέχρι τέλους ο πρωθυπουργός και ο υπουργός των Οικονομικών δεν θέλησαν να ανακαλέσουν στην τάξη (στην κυριολεξία) τον υπουργό Μεταφορών και ο ουσιαστικός παραμερισμός του από τους περιφερειάρχες, αναδεικνύει μια πολύ ανησυχητική κατάσταση, στα όρια της ακυβερνησίας.
Μοιραία αποδείχθηκε η επιστολή με την οποία ο υπουργός την προηγούμενη Δευτέρα θέλησε να υπενθυμίσει στους περιφερειάρχες τις υποχρεώσεις τους ως προς την εφαρμογή του... Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την επιβολή ποινών στους «ταραξίες».
Οι περιφερειάρχες συνειδητοποίησαν ότι τους πετούσε ένα περιορισμένης ευθύνης μπαλάκι, καλώντας τους να αρκεστούν σε αστυνομικού περιεχομένου αρμοδιότητες.
Διέκοψαν τις διακοπές τους, επέστρεψαν στα γραφεία τους και εκεί, κατάπληκτοι, διαπίστωσαν πως τους περίμεναν κατά χιλιάδες οι αιτήσεις για έκδοση νέων αδειών ταξί, που είχαν κατατεθεί πριν καν εκδοθεί νέα εγκύκλιος, προεδρικό διάταγμα ή νόμος.
Με πρωτοβουλία του Γιάννη Σγουρού ανέλαβαν τις διαπραγματεύσεις με την ηγεσία των ιδιοκτητών ταξί και – προφανώς επειδή κατάλαβαν τι συμβαίνει και διαθέτουν υψηλό αίσθημα ευθύνης – πήραν την υπόθεση στα χέρια τους.
Και δεσμεύτηκαν αυτοί για αυτό που δεν θέλησε ποτέ να δεσμευτεί ο υπουργός: Δεν θα εκδώσουν καμιά νέα άδεια ταξί, για την οποία έχει κατατεθεί αίτηση μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος, αν δεν προηγηθεί διαβούλευση, στην οποία θα συμμετέχουν και οι ίδιοι και αν δεν ψηφιστεί νόμος.
Προχώρησαν ακόμη περισσότερο: Αυτοδιορίστηκαν, προκειμένου να εκτονωθεί η κατάσταση, εγγυητές του διαλόγου και ξεκαθάρισαν πως ο ρόλος τους θα είναι ουσιαστικός και όχι διακοσμητικός.
Την ίδια ώρα, η Ευρώπη βυθιζόταν στηνπιο βαθιά στην κρίση – με την Ισπανία και την Ιταλία να δέχονται σοβαρούς κραδασμούς και την ΕΕ, δια στόματος του Προέδρου της Κομισιόν Μπαρόζο, να καλεί σε … επαναξιολόγηση όλων των υφιστάμενων και μελλοντικών μηχανισμών διάσωσης στην ευρωζώνη.
Με λίγα λόγια, παραδέχθηκε η Κομισιόν πως δεν προλαβαίνει να αποφασίσει κάτι και αυτό είναι ήδη ξεπερασμένο από τα πράγματα!
Όσο για το καινούργιο φιάσκο εξεταστικής επιτροπής – αυτή τη φορά για τα υποβρύχια – ισχύει η γνωστή ρήση «ήλθε κι’ έδεσε».
Η εμμονή σε εξεταστικές επιτροπές, χωρίς καμιά πρόθεση ακόμη και για το παραμικρό αποτέλεσμα, η συμμετοχή σε οπερετικού τύπου έρευνες, η ανικανότητα να λυθεί από τους έχοντες την βασική ευθύνη το πρόβλημα με τα ταξί και η ενασχόληση με νόμους που αποσκοπούν μόνο στο περαιτέρω ψαλίδισμα των ήδη κατακρεουργημένων εισοδημάτων των Ελλήνων, δημιουργούν μια ζοφερή εικόνα αυτοκαταστροφής και ανυποληψίας.
Προβλήματα δεν λύνονται, ευθύνες δεν αποδίδονται: Η αναποτελεσματικότητα και η ανευθυνότητα σε όλο τους το μεγαλείο.
Στο τέλος θα βγάλουν τρελό όλον τον κόσμο. Λίγο λείπει για να ισχυριστούν πως οι ταξιτζήδες ουδέποτε έκαναν απεργία και τα υποβρύχια δεν… έγερναν!
Πηγή : www.elzoni.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου